abs, tcs off, tcs lamp blijft branden in cockpit

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
sumax
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 17 dec, 2013 3:40 pm

abs, tcs off, tcs lamp blijft branden in cockpit

Bericht door sumax »

Hallo allemaal

Sinds geruime tijd rij ik met een blijvende abs lamp, tcs off en tcs in het cockpit. Ik weet dat ze in het verleden 1 of meerdere abs sensoren hebben vervangen. Gisteren ben ik bij iemand geweest die een ecu meter heeft. Auto uitgelezen oke!! Maar precies waar de storing in zit komt de ecu meter niet door. Waaraan kan dat liggen? Probleem kan dus niet gereset worden. Toen de ecu meter ingestoken werd, ging de wagen ook rustiger lopen, tot bijna uitslaan van de wagen. Dit is toch niet normaal, of wel soms?? De kabels in de auto heb ik na gekeken, kon niets abnormaal vinden( op het oog). Wie heeft dit probleem ook gehad en heeft de oplossing voor ons. Heeft het mischien met de accu te maken, of de dynamo, of ....? Ik ben teneinde raad!!!


Ik heb werkelijk hulp nodig!!!
RicardoB
Advanced
Advanced
Berichten: 790
Lid geworden op: wo 02 jun, 2010 3:22 pm
Auto: Mazda 323 1.8 BA GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 31312
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: abs, tcs off, tcs lamp blijft branden in cockpit

Bericht door RicardoB »

Dat ie rustiger loopt is normaal doordat de ecu in diagnose staat als die meter eraan hangt.
Echter moet je niet de motor gaan starten anders valt er namelijk weinig uit te lezen.
Frankitel
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 aug, 2021 11:27 am

Re: abs, tcs off, tcs lamp blijft branden in cockpit

Bericht door Frankitel »

Nu heb ik ook reactie van de garage . Abs unit Is niet uit te lezen ? Moet hij dan rechtstreeks op de abs module meten ? En wat heeft hij nodig om uit te lezen?
Frank
Plaats reactie