centrale vergrendeling

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
marco79
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 jun, 2014 9:12 pm

centrale vergrendeling

Bericht door marco79 »

2014-06-10 13.20.36 (1024x768).jpg

Hallo allemaal,

ik ben marco en kom uit Panningen(Limburg) en ben sinds 2 weken eigenaar van een Mazda 323FBJ.
Nu zit ik met een probleem dat er maar 1 zender bij de auto zat voor de centrale vergrendeling en heb nu een universele set
gekocht en wil deze inbouwen. Ik heb reeds de plus en min al gevonden bij de bestuurderskant thv zekeringkast
en weet ook dat het groen e relais de cv stuurt maar weet niet welke draden ik hiervan moet hebben en of ze positief/negatief
geschakeld worden. Ook kan ik de draden van de knipperlichten niet vinden, wel het relais wat het tikkend geluid maakt want deze zit langs het groene relais van de cv.
Wie kan mij hiermee helpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: centrale vergrendeling

Bericht door pop-i »

open puls en dicht puls zijn beide massa geschakeld 100% zeker want heb het een tijdje geleden ingebouwd bij john.


Dus een gezekerde draad even gebruiken om uit te zoeken welke maar die kan je inderdaad vinden bij het relais. weet niet meer uit me hoofd welke het waren namelijk.
Maar als je een gezekerde draad (5 amp) gebruikt die op een massa punt doen en dan gewoon alles even afvoelen. (mocht je dan per ongeluk een 12v pakken dan springt alleen die zekering.)



Succes!

Mocht je er niet uitkomen dan kan je altijd naar ede komen dan kan ik je wel helpen. (tegen kleine vergoeding)

groeten
Chris
Afbeelding
Plaats reactie