GT Blok opkrikken
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
- Kruegerr
- Newbie
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 24 apr, 2014 9:35 pm
- Auto: 323F BA 1.8 Jubillee
- SYC/ Wie is wie-topic: 39475
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
GT Blok opkrikken
Beste leden
een paar weken terug heb ik een GT kop weten te scoren. Nou had ik al begrepen dat het vooral onderin beter op pakt en dat het wel een stap in de goede richting was (Qua vermogen).
Maaaaaaar.... Nou vind ik het eigenlijk zonde om een standaard GT kop te monteren. Ik zoek dus naar suggesties om het blok te tunen.
Wat er is uitgelegd en wat er ook gaat gebeuren is:
- In en uitlaat flowen
- Max vlakken
- Gasklephuis Honen en polijsten
ik weet dat er veel meer te doen is met het blok maar heb zelf de kennis er nog niet van.
Dus, laat maar horen.
een paar weken terug heb ik een GT kop weten te scoren. Nou had ik al begrepen dat het vooral onderin beter op pakt en dat het wel een stap in de goede richting was (Qua vermogen).
Maaaaaaar.... Nou vind ik het eigenlijk zonde om een standaard GT kop te monteren. Ik zoek dus naar suggesties om het blok te tunen.
Wat er is uitgelegd en wat er ook gaat gebeuren is:
- In en uitlaat flowen
- Max vlakken
- Gasklephuis Honen en polijsten
ik weet dat er veel meer te doen is met het blok maar heb zelf de kennis er nog niet van.
Dus, laat maar horen.
-
- Guru
- Berichten: 4609
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
- Auto: BGV6,X9,TL1000R
- SYC/ Wie is wie-topic: 5002
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
Je kan de inlaat flowen, en de uitlaat ook maar ik vraag me af of jij een flowbank hebt?
Werkelijk, zonder dergelijke apparatuur kom je nergens met flowen. T is niet als je brommer dat je ff je vlinderpoorten polijst of membraampoorten.
Vlakken moet je laten doen, of je moet een cnc freesbank hebben? en dan nog werkelijk met het vlakken ben je er niet, je kan beter de zuigers aanpassen om een hogere kompressie te verkrijgen. Gasklephuis kan je vergroten en op maat maken van je inlaat. Ware het niet dat je er ook een grotere op kan zetten.
Wat je beter kan doen is een set nokkenassen er inzetten. Andere uitlaat spruitstuk. Groter gasklephuis. Er valt wel pk's te winnen met een GT maar niet alleen met de kop
Werkelijk, zonder dergelijke apparatuur kom je nergens met flowen. T is niet als je brommer dat je ff je vlinderpoorten polijst of membraampoorten.
Vlakken moet je laten doen, of je moet een cnc freesbank hebben? en dan nog werkelijk met het vlakken ben je er niet, je kan beter de zuigers aanpassen om een hogere kompressie te verkrijgen. Gasklephuis kan je vergroten en op maat maken van je inlaat. Ware het niet dat je er ook een grotere op kan zetten.
Wat je beter kan doen is een set nokkenassen er inzetten. Andere uitlaat spruitstuk. Groter gasklephuis. Er valt wel pk's te winnen met een GT maar niet alleen met de kop
[link=http://www.h-p-c.nl][/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
- pop-i
- Clublid
- Berichten: 5822
- Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
- Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
- SYC/ Wie is wie-topic: 2369
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
[quote="Kruegerr"]ik weet dat er veel meer te doen is met het blok maar heb zelf de kennis er nog niet van.[/quote]
Ik zou je eerst aanraden om paar avondjes het forum goed door te spitten.
Der is zat info over te vinden wat er allemaal mogelijk is.
En niet alleen naar de kop kijken zoals de BGgoeroe al aangeeft
Succes!!!
Ik zou je eerst aanraden om paar avondjes het forum goed door te spitten.
Der is zat info over te vinden wat er allemaal mogelijk is.
En niet alleen naar de kop kijken zoals de BGgoeroe al aangeeft
Succes!!!
- Mylo2010
- Novice
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
- Auto: BG GT/8v/6sport
- SYC/ Wie is wie-topic: 38009
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
Gewoon 15 inch wielen eronder en al de woofers eruit wil ook helpen.
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
- Mylo2010
- Novice
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
- Auto: BG GT/8v/6sport
- SYC/ Wie is wie-topic: 38009
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
Gewoon 15 inch wielen eronder en al de woofers eruit wil ook helpen.
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
- Kruegerr
- Newbie
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 24 apr, 2014 9:35 pm
- Auto: 323F BA 1.8 Jubillee
- SYC/ Wie is wie-topic: 39475
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
Super bedankt voor jullie antwoorden.
Het forum had ik al door gespit even als het internet. Alleen je komt zoveel tegen en van allemaal verschillende auto's, vandaar dat ik voor een beetje duidelijkheid hier heb gevraagd.
De kop ligt momenteel bij een revisie bedrijf die hem aan het demonteren is nu.
Geschatte PK winst aan de hand van de standaard 1.8 kop (Niet de GT) +40 a +45 PK.
Dit wil ik na dat de kop aangepast zeker een op een testbank uitproberen.
De compressie gaat iig omhoog.
Het gene uit mijn vraag had ik nooit zelf aan durven te beginnen. Het was meer de vraag of dit zin heeft om te laten doen bij een bedrijf.
Van een kennis ligt bij dat bedrijf ook twee 1.6 gtx motoren die opgekrikt worden. Nou gaat er waarschijnlijk eentje in zijn formule 4 323 4X4 komen en die andere als reserve. Eens kijken of ik hem zover krijg om het in de toekomst bij mij in te bouwen.
Het forum had ik al door gespit even als het internet. Alleen je komt zoveel tegen en van allemaal verschillende auto's, vandaar dat ik voor een beetje duidelijkheid hier heb gevraagd.
De kop ligt momenteel bij een revisie bedrijf die hem aan het demonteren is nu.
Geschatte PK winst aan de hand van de standaard 1.8 kop (Niet de GT) +40 a +45 PK.
Dit wil ik na dat de kop aangepast zeker een op een testbank uitproberen.
De compressie gaat iig omhoog.
Het gene uit mijn vraag had ik nooit zelf aan durven te beginnen. Het was meer de vraag of dit zin heeft om te laten doen bij een bedrijf.
Van een kennis ligt bij dat bedrijf ook twee 1.6 gtx motoren die opgekrikt worden. Nou gaat er waarschijnlijk eentje in zijn formule 4 323 4X4 komen en die andere als reserve. Eens kijken of ik hem zover krijg om het in de toekomst bij mij in te bouwen.
-
- Guru
- Berichten: 4609
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
- Auto: BGV6,X9,TL1000R
- SYC/ Wie is wie-topic: 5002
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
40 a 45 pk door een kop te reviseren?
dat wil ik ook, kom ik toch aan 250pk met mijn klze...
zou mooi zijn als een een dyno uit draai doet, want bij vele blijft het alleen bij de text die je gepost hebt....
dat wil ik ook, kom ik toch aan 250pk met mijn klze...
zou mooi zijn als een een dyno uit draai doet, want bij vele blijft het alleen bij de text die je gepost hebt....
[link=http://www.h-p-c.nl][/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
-
- Rookie
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 18 aug, 2013 1:27 pm
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
dat zou dan 300 pk zijn Hellracer, 2 koppen he
-
- Guru
- Berichten: 4609
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
- Auto: BGV6,X9,TL1000R
- SYC/ Wie is wie-topic: 5002
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
[quote="GekkerGarret"]dat zou dan 300 pk zijn Hellracer, 2 koppen he [/quote]
Nog beter !
Nog beter !
[link=http://www.h-p-c.nl][/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
- Kruegerr
- Newbie
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 24 apr, 2014 9:35 pm
- Auto: 323F BA 1.8 Jubillee
- SYC/ Wie is wie-topic: 39475
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: GT Blok opkrikken
Tegenover mijn originele kop dus niet de GT kop.
Bij de gt kop zal de winst 30 pk bedragen op papier !! totale winst is voor mij tegen de 45 aan
Bij de gt kop zal de winst 30 pk bedragen op papier !! totale winst is voor mij tegen de 45 aan