Maandag mijn wagen naar de keuring gebracht,
1e keer sinds ik de eigenaar ben van deze V6
Viel me reuze mee, had alleen een opmerking over een remslang voor (hiervan was de plastic mantel gescheurd die er als bescherming voor de RVS slang dient).
Maar ook een remverschil achter van 60%, links remde minder hard als rechts achter zei men tegen mij na de afkeur (waar ook nog een steekproef op viel )
Dus thuis is de wielen eraf gegooid en de remblokken en de gangbaarheid van de klauw bekeken. Viel me eigenlijk best mee, rechts was wel gangbaarder als links, Maar of dit zo groot verschil zou geven...
In ieder geval alles lekker gangbaar gemaakt en 1 blok van links naar rechts gewisseld.
Dinsdag wederom naar het keuringsstation, bijna geen verschil
Ff lopen dubben, maar kwam tot de conclusie dat het dan alleen nog aan de remdrukregelaar kon liggen.
Dealer gebeld, schrok van de prijs.... €270,- inclusief BTW (zonder korting)
Toen maar verder gekeken en een 2e handje op de kop getikt
Regelaar vervangen, was ook echt nodig:
1 beschermdekseltje was eraf en daardoor is een zuigertje vast gaan zitten.
Auto vanmorgen opnieuw laten controleren, en ja, goedgekeurd met maar 15% remverschil
Moraal: Een remverschil kan wat anders zijn als remblokken of klauw.
De remdrukregelaar zit bij een 2liter tegen het schutbord geschroefd
Remverschil BA
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
- richardr6
- Newbie
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 10:57 pm
- Auto: 323F 2.0i V6
- Extra parameters: f=7
- Contacteer: