toeren zakken na in versnelling zetten

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

toeren zakken na in versnelling zetten

Bericht door MrFasterke »

hey, mijn bgtje valt sinds enkele weken/maanden terug in toeren als ik hem in versnelling zet. Dus niet als ik de koppeling indruk maar pas bij het in 1e zetten van de auto.
De koppeling en drukgroep zijn toen vervangen geweest omdat de koppeling soms licht doorslipte, hoewel de koppelingsplaat nog vrij goed eruit zag van dikte.. .
Nadien reed hij terug goed, koppeling pakt terug mooi aan maar nog altijd dat hij terug in toeren zakt. de toeren die hij zakt varieerd, soms 100-200 toeren dat je het soms zelfs niet merkt soms tot 600-700 toeren dat de auto bijna stilvalt. Motor warm of koud heeft geen verschil. koppeling grijpt ook niet te vroeg aan ofzo, heeft nog speling als de pedaal ingedrukt is.
koppelingsplaat en drukgroep dus vervangen, ook ontlucht maar zat geen lucht op, bougiekabels rotor en verdelerkap vervangen, versn.bak olie vervangen, motor gr onderhoud (luchtfilter, olie, oliefilter, bougies, ..) waaraan zou dit kunnen liggen? iemand een idee? Auto rijd voor de rest heel goed, start ook heel mooi. 260000km 1.6 16v
als iemand iets weet dan hoor ik het wel :D
mvg Tom
edit; net een filmpje gemaakt, je merkt zelf wel wanneer ik hem in 1e zet https://www.dropbox.com/s/r7fne67diwv24 ... 222759.mp4
Plaats reactie