koelvloeistof komt uit de overloop bij warm weer

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
moric.roussel
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 aug, 2014 8:08 pm

koelvloeistof komt uit de overloop bij warm weer

Bericht door moric.roussel »

ik heb met mn 323f 1.8 vandaag een ritje van 30km met aanhanger (zeer licht beladen) gemaakt, ging allemaal super tot ik weer aan de terugweg wou beginnen. toen zag ik n plas KVS bij het linkervoorwiel liggen en uit nadere inspectie bleek dit uit de overloop te komen. Op het moment van vertrek stond het niveau op min.
daarna weer fijn terug naar huis gereden en wat vaker op de temperatuursmeter gekeken maar hij loopt niet warm (loopt alleen een beetje op bij stilstaan maar niet schrikbarend veel). bij aankomst thuis nog n keer gekeken naar het niveau en hij stond weer helemaal vol.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Moric
Aftertouch
Master
Master
Berichten: 1984
Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
Auto: Mazda 6 Sport
Contacteer:

Re: koelvloeistof komt uit de overloop bij warm weer

Bericht door Aftertouch »

Dit wil nog wel eens gebeuren als je de KVS net vervangen heb o.i.d.
Door de warmte zet het spul (behoorlijk) uit. Dan kan het zijn dat je er ffies te veel in gegooid heb.

Als je geen KVS heb bijgevuld en het probleem is uit het niets ontstaan, betekend dit dus dat de KVS warmer wordt dan het voorheen heeft gedaan. Dit duid uit MIJN ervaring vaak op een verstopte radiator.

Soms wil tegen-de-stroming-in uitspoelen wel een helpen, maar meestal is enkel vervangen de oplossing.
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
Plaats reactie