Elektrisch autoraam aan bestuurders kant kapot (1998)

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
ericspk
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 apr, 2016 2:34 pm

Elektrisch autoraam aan bestuurders kant kapot (1998)

Bericht door ericspk »

Ik heb dus een blijvend probleem in mijn mazda met het autoraam aan de bestuurders kant waarvan de garage naar zeggen 2x een tweedehands onderdeel van het raam mechaniek vervangen heeft en nu al voor de 3x kapot is. Nu is het probleem dat het gene wat hij zoekt niet meer tweedehands kan vinden en dat het nieuw 500-600 euries gaat kosten, wat wij allebei een belachelijke prijs vonden.

Ik ben niet geheel de auto monteur, maar misschien kijken hun verkeerd wat er kapot is aan het raam mechaniek. Wat ze me de hele tijd zeggen bij beide keren is dat de magneet van het raam mechaniek verroest was en dat de oorzaak is. Passagiers kant doet het trouwens wel.

Bij alle keren is het kapot gaan in stappen gegaan. Op een gegeven punt reageert het raam niet altijd, andere keer in 1 keer, andere keer na een paar seconden en soms helemaal niet.. en de volgende dag weer wel.Zodra die op zijn eind is begint het motortje een klikkend geluid te maken en daarna was het snel gedaan.

Graag wat inzicht en of hulp, want geen werkend raam is vervelend en als het niet te repareren valt dan is de keuze helaas om hem weg te doen wat ik eigenlijk niet wil.
ericspk
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 apr, 2016 2:34 pm

Re: Elektrisch autoraam aan bestuurders kant kapot (1998)

Bericht door ericspk »

Niemand die hier een idee bij heeft wat het kan zijn?
CorF
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 1:40 pm

Re: Elektrisch autoraam aan bestuurders kant kapot (1998)

Bericht door CorF »

Ik heb eigenlijk hetzelfde ervaren. De bedieningsknop voor het passagiersraam aan de bestuurderskant werkte al vanaf het begin niet. Na een aantal weken hield de raam bediening van de passagierskant er ook mee op. Na te hebben gecontroleerd of alle stekkers goed zaten en er ook stroom op stond heb ik op een sloperij het zwarte mechanisme/stekker , de bedieningsknop gevonden en wat denk je? na dat ik deze aangesloten had werkte EN de passagiersraam bediening EN de bediening voor het passagiersraam aan de bestuurderskant weer!!! Kosten: eur 20,--!!!
vitiligo
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 14 okt, 2017 8:08 pm

Re: Elektrisch autoraam aan bestuurders kant kapot (1998)

Bericht door vitiligo »

Zelfde probleem: Bij mij gaat het raam niet meer omlaag, weet iemand hoe ik het mechanisme kan demonteren of heeft een 'How to'? Motortje krijgt wel stroom (aanjager valt terug in toerental bij inschakelen).
Plaats reactie