[BG] + [BA] Terugroepactie

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

[BG] + [BA] Terugroepactie

Bericht door @PM »

Op een ander forum las ik over een MX-6 eigenaar die te maken heeft met een terugroepactie wegens brandgevaar, door "Sluiting in de contactschakelaar als gevolg van carbonisatie van overtollig vet op de electrische contacten." Aangezien het contactslot van een MX-6 natuurlijk niet alléén voor de MX-6 is, geldt de actie ook voor andere types Mazda uit die periode. Zie https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... =MGP160354

Ik heb mijn eigen kentekens even gecontroleerd (323Fs uit 1990 en 1992) en bij beide auto's staat ook deze melding. Er schijnt ook een brief van te moeten komen, maar die heb ik zelf nog niet gezien. De brief schijnt binnen acht weken te moeten komen, gezien de datum van de melding bij de RDW (26 september) kan dat dus nog.

Ik heb ook even een paar kentekens van BA's en BJ's bekeken: binnen het kader van deze club geldt de terugroepactie ook voor de BA, maar niet voor de BJ. Desondanks kan het natuurlijk geen kwaad om, als je een BJ hebt, toch even te kijken op https://ovi.rdw.nl/ onder het kopje 'Terugroepacties'.

Ik moet zeggen: ik heb nog nooit gehoord van dit probleem. Jullie wel?
Wel netjes dat ze zulke oude auto's alsnog terugroepen. Ford doet daar niet aan? Aangezien de Ford Probe dezelfde techniek gebruikt als de MX-6.
OO≡≡V≡≡OO
jeroendh
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 08 jul, 2012 11:39 am
Auto: Mazda 323 Coupé 1.8
Contacteer:

Re: [BG] + [BA] Terugroepactie

Bericht door jeroendh »

Onder mijn kenteken staat ook een terugroepactie.
Heb een 323C BA uit 1998.
Nog geen brief ontvangen.
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: [BG] + [BA] Terugroepactie

Bericht door sneakz »

Geloof inderdaad dat alle 323 en mx-3 deze hebben. Zelf ook nog geen brief gehad maar ga een dezer dagen toch voor de apk dus dan maar gelijk even laten doen.


Arne
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: [BG] + [BA] Terugroepactie

Bericht door Mylo2010 »

Heb vorige week mn moeder met mn 323F BG GT op pad gestuurd voor de terugroepactie :mrgreen:
Hij staat staat gestald (en nog net niet geschorst voor de winter) en ik moest werken.
Hij is wel lekker vlot zei ze :duim:
Voor mn daily 323F bg moet ik de brief nog krijgen.

Grt Patrick
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Theodorus
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 jan, 2017 2:38 pm

Re: [BG] + [BA] Terugroepactie

Bericht door Theodorus »

Ik heb een oproep gekregen voor mijn 323f glx (96) en inmiddels is dat onderdeel vervangen, een goeie service van Mazda voor een 20 jaar oude auto. Ik kon meteen wat technische vragen stellen, zoals waar het verwarming motortje (bediening) te vinden is.
Plaats reactie