Toerental valt terug bij vol gas V6

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
apexmotorsport
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 01 mar, 2017 6:41 pm

Toerental valt terug bij vol gas V6

Bericht door apexmotorsport »

Goedendag mede forum leden,

Even kort voorstellen, mijn naam is Bastian en samen met 5 anderen zijn wij APEX motorsport begonnen. We willen trackdays en uiteindelijk time-attack gaan rijden met een mazda 323f. De motor is geswapt met een v6 motor uit een mazda mx6.

We ondervinden het volgende probleem:

De motor valt terug in toeren bij vol gas. Wanneer de motor stationair draait is alles prima, maar bij vol gas valt die terug naar 200 toeren per minuut en en klinkt de motor meer als een oud dieseltje. Wanneer half gas gegeven wordt gaat alles echter prima en kan de motor gemakkelijk naar de red-line. Ik heb als eerst de motor geflusht met een additief aan de benzine. Dit wordt toegevoegd aan de laatste kwart van de benzine en zorgt ervoor dat de verstuivers en benzineleidingen schoner worden.
Dit heeft gewerkt en ik merk dat de motor soepeler loopt ( bij half gas dan)
Vervolgens heb ik de bougiekabels gecontroleerd, deze zijn goed, het vacuum systeem is gecontroleerd, heb één lek gevonden maar dit mocht niet baten.
Heb vervolgens de luchtmassameter vervangen maar dit mocht ook niet baten.
Wanneer de verschillende pennen naar de bougie los gehaald wordt loopt de motor duidelijk op een cilinder minder.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? misschien dat dit een euvel is wat vaker voorkomt bij dit type motor?

Had zelf in de planning om de verdelerkap te controleren en vervolgens mogelijk het gehele ontstekinsverhaal.

Vriendelijke groet en bij voorbaat dank

APEX MOTORSPORT
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Toerental valt terug bij vol gas V6

Bericht door sneakz »

Heb je gecontroleerd op valse lucht in het inlaat traject? Bijv. de rubber slang of de pakkingen van het inlaatspruitstuk?

Arne
Plaats reactie