Voorstellen + vragen revisie KLDE met turbo

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
Nick323fGLX
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 nov, 2015 1:29 am

Voorstellen + vragen revisie KLDE met turbo

Bericht door Nick323fGLX »

Hallo mede liefhebbers
Toch maar even klein beetje voorstellen
Nick 22 jaar kom uit gelderland en trotse eigenaar van een 323f BA ex 1.8 nu 2.0 v6
Monteurs opleiding gedaan en diploma`s gehaald dus hoeft niet in jip & janneke taal

Rij momenteel in mn 2de 323F BA dit was een 1.8 maar helaas door carter ontluchting problemen een hoog olie verbruik gekregen waardoor ik plots over mijn eigen drijfstang heen reed en er maar een 2.0 v6 van heb gemaakt
Helaas een hoop foto`s kwijt geraakt van de auto en ben van de "ge explodeerde" 1.8 de ombouw naar 2.0 en de revisie alles kwijt :cry:
hier foto`s van hoe de auto nu is (was helemaal standaart)
Mijn doel is 2.5 v6 turbo, compleet roestvrij maken (is nog mooi hard) + behandelen en m laten overspuiten in dezelfde kleur of de nieuwe mazda rood (soul red als ik het goed heb)
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!AiO2vTWyWh-WnBT2gmvPcM_wie_k

Ben bezig met een complete revisie (nieuwe lagers, cilinders opboren, kleppen slijpen etc. kortom z.g.a.n.) van een KL-DE blok die ik goedkoop heb kunnen overnemen
nu kwam ik met een paar vragen ondanks ik zelf monteur ben (voor de zekerheid) of het mogelijk is en wat handig kan zijn om meteen te doen:

1. Zag dat de 2.5 geen olie sproeiers die op de zuigers sproeien heeft weet dat de 1.8 deze wel heeft zou dit voor de 2.5 niet handig zijn i.v.m een turbo build?

2. Is het met turbo nog zinvol om een KLZE inlaat spruitstuk te halen en de poorten op het blok laten vrezen & de nokkenassen van een KLZE te gebruiken voor meer vermogen?

3. Handig om een complete turbo kit op ebay te kopen en hierbij een andere degelijke turbo halen of alles los bij elkaar zoeken?

4. Plaatsing van turbo? is de accu naar de kofferbak verplaatsen genoeg of moet ik rekenen op laswerk?

5. Is er toevallig een 6 bak die passend is of met niet te veel moeite passend te maken voor de KLDE?
mis hem eigenlijk op de standaard 2.0 v6 al

De complete ontsteking mist dus ben ook van plan om een HEI module te monteren
Zal vast nog wel iets vergeten zijn
Gebeuren gaat het toch dus bespaar de moeite me om te praten :D
Ben me zeker bewust van de kosten en tijd die erin gaat zitten, ben pas weer vrijgezel dus kan nu nog met geld smijten voor mezelf :lol:

Andere tips, handigheden, enz. zijn natuurlijk altijd welkom!
Plaats reactie