Hulp/tips gevraagd 323 1.6 f 2003 motor lampje blijft afwisselend aan of knippert.

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
Joepvancampfort
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 feb, 2019 2:27 am

Hulp/tips gevraagd 323 1.6 f 2003 motor lampje blijft afwisselend aan of knippert.

Bericht door Joepvancampfort »

Hallo allen.

Erg fijn dit forum gevonden te hebben. Maand geleden mijn mazda 323f 1.6 2003 aangeschaft. Het leek mij een goed idee om de boormachine te gebruiken om door de harde rubber doorvoer passagiers kant te boren en daar mijn audio versterker kabel naar accu te leggen. Domdomdom. Ik heb hierbij de kabel boom beschadigd 4a5 kabels waren doormidden .
Gevolg slecht lopende auto en vandaag voor 2e keer kabels opnieuw gerepareerd doormiddel van 1e keer lasklemmen. De 2e reperatie met soldeerbout krimp kousen.

Oranje alarm Lampje motor niet weg te krijgen.
Heb verschillende meldingen gehad "cillinder 1 overstag,"
Is de laatste uitgelezen
melding.
Auto heeft sinds dien vooral in het begin op 2 cilinders gelopen. Liep niet meer stationair.
De compressie van de cillinders zijn ook gemeten in orde .inspuiters bougies gecontroleerd en goed.

Ik heb dus vandaag vooral gesoldeerd en resultaat tot nu toe is hij loopt denk ik op 4 cillinders en loopt motorisch denk ik tenminste in orde. Melding lampje bleef na reperatie kabels even weg en 500mtr was het rot lampje er weer . Hij blijft wisselen van constant aan en knipperend begin te twijfelen en wil daarom graag hulp vragen.

Ik wil misschien nieuwe kabelboom kopen maar geen idee waar want kan online geen vinden.

Alle tips zijn erg welkom hoop echt snel me vertrouwen weer in de auto te krijgen want ben erg blij met de auto en door mijnbtoedoen nu niks als ellende.

Auto gegevens b/jb
Mazda 323 Fastbreak 1.6i Comfort 2003 119:000km
Plaats reactie