GEZOCHT: Mazda 323 Fastbreak op LPG

Bied hier je mazda gerelateerde handel te koop aan!

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Een topic in dit forum moet voldoen aan de volgende punten:
-Duidelijk omschrijving van het product
-Prijs
-Foto (Hoe plaatsen? >> Klik hier! <<)

Let op! Voldoet je topic niet aan bovenstaande punten, kan het zijn dat deze wordt verwijderd!
Plaats reactie
Jasper1997
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 dec, 2016 5:39 pm

GEZOCHT: Mazda 323 Fastbreak op LPG

Bericht door Jasper1997 »

Beste leden,

Tijdens mijn zoektocht voor een auto op LPG ben ik uitgekomen op de Mazda 323 Fastbreak.

Ik zoek een 323 met:
- Airco
- Cruise Control
- prijs +- €1600

Op moment wel een leuke te koop gezien maar deze heeft de laatste jaren veel eigenaren gehad waardoor deze van het lijstje gegaan is.

Waar dien ik bij deze auto's op te letten om een miskoop te voorkomen?

Mvg,
Jasper
Gebruikersavatar
Jermaniac
Clublid
Clublid
Berichten: 257
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
Auto: 1991 BG 1.6 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 38584
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: GEZOCHT: Mazda 323 Fastbreak op LPG

Bericht door Jermaniac »

Jasper1997 schreef:Waar dien ik bij deze auto's op te letten om een miskoop te voorkomen?


ROEST!
Vooral bij de wielkasten achter en onder de motorkap bij de motorsteun passagierszijde.
Vooral bij de facelift (vanaf 2000) is dit erger.

Bij een model op LPG moet er een flashlube systeem aanwezig zijn of de kleppen moeten ooit gehard zijn. Deze kunnen af fabriek de hogere temperaturen niet aan.

Toevallig heb ik een Fastbreak in de aanbieding, alleen 3 nadelen;
-er zit geen LPG installatie in
-geen cruisecontrol (vind er sws maar eentje mét)
-slechts een 1.5 met al 226.000km

Kan em al wel voor je weggeven voor 950 euro, 5 december nog goedgekeurd (APK).

Toch raad ik je een 1.8 of 2.0 aan, deze oudere type motoren kunnen meer hebben en natuurlijk hebben ze meer vermogen. Van zo'n 1500/1600 ben je gauw flauw.
Famillia Guy

323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic

121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
tc81
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 12 jan, 2017 11:35 am

Re: GEZOCHT: Mazda 323 Fastbreak op LPG

Bericht door tc81 »

[pm][/pm]Dag Jasper,

Ik heb een donkergroene 323f BA in de aanbieding zonder roest. Hij is voorzien van bruin leer. Erg mooie velgen. bouwjaar 1998.

Het belangrijkste is dat de auto in 2008 is geïmporteerd uit Duitsland. Volledige onderhoudsgeschiedenis bekend. Toen is de auto gekocht door een docent autotechniek en is er LPG injectie (AG systeem)ingekomen.
Het blok is zeer geschikt voor LPG en is door de docent voorzien van nieuwe geharde klepstelen en kleppen. Er zijn in 2015 nieuwe schokbrekers achter geplaatst. Er zit xenon op en nog allerlei opties. Het is een mooie strakke auto. Er zit wel her en der een krasje/spoortje op. De docent heeft de auto super onderhouden.

Als je wil kan ik foto's maken. Er zitten BBS velgen op de auto. Het staat hem erg mooi.

Ik heb de auto voor mijn vriendin gekocht. Die rijdt er niet zo graag in, omdat ze de auto te laag vind. Ik denk dat het een klassieker in de dop is, maar ik heb zelf geen plek om hem droog te zetten en in de winter te schorsen.
Er zit wel airco in, maar die doet het niet. Ik heb die zelf nog niet laten maken ivm kosten. Hij heeft geen cruisecontrol.

Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,

Thijs
Plaats reactie