Alfa biedt Mazda alleen maar voordelen(andersom denk ik :P )

Plaats/ lees hier het plaatste Mazda-nieuws.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Alfa biedt Mazda alleen maar voordelen(andersom denk ik :P )

Bericht door Paddy22 »

Alfa Spider biedt Mazda alleen maar voordelen (andersom denk ik :P )

door Sjoerd van Bilsen | Autovisie
Over een jaar staat de nieuwe Mazda MX-5 in de showrooms. Kort daarna volgt zijn tweelingbroer Alfa Spider. Concurrenten? ”Absoluut niet”.


Alfa Romeo Spider
De samenwerking met het Fiat-concern maakt van de Mazda MX-5 een betere auto. Dat stelt Jeff Guyton, ceo van Mazda Europe. ”Door de samenwerking kunnen we meer investeren in het platform en dat maakt van beide modellen sterke spelers. Toen MG de productie van de MGF in Groot-Brittannië staakte, zagen we dat direct terug in onze verkoopresultaten. De interesse in roadsters nam af, want er was nog maar één speler. Nu Alfa Romeo terug in het roadster-segment stapt, zorgt dat weer voor meer aandacht voor de open tweezitters. Het is weliswaar een concurrent, maar welke type de consument ook koopt, wij bouwen beide modellen. Dus daar profiteren wij ook van."
Mazda brengt de MX-5, de vierde generatie in 25 jaar, wederom als softtopversie en als variant met inklapbare hardtop. Wat Alfa Romeo brengt, is niet bekend. De Japanse Italiaan geeft zijn variant een eigen aandrijflijn, design en plaatwerkdelen. ”De tuning van het onderstel en het rijkarakter zal uniek zijn voor de Alfa Romeo, ondanks dat het platform identiek is. Niemand wil badge-engineering."
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Astination
Expert
Expert
Berichten: 1474
Lid geworden op: wo 01 mar, 2006 7:25 pm
Auto: mazda 323 Coupé
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7

Re: Alfa biedt Mazda alleen maar voordelen(andersom denk ik

Bericht door Astination »

Hmm interessant. Misschien dat Alfa weer terugkomt op de boxemotor van de Alfasud en 33. :leuk: Italianen bouwen karaktervolle wagens en met de techniek van de Jappen is het ook nog betrouwbaar.
Coole Coupé
Plaats reactie