Mazdaspeed Conceptcars Tokyo

Plaats/ lees hier het plaatste Mazda-nieuws.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
Snelmer
Advanced
Advanced
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 08 mar, 2007 4:07 pm
Auto: 323F BA '98
SYC/ Wie is wie-topic: 11434

Mazdaspeed Conceptcars Tokyo

Bericht door Snelmer »

Mazda is weer goed bezig! De productmanager had eerst z'n twijfels of er een nieuwe Mazda 6 MPS zou komen. Waarschijnlijk komt het er toch wel van. Ik hoop het iig wel!

Autoweek:
Mazdaspeed, verantwoordelijk voor de MPS-modellen van Mazda, neemt maar liefst drie concept-cars mee naar de Tokyo Auto Salon. Op deze tuningbeurs prijken getunede versies van de 2, de MX-5 en de 6.
Dat Mazdaspeed ook aandacht aan de 6 besteedt, voedt de speculaties dat er wel degelijk een nieuwe Mazda 6 MPS aankomt. Eerder zei Ryuichi Umeshita, product manager bij Mazda, sterk te twijfelen aan de levensvatbaarheid van een potente 6. De huistuner heeft nog geen technische gegevens van de opgevoerde auto vrijgegeven.
Ook de MX-5 ontkomt niet aan een flinke tuningsbehandeling. Mazdaspeed heeft zich in ieder geval flink uitgeleefd op de bodykit, maar over de techniek laat de tuner ons net als bij de 6 in het duister tasten. De enige interieurfoto laat zien dat Mazdaspeed in ieder geval ook nieuwe sportstoelen installeert.
De Mazda 2 is zeer zeker geen voorbode van een MPS-versie. Bij deze auto houdt de tuner het namelijk bij nieuwe lakkleuren (roze, limoen en groen) en bijpassende stoelbekleding, versnellingspook, deurpanelen en stuurwiel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze 6 MPS ziet er echt :kwijl: uit, net als de MX-5. Deze keer gaat Mazdaspeed tenminste ook het interieur aanpakken. Check die kuipstoeltjes van de MX-5.
Ben ook zeer benieuwd wat de technische specs gaan worden.

Ik zeg in productie nemen die hap! 8-)
Owns a Vivid Green 323F Rush '98
Thijs
Master
Master
Berichten: 2186
Lid geworden op: wo 15 nov, 2006 12:15 pm

Bericht door Thijs »

Kwijl, kwijl, kwijl.... Zo'n Demio (zoals die dan in dat andere topic staat) vind ik ook errug stoer hoor! Daar zou ik me zeker wel in durven vertonen. Stukken beter in vergelijking tot wat ze eerst voor model Demio hadden :P
Groeten Thijs

Momenteel: VolksWagen Golf 5 GTI 200pk DSG 19"
Voorheen: Mazda 323 coupe 1.3/Mazda 323F BG/Mazda 323F BA 1.5/Mazda 323F BA 2.0 V6 24v
323FDriver85
Novice
Novice
Berichten: 656
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 2:45 pm

Bericht door 323FDriver85 »

Zo zal de MPS er nooit gaan uitzien. En Mazda heeft al gezegd dat er geen Mazda6 MPS meer komt. Ik vind het dus een beetje vreemd dat ze met dit komen.
Ahura
Newbie
Newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 7:50 am

Bericht door Ahura »

Sorry jongens, dit heeft NIETS met een evt Mazda6 MPS te maken. Mazda ontwerpt en verkoopt tuning onderdelen en accessoires voor de aftermater onder het Mazdaspeed merk

Alle Mazda modellen op de Tokyo Auto Salon: http://www.mazda-madness.nl/nieuws/162.htm
protege
Expert
Expert
Berichten: 1446
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 2:03 pm

Bericht door protege »

Deze nog even erbij omdat hij zo leuk is
Afbeelding
Soul Surfer
Expert
Expert
Berichten: 1478
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:45 pm
Auto: Mazda 3 active 2.0

Bericht door Soul Surfer »

protege schreef:Deze nog even erbij omdat hij zo leuk is
Afbeelding



Moet zeggen dat dit toch wel een erg stak bakkie is .
Is voor de vrouw. :lol:

gr
Afbeelding
www.lekocar.nl Meguiars dealer en meer
Plaats reactie