Facelift Mazda RX-8

Plaats/ lees hier het plaatste Mazda-nieuws.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
Snelmer
Advanced
Advanced
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 08 mar, 2007 4:07 pm
Auto: 323F BA '98
SYC/ Wie is wie-topic: 11434

Facelift Mazda RX-8

Bericht door Snelmer »

bron: autoweek

[quote]Facelift Mazda RX-8 niet naar Nederland
Op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit trekt Mazda het doek af van de grondig vernieuwde RX-8. Dat is echter nog de Amerikaanse versie, maar volgens de Nederlandse importeur komt de facelift van het bijzondere model uberhaupt niet naar ons land. De huidige RX-8 blijft wel gewoon leverbaar.
Mazda geeft de Amerikaanse RX-8 een grondige update. Zo krijgen de bumpers een opfrisbeurt in de stijl van de SUV CX-7 en zijn ook de koplampen en achterlichten voorzien van een nieuwe indeling. Op de foto’s zien we bovendien een iets anders vormgegeven interieur en ook de lichtmetalen wielen vervangen door exemplaren met een wat wilder design. Voor de rest blijft alles bij het oude: de RX-8 is nog steeds een vierdeurs coupé met opvallende zelfmoorddeuren en uiteraard de unieke wankelmotor met roterende schijven in plaats van cilinders.

Nu blijkt dus dat die wijzigingen niet gelden voor de RX-8 die wij in ons land op de weg zien rijden. Volgens een zegsman van de Nederlandse importeur blijft ‘onze’ RX-8 gewoon zoals we hem nu kennen. “De wijzigingen zijn specifiek voor de Amerikaanse markt, en het is nog helemaal niet bekend of het Europese model dezelfde aanpassingen krijgt. Wij gaan hem in Nederland in ieder geval niet voerenâ€
Owns a Vivid Green 323F Rush '98
h0pla
Master
Master
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 14 sep, 2007 5:18 pm
Auto: obruT 2MR

Bericht door h0pla »

Blijft toch een superstrakke bak :).

Ik vind deze velgen eigenlijk ook wel weer wat hebben eigenlijk.

Ik heb er met open mond naar staan kijken toen ik bij een klant kwam en hij daar op de parkeerplaatst stond, wat ene pracht machine is het !!

Wat betreft de facelift, ik vind ze allebei strak :).
nog wat met de motor gebeurt of heeftie het zelfde aantal paardenkracht gehouden?
2000 TWINCAM 16
ceramics power
twin entry turbo
The Red Silence
Guru
Guru
Berichten: 4681
Lid geworden op: do 02 mar, 2006 5:39 pm
Auto: BMW 320i E90 2005
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Bericht door The Red Silence »

Met een beetje fantasie lijkt de voorkant wat op een R8. Viel mij iig meteen op, maar mooi issie zeker!
Afbeelding
1e prijs mooiste BG en 1e prijs mooiste ICE op SG 2008
Jappie
Guru
Guru
Berichten: 4349
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
Contacteer:

Bericht door Jappie »

Hij ziet er gewoon net ff iets nieuwer/frisser uit. Voorkant is iets strakker terwijl ik de achterkant iets boller vind ogen. Maar het blijft al met al een strak model, alleen het is jammergenoeg qua vermogen niet vergelijkbaar met de topmodellen van de concurrentie uit Japan.
Plaats reactie