Mazda3 MPS

Plaats/ lees hier het plaatste Mazda-nieuws.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

ColdAsIce
Expert
Expert
Berichten: 1323
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 11:03 am

Bericht door ColdAsIce »

Qinx schreef:Nee hoor, geen oplichters, maar een overheid die asociaal veel belasting heft in NL.

Uitgaande van die 46000 euro: -19 % is 38655 netto. -45% BPM maakt 26659 euro kale prijs (dus kost prijs auto, kostprijs van de zaak en de winstmarge van de verkoper). Zonder de BPM zou de auto op 31724 euro komen. Dus de dealers zijn niet de oplichters...

Nog eventjes, dan mag die BPM niet meer omdat ze zo graag bij europa willen horen...
(uiteraard zijn de handen van de dealers niet schoon, reken er niet op dat er bij afschaffing van de BPM opeens 14000 euro van de prijs af gaat...)


NL is een van de goedkoopste landen als je naar de kale prijs van autos kijkt dus dan zal er inderdaad wel het een en ander veranderen...

maarja..zon vaart zal het niet lopen want als we bij europa willen horen moeten ze ook de hypotheek rente aftrek gaan afschaffen....dat zie ik ook niet zo snel gebeuren....
Afbeelding
Thrill Me
Rookie
Rookie
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 11:47 am

Bericht door Thrill Me »

In België loopt het toch allemaal anders hoor...

Ik heb een vriend die een Fiat Bravo 2.5 benzine in Duitsland aangekocht heeft alsook een neef die nu sinds een paar weken met een Mercedes Vito camionette rondrijdt, ook import uit Duitsland. Allebei hebben ze zo'n 5.000 euro minder betaald dan wat de wagen in België zou kosten. Invoerrechten? Aangifte doen bij de douane (kosten zo'n 10 euro), en dan naar de autokeuring (30 euro). Groene kaart en je mag je auto gaan inschrijven op de Belgische weg..

Daarmee dat mijn volgende wagen ook uit Duitsland zal komen.. Heb al een beetje rondgekeken voor een Mazda 3 maar ze staan nog iets te duur naar m'n gedacht.. :D
Afbeelding
I have been the proudly driver of a Mazda 323F 1.5 TSi 16v, 90pk, facelift version '97. Sold 06/2007.
Now drivin' a Peugeot 206 SW Quiksilver '04, 1.6 16v, 110pk.
Ahura
Newbie
Newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 7:50 am

Bericht door Ahura »

Bravo 2.5...? Dream on :lol:

In Belgie betaal je toch ook wegenbelasting of verzekering op basis van cilinderinhoud?
ColdAsIce
Expert
Expert
Berichten: 1323
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 11:03 am

Bericht door ColdAsIce »

Thrill Me schreef:Fiat Bravo


ik dacht dat we regels hadde op dit forum tenaanzien van vloeken op dit forum :wink: :D
Afbeelding
Thrill Me
Rookie
Rookie
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 11:47 am

Bericht door Thrill Me »

Ahura schreef:Bravo 2.5...? Dream on :lol:



Nietske 'dream on'! Zijn pa heeft een Fiat garage en hij werkt er zelf ook. Is actief op het Nederlandse Bravo-forum onder de naam Sneeky. (check maar uit). Ken hem persoonlijk want hij woont maar paar huizen van mij vandaan en tis hij die trouwens m'n spoilerke gestoken heeft. De Bravo 2.5 is niet ingevoerd in de Benelux maar wel in Duitsland waar hij trouwens ook een zeldzaam model is! Heb de wagen al in het echt gezien en er is totaal geen 'dream on' nodig. Vermogen is 154 pk.

POST VAN SNEEKY ivm deze Bravo kleine update...

bravo gaat op dit moment helemaal uit elkaar, heb sinds gisteren een prachtige HGT MK2 EN in et geel, dus wordt op dit moment alles overgebouwd

en is idd de 155 PK,MK2-versie.



:wink:
Afbeelding
I have been the proudly driver of a Mazda 323F 1.5 TSi 16v, 90pk, facelift version '97. Sold 06/2007.
Now drivin' a Peugeot 206 SW Quiksilver '04, 1.6 16v, 110pk.
power323f
Novice
Novice
Berichten: 388
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 4:07 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Bericht door power323f »

een nederlandse bravo 2.0l heeft 5 cilinders een 155 pk dus 2,5l??????????
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=16386&cache=no
323f weazle
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 11:50 pm

Bericht door 323f weazle »

ik dacht dat het over de mazda3 ging?
lekker offtopic
Ahura
Newbie
Newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 7:50 am

Bericht door Ahura »

Hier foto's van de Mazdaspeed Axela (de Japanse dus). Die heeft een grotere achterspoiler dan wij. In Japan schopt ie het trouwens tot 264pk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- voorbumper te braaf
- achterkant is vrijwel gelijk aan de nieuwe Active maar dan met wat meer zwart en dikkere uitlaat
- sideskirts zijn hetzelfde als de Active
- velgen zijn mooi maar niet sportief genoeg
- sleutelgat ziet er niet uit!
ColdAsIce
Expert
Expert
Berichten: 1323
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 11:03 am

Bericht door ColdAsIce »

nee, die plastike kap over die motor is echt kansloos...liever wat de GTA van Alfa heeft met mooi chroom....er zijn talloze voorbeelden zoals het hoort...maar dit zeker niet
Afbeelding
323FDriver85
Novice
Novice
Berichten: 656
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 2:45 pm

Bericht door 323FDriver85 »

Wat mij ook opvalt is dat ie geen Cruise Control heeft :? .
Dat mag je toch wel verwachten op zo een dure auto.
Of heeft dat te maken met de Japanse uitvoering???
Plaats reactie