Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekering

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekering

Bericht door @PM »

Even copy-paste van een ander forum:

Vreemd verhaal op autoblog, Aegon spot via facebook foto's van iemand tijdens circuitrijden in een andere auto en beeindigd extragratis per direct zijn eigen autoverzekering en gooit hem op de zwarte lijst... :shock:
Kennelijk speuren ze dus sowieso openbare social media profielen af, en feitenlijk kunnen verzekeraars dan dus ook gewoon circuit foto's gaan bekijken hier op de scarbsite van bijv spettacolo en alle kentekens van auto's die op de baan rijden uit de verzekering gaan gooien...

Het verhaal is als volgt: een jongen genaamd Machiel neemt af en toe deel aan trackdays en time-attacks op georganiseerde evenementen. Nu is het zo dat je moet weten dat het racen op een circuit meestal inhoudt dat je auto op dat moment onverzekerd is, maar dat is natuurlijk logisch.
Een verzekeraar heeft geen zin om op te draaien voor jouw onkunde en bijbehorende vangrailavonturen.
Machiel krijgt echter een mailtje van Aegon met daarin de mededeling dat men op zijn Facebook heeft gekeken. Daar zag men op foto’s dat hij in andere auto’s (dus niet de auto waar de verzekering op rust) op het circuit actief is geweest en dat het niet toegestaan is deel te nemen aan straatraces.
Derhalve wordt de verzekering beëindigd. Ehh, circuit? Straatrace? Andere auto?
Aegon laat Machiel na navraag weten dat hij had moeten melden dat hij soms op een circuit rijdt zodat ze hem van tevoren hadden kunnen weigeren. Maar Aegon beëindigt nu dus achteraf, zonder enige mogelijkheid tot protest en ook nog eens op basis van foto’s van andere,
eerdere auto’s van Machiel op een circuit een verzekering op een auto die nooit op het circuit komt onder het mom van “straatracen”. Hoe kan een verzekeringsmaatschappij een auto uitsluiten terwijl ze geen enkel bewijs hebben van straatracen (of circuitrijden) door Machiel?
Daarnaast hebben ze door het royement gezorgd dat Machiel op een zwarte lijst is komen te staan van verzekeraars, meldt zijn tussenpersoon.
Inmiddels hebben ze van Aegon laten weten dat ze een fout hebben gemaakt bij de beoordeling. Ze melden dat Machiel nooit op een blacklist heeft gestaan maar het kan ook zijn dat hij er weer afgehaald is. Wel is het zo dat Machiel maximaal WA + inzittenden kan afsluiten.
Cascoschade is niet mogelijk. Waarom niet? Is Machiel een gevaar op de weg omdat hij zijn verstand gebruikt en hard rijdt op een circuit?
Het royement was volgens Aegon legitiem omdat Machiel “wel eens op een circuit rijdt”. Dat hij dat niet doet met de verzekerde auto kan ze bij Aegon niets schelen. Dus mocht je foto’s hebben van jezelf op een circuit, houdt er dan rekening mee dat dit verregaande gevolgen voor je verzekering kan hebben.
Navraag leert namelijk dat ook andere verzekeraars hun klanten via social media in de gaten houden. De komende uren is onze redactie niet bereikbaar, want we zijn even onze social media accounts aan het opheffen…




Bron: http://www.autoblog.nl/aegon-schrapt-ve ... post-46706


Het oorspronkelijke verhaal komt hier vandaan: http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... &sk=t&sd=a

Het "slachtoffer" is inmiddels weer WA-verzekerd, en er blij mee, maar wat men nog ff over het hoofd ziet is dat-ie geen casco-verzekering meer kan krijgen.
OO≡≡V≡≡OO
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door barreljan »

:shock:
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Aftertouch
Master
Master
Berichten: 1984
Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
Auto: Mazda 6 Sport
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Aftertouch »

Misschien een nutteloze opmerking...
Maar dit gaat specifiek over Aegon.
Als dit gewoon in hun voorwaarden staat, dan hebben ze hier toch alle recht toe?

De vraag is alleen OF het in hun voorwaarden staat.
Als ik het verhaal zo lees, schijnt het dus wel zo te zijn, 'omdat de bestuurder had geweten dat de verzekering anders geweigerd zou worden'.

:o
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
Max
Guru
Guru
Berichten: 4957
Lid geworden op: di 20 mei, 2008 4:36 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 20175
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Max »

:shock:
Work before play
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Riesh »

Aftertouch schreef:Misschien een nutteloze opmerking...
Maar dit gaat specifiek over Aegon.
Als dit gewoon in hun voorwaarden staat, dan hebben ze hier toch alle recht toe?

De vraag is alleen OF het in hun voorwaarden staat.
Als ik het verhaal zo lees, schijnt het dus wel zo te zijn, 'omdat de bestuurder had geweten dat de verzekering anders geweigerd zou worden'.

:o



Er staat dat dit ook voor andere verzekeraars geldt.

Wel een beetje vreemd dat dit gebeurt, iemand met circuit ervaring rijdt oha een stuk veiliger op de snelweg
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gehannes
Master
Master
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 08 okt, 2007 7:35 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 22241
Extra parameters: f=7

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Gehannes »

dit is dan toch evt van de zotte,
wat moet tim corronel dan wel niet :P hij kan het wel betalen om op een zwarte lijst te staan, maar dat te zijde....
Afbeelding
Racen is net als kleuren, gewoon binnen de lijntjes blijven !!
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door pop-i »

o maar hier is toch een simpele oplossing voor :lol:

gewoon allemaal dit pakkie aantrekken
Afbeelding

en allemaal deze op het circuit gebruiken
Afbeelding


tja dit is dus de reden dat ik mijn fotos niet openbaar heb staan..............
Afbeelding
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Riesh »

ik heb toevallig een paar weken geleden al mijn sociale netwerken verwijderd, ik had daardoor al een keer een rare confrontatie bij mijn vorige werkgever (die ook niet goed had gelezen/gekeken)
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Max
Guru
Guru
Berichten: 4957
Lid geworden op: di 20 mei, 2008 4:36 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 20175
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Max »

Heb 't even aan de persoon zelf gevraagd:

Verhaal wat op autoblog staat klopt bijna 100%. Ze zijn inderdaad via facebook en timeattack website achter het circuitrijden gekomen en hebben mij geroyeerd met de reden "straatracen".
Maar ze hadden mij nooit mogen royeren aangezien het gewoon in ieders polis staat dat circuitrijden is toegestaan, maar wel voor eigen rekening. Je hebt daar dus geen verzekering.
Ik verwacht nog altijd een excuusbrief met daarin uitleg, bewijs dat ik niet op een zwarte lijst sta en bewijs dat ik schadevrije jaren behoudt.
Ze hadden voordat het verhaal op autoblog werd gepost hun fout al erkend.
Work before play
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Riesh »

thnx Max.

Ik zal het ook even posten bij de micra club
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Plaats reactie