Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekering

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door @PM »

Max schreef:Heb 't even aan de persoon zelf gevraagd:

Verhaal wat op autoblog staat klopt bijna 100%. Ze zijn inderdaad via facebook en timeattack website achter het circuitrijden gekomen en hebben mij geroyeerd met de reden "straatracen".
Maar ze hadden mij nooit mogen royeren aangezien het gewoon in ieders polis staat dat circuitrijden is toegestaan, maar wel voor eigen rekening. Je hebt daar dus geen verzekering.
Ik verwacht nog altijd een excuusbrief met daarin uitleg, bewijs dat ik niet op een zwarte lijst sta en bewijs dat ik schadevrije jaren behoudt.
Ze hadden voordat het verhaal op autoblog werd gepost hun fout al erkend.


Circuitrijden is in iedere polis toegestaan wordt er gezegd, maar hoe verklaart-ie onderstaande tekst dan (quote van Machiel, afkomstig van het Civic-forum)? Zowel het stukje m.b.t. zijn uitzonderingspositie, als het stukje dat (beperkt) casco niet mogelijk is?

Na hevig overleg binnen aegon, kunnen we jou toch een normale verzekering geven voor de auto. Circuitrijden zal in de polis worden opgenomen, dus daar zal u niet verzekerd zijn... Dit omdat u al meerdere jaren klant bij ons bent, andere personen die circuitrijden zullen geweigerd worden. Helaas kunnen wij u alleen WA + inzittenden verzekeren. Beperkt casco is niet mogelijk.
OO≡≡V≡≡OO
Max
Guru
Guru
Berichten: 4957
Lid geworden op: di 20 mei, 2008 4:36 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 20175
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Max »

@PM schreef:Circuitrijden is in iedere polis toegestaan wordt er gezegd, maar hoe verklaart-ie onderstaande tekst dan (quote van Machiel, afkomstig van het Civic-forum)? Zowel het stukje m.b.t. zijn uitzonderingspositie, als het stukje dat (beperkt) casco niet mogelijk is?

Na hevig overleg binnen aegon, kunnen we jou toch een normale verzekering geven voor de auto. Circuitrijden zal in de polis worden opgenomen, dus daar zal u niet verzekerd zijn... Dit omdat u al meerdere jaren klant bij ons bent, andere personen die circuitrijden zullen geweigerd worden. Helaas kunnen wij u alleen WA + inzittenden verzekeren. Beperkt casco is niet mogelijk.


Het is een verzekering vrij om mensen aan te nemen of niet.
Jij MAG bij ze verzekerd worden, en het product wat je afneemt daar betaal je voor.

Verder reactie van hem op jouw vraag;

Dat van ieders polis klopt niet, was even in de haast getypt.

In de polisvoorwaarden van o.a. aegon staat dat als je op het circuit gaat rijden, je niet verzekerd bent. Prima en daar heb ik vrede mee. Dus ik snap de reactie van aegon/tussenpersoon dan ook niet dat ze dit op gaan nemen in de polis. Terwijl het al in de polis staat.
Work before play
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door @PM »

En waarom is beperkt casco niet mogelijk (of volledig casco for that matter)?
OO≡≡V≡≡OO
Max
Guru
Guru
Berichten: 4957
Lid geworden op: di 20 mei, 2008 4:36 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 20175
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Max »

Leeftijd auto gok ik
Work before play
323fDave
Advanced
Advanced
Berichten: 813
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 11:28 am
Auto: Mazda CX-5 4x4
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door 323fDave »

ik heb ook verhalen gehoord dat de staat ook kijkt op profielen, en een riante levensstijl van een persoon met een laag inkomen laat natrekken of dat allemaal wel kan en er geen sprake is van belastingsontduiking. :o

dus bepaalde foto's niet voor iedereen openbaar maken, dat heb ik altijd al gedaan, en niet alles moet iedereen weten en kunnen lezen :wink:

spijtig wel dat ja altijd maar rekening moet moet houden met dit soort dingen, ofwel is het diefstal, vandalisme, stalking, inbraak, :?
car history
2002-2003 Mazda 121 DA 1.1 1989
2006-2007 Suzuki Samurai cabrio 1.3 4x4 1993
2003-2013 Mazda 323F BA 1.5 16v Tsi 1997
2013-....... Mazda CX-5 sport 4x4 160pk
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door @PM »

Max schreef:Leeftijd auto gok ik


Ja ok dat zou kunnen. Was wel zo duidelijk geweest als-ie dat ff gemeld had...
OO≡≡V≡≡OO
Max
Guru
Guru
Berichten: 4957
Lid geworden op: di 20 mei, 2008 4:36 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 20175
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door Max »

Ben blij dattie uberhaubt de moeite neemt om te reageren?
Work before play
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door pop-i »

ouder dan 15 jaar is alleen WA+ te verzekeren als ik het goed heb onthouden.
Belachelijk eigenlijk want wat als jij een auto heb van 20 jaar maar die 18 jaar in een warme schuur heb gestald.


zie niet in waarom daar onderscheid in gemaakt zou worden maar goed tis wel zo.
Bedankt in ieder geval voor het onder de aandacht brengen van dit "probleem"
Ik moet tegen de tijd dat mijn gebakkie eindelijk klaar is nog een verzekering afsluiten en zal zeker even kijken of er iets in de polisvoorwaarden staat over circuitrijden.


echt wel dat ik mijn kentekenplaten verwijder wanneer ik het circuit op gaat.
just to be sure.
(zal je baan maar zijn haha verplicht mensen gaan checken op facebook/twitter/en god mag weten wat nog meer)
Afbeelding
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door @PM »

WA+ is beperkt casco ;) Maar dat verschilt ook per verzekeraar. Net als all risk. M'n ouders moesten eerder dit jaar ook ff zoeken naar eentje die hun pas aangeschafte 10 jaar oude auto all risk wou verzekeren.
OO≡≡V≡≡OO
ilkin
Advanced
Advanced
Berichten: 962
Lid geworden op: za 05 dec, 2009 1:40 am
Auto: Mazda 323F BA 1.5i
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Nieuwe trend? Circuit rijden = stopzetting autoverzekeri

Bericht door ilkin »

323fDave schreef:ik heb ook verhalen gehoord dat de staat ook kijkt op profielen, en een riante levensstijl van een persoon met een laag inkomen laat natrekken of dat allemaal wel kan en er geen sprake is van belastingsontduiking. :o

dus bepaalde foto's niet voor iedereen openbaar maken, dat heb ik altijd al gedaan, en niet alles moet iedereen weten en kunnen lezen :wink:

spijtig wel dat ja altijd maar rekening moet moet houden met dit soort dingen, ofwel is het diefstal, vandalisme, stalking, inbraak, :?

Dit klopt.
Hier heb ik vorig jaar nog een paper over geschreven voor het vak: Law and Technology.
Hieronder nog een link naar een artikel welke de aanleiding gaf om de paper te schrijven:

http://www.bright.nl/belastingdienst-checkt-je-hyves-en-linkedin
Plaats reactie