Vraag over 2e hands Mazda kopen

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Rianne87
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 dec, 2011 5:56 pm

Vraag over 2e hands Mazda kopen

Bericht door Rianne87 »

Hallo,

Ik heb een hele mooie auto gezien en ga morgen een proefrit maken. Ik heb alleen geen verstand van en ervaring met Mazda.

Het gaat om een:
Mazda 323 1.5I GLX Fastbreak LPG G3 Airco
met een kmstand van 250.000 km en bj 1999 en een nieuwe cilinderkop met geharde kleppen.

Ik lees op internet dat een hoge km stand niet zo veel zegt omdat dit ook snelwegkm kunnen zijn in combinatie met goed onderhoud. De motor schijnt onverwoestbaar te zijn..

Hebben jullie tips waar ik morgen op moet letten of naar moet vragen? En misschien ervaringen?

Mvg
Rianne
djmarcio
Advanced
Advanced
Berichten: 1037
Lid geworden op: di 06 sep, 2011 10:26 pm
Auto: 323F 1.6 BJ 2001
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Vraag over 2e hands Mazda kopen

Bericht door djmarcio »

je moet een beetje ruig rijden met de proefrit zo als je normaal niet rij

om te kijken of er rare geluiden van de wielagers enz afkomen

verder moet je vragen voor de ditrubutie riem wanneer die vervangen is
is een duur geintje

en inderdaat het is een japans blok die staan bekand als niet kapot te krijgen
maar natuurlijk gaan er soms wel wat dingen stuk

kijk even of alles goed werkt wat je dagelijks gebruikt in de auto

en of er niet te veel roets zit inder de auto en om de auto heen en als je de motor kap los doe moet je waar de vering in zit laat maar zeggen boven de wielkasten de schotels niet te verroest zijn

voor de rest zal ik het niet echt durfen te zeggen
Afbeelding
Cyrax
Novice
Novice
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 14 mar, 2008 5:45 am
Auto: motor veel beter

Re: Vraag over 2e hands Mazda kopen

Bericht door Cyrax »

wielkasten inspecteren