Oldtimer rijden

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

niels86
Novice
Novice
Berichten: 718
Lid geworden op: za 04 nov, 2006 10:46 pm
Auto: MAZDA 323F BA 1.5

Re: Oldtimer rijden

Bericht door niels86 »

Ik dacht dat je niet meer als 3000 of 5000 km per jaar mag rijden, en dat zou dan alleen hobby matig zijn. Dus geen woon-werk verkeer, niet voor boodschappen en dat soort dingen. Alleen tourritjes, oldtimer rally en evenementen. Hier heb ik mijn collega eens over gehoord en bij hem ging het om een range rover.
En je moet idd wel een andere auto hebben die hoofd auto is. Zo kan je eventueel bewijzen dat je hem niet overal voor gaat gebruiken. En sommige verzekerings maatschappijen eisen dat je een schuur heb om hem in te zetten.
robinspeed
Master
Master
Berichten: 1935
Lid geworden op: zo 12 nov, 2006 7:48 pm
Auto: Datsun 260Z
SYC/ Wie is wie-topic: 33420
Contacteer:

Re: Oldtimer rijden

Bericht door robinspeed »

gewoon oldtimer kopen adri en verzekeren als normaal. Zoveel scheelt zon oldtimer verzekering ook niet mer gewoon en belastingvrij rijd je toch.

Ik rij nu al een jaar rond met mn Z als oldtimer maar met gewone verzekering en nergens problemen mee.

wil je toch goedkopere verzekering dan ben je idd beperkt met aantal km's etc. maar dat moet je dan bespreken met je verzekeringsmaatschappij omdat dat bij iedereen verschillend is.
Afbeelding

Verleden
- 323f BG 1.8 GLX ( EX)
- 323f BG 1.8 GT (EX)

Nu:
- Datsun "fairlady" 260Z
Lantis
Master
Master
Berichten: 2542
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 5:18 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 20548
Contacteer:

Re: Oldtimer rijden

Bericht door Lantis »

Heel simpel.

Je moet je oldtimer gewoon verzekeren als normale auto, dus niet met de voordeel van een oldtimer verzekering, dan mag je vaak maar beperkte kilometers rijden, verschillend bij de ene verzekering maar 5000 bij de andere 12500.

Als je hem normaal verzekerd mag je rijden wat jij wil. 8-) Maar wel belastingvrij. Dat maakt bij beide geen verschil.
Plaats reactie