Excel formule

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Thijs
Master
Master
Berichten: 2186
Lid geworden op: wo 15 nov, 2006 12:15 pm

Re: Excel formule

Bericht door Thijs »

Ik loop trouwens tegen nog een probleem aan. De kolom waar ik het maand nummer laat invullen staat standaard op "1" ook al is er nog geen datum ingevuld. Als de datum in februari is dan maakt hij hier mooi 2 van en is er niks aan de hand, maar zo lang er nog geen datum ingevuld is dan blijft hier dus 1 staan en staat hij in mijn totale bij januari erbij. Ik ben aan het proberen om de formule aan te passen met een > teken er in zodat hij begint op "0" maar ook dit krijg ik helaas niet spits :(

Het ging in het begin nog zo lekker met het opzetten van mijn sheet, maar hoe dieper ik probeer te gaan hoe meer tegenslag :(
Groeten Thijs

Momenteel: VolksWagen Golf 5 GTI 200pk DSG 19"
Voorheen: Mazda 323 coupe 1.3/Mazda 323F BG/Mazda 323F BA 1.5/Mazda 323F BA 2.0 V6 24v
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Excel formule

Bericht door @PM »

Voor het maandnummer (stel dat de datum in E2 staat):
=ALS(E2="";0;MAAND(E2))

Voor de juiste collega kun je evt ook met verschillende letters werken (daarbij helpt het misschien voor het gebruiksgemak wel als jullie verschillende voorletters hebben, dus als je collega's Jan en Piet heten gebruik je de j, de p en de t).

Dan zou je bvb de formule kunnen gebruiken (collega's in A, B en C en de maand in D): =TEKST.SAMENVOEGEN(A2;B2;C2;D2), waarna je bvb 1T krijgt voor een door jou in januari afgesloten contract. Dan met de =AANTAL.ALS formule e.e.a. bij elkaar optellen.

Volgens mij moet e.e.a. met een draaitabel ook wel kunnen, maar die moet je ff door hebben en ik weet niet of dat voor jou opgaat? Uiteindelijk werkt dat denk ik wel simpeler. Ik zit nu achter m'n laptop en daarop zit geen Excel, dus bovenstaande doe ik uit m'n hoofd. Evt mag je me wel even een PM sturen met wat je precies wilt (welke gegevens in welke kolom, de namen van je collega's en je e-mail adres) dan wil ik wel even wat uitwerken en naar je toe mailen.
OO≡≡V≡≡OO
Thijs
Master
Master
Berichten: 2186
Lid geworden op: wo 15 nov, 2006 12:15 pm

Re: Excel formule

Bericht door Thijs »

Heren allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp, het heeft me ontzettend veel geholpen. Ik heb inmiddels mijn manier gevonden en heb dit op mijn eerste sheet toegepast. Ik zal een dezer dagen een screenshot proberen te uploaden om te laten zien hoe ik dit nu gedaan heb. Het is wellicht om met een omweggetje gelukt, maar heb nu wel precies het resultaat bereikt dat ik wilde bereiken.

Ik kan nu door 1 regeltje in te vullen met wat informatie (medewerker, datum, product, verdienste, etc.) verschillende overzichten uitdraaien als resultaat per week, per maand, per product, per verkoper.

Nu maar snel alles gaan beveiligen zodat het niet meer verandert kan worden!

Mijn dank is groot!

:thanx:
Groeten Thijs

Momenteel: VolksWagen Golf 5 GTI 200pk DSG 19"
Voorheen: Mazda 323 coupe 1.3/Mazda 323F BG/Mazda 323F BA 1.5/Mazda 323F BA 2.0 V6 24v
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Excel formule

Bericht door @PM »

Graag gedaan. Ik ben vrij handig met Excel (zeggen ze op m'n werk) dus als er nog vragen zijn, laat maar weten :323fclub:
OO≡≡V≡≡OO
Thijs
Master
Master
Berichten: 2186
Lid geworden op: wo 15 nov, 2006 12:15 pm

Re: Excel formule

Bericht door Thijs »

Woeps te snel gereageerd, domme vraag! Snel verwijderen dan maar en jullie nogmaals bedanken voor de hulp! :P :oops:
Groeten Thijs

Momenteel: VolksWagen Golf 5 GTI 200pk DSG 19"
Voorheen: Mazda 323 coupe 1.3/Mazda 323F BG/Mazda 323F BA 1.5/Mazda 323F BA 2.0 V6 24v
Plaats reactie