323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door sneakz »

Hey allen,

Ik ben aan het overleggen met Gogobroom op het engelse club forum over het kopen van zijn sparkle green Type - R. Ik zou dit project willen beginnen in eerste instantie als hobby maar ook om een centje aan over te houden. Maar aangezien er voor zover ik weet zijn er geen japanse type-r's in nederland en heb ik dus ook geen idee wat deze waard zijn als ze in goede conditie te koop aan geboden worden.

Er hoeven geen bakken met geld mee verdiend te worden maar verlies dat willen we ook niet uiteraard.

Hier een link met de foto's:
http://s66.photobucket.com/albums/h265/ ... or%20Sale/

en dit is de link naar de advertentie:
http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=48686

De roest zou worden aangepakt en hij wordt compleet overgespoten. Dus ga er maar vanuit dat hij er tip-top bij komt te staan voor de verkoop. Om het evt voor de verkoop makkelijker te maken zouden we met een donor v6 de stuur inrichting om kunnen bouwen naar linksgestuurd. (Ik ga er vanuit dat incl onderdelen verkoop de donor zichzelf zal terug betalen)

Dus aan jullie de vraag, wat zou een goede vraagprijs zijn voor een opgeknapte Type-R?

Alvast bedankt,

Arne
ilkin
Advanced
Advanced
Berichten: 962
Lid geworden op: za 05 dec, 2009 1:40 am
Auto: Mazda 323F BA 1.5i
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door ilkin »

Sorry voor de offtopic, maar wat is er zo bijzonder aan een type r BA ?
hellforce
Rookie
Rookie
Berichten: 206
Lid geworden op: za 11 sep, 2010 5:46 pm
Auto: seat ibiza 1.4 74kw
SYC/ Wie is wie-topic: 31411
Extra parameters: p=436427#p436427
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door hellforce »

[quote="ilkin"]Sorry voor de offtopic, maar wat is er zo bijzonder aan een type r BA ?[/quote]


Stuur zit rechts :idea:
Afbeelding
als je het niet probeert, zal het ook niet lukken
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door sneakz »

Dat stuur rechts is nauw niet bepaald uniek aangezien alle auto's in de uk en Japan dit hebben. Maar uniek aan de type r is dat er 175pk op kenteken staat af fabriek verder automatische climate control. Wisselbare interval schakelaar lantis reflectorplaat mazdaspeed schokdempers en veren en dus af fabriek verlaagd. En aantal japan dingetjes zoals muntjes houder op de plek van achtermistlicht.

Kijk verder eens in een van de linkjes die in het topic genoemd worden. Hij heeft uiteraard niet alle opties.

Arne

edit: spelfouten en hierbij de link naar verschillen:
http://www.club323f.com/forum/viewtopic ... es#p643139

Uiteraard zoals hierboven geschreven zijn een aantal dingen optioneel en heeft deze dat dus niet.
Laatst gewijzigd door sneakz op di 27 mar, 2012 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sam078
Master
Master
Berichten: 1800
Lid geworden op: do 15 jul, 2010 9:56 am
Auto: 323F BA 1.8 16V
SYC/ Wie is wie-topic: 31005
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door Sam078 »

En de spiegels 8-)
Ideeën voor dikke meets of evenementen in 2012, neem contact met me op..!
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door barreljan »

Kijk eens rond naar de V6'en en de type-r op de verkoop sites in UK. Wellicht heb je dan een beetje referentie materiaal.

Te veel is al gauw te veel. Een normale v6 kan je daar zo voor 100pond kopen namelijk.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Mr. Ali
Master
Master
Berichten: 2086
Lid geworden op: wo 04 jun, 2008 10:40 pm
Auto: Mazda 323F BA 1800GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door Mr. Ali »

Ombouwen naar links gestuurd..? Dat is even iets meer werk dan enkel het stuurhuis vervangen. Gehele dashboard zal vervangen moeten worden, schutbord aangepast, en waarschijnlijk ook leidingen en kabels anders gelegd / verlengd oid..

Wat het op brengt? Wat een gek er voor geeft.. :P
Maar vraag me af of je dit in Ned. zo makkelijk op papier krijgt naar waarde, want deze zijn toch nooit in Ned. geleverd? (Dan is er namelijk ook geen typegoedkeuring en krijg je al RDW gezeur ;-))
1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door sneakz »

Type goedkeuring is geen probleem omdat deze uit een EU lidstaat komt en dat is daar met de invoering al geregeld.

Wat betreft het stuur dat moeten we even bekijken nog maar dashboard komt uit een v6 donor dat is allemaal niet zo'n probleem. Electra verlengen is allemaal niet zo'n heel erg punt, mijn pa is opgeleid electricien.

Wat het schutbord betreft dat was mijn enige knelpunt eigenlijk. Ik weet niet in hoeverre dat er bij het bouwen van het chasis e.d. rekening is gehouden met het stuur dat in andere delen van de wereld ergens anders zit. Ik had het idee dat er misschien afgewisseld wordt met de kabelboom --> links stuur = rechts kabelboom en andersom.

Maar goed dat stuur is even bijzaak, zouden we enkel doen om het eventueel voor de verkoop aantrekkelijker te maken.

Maar goed, richtprijzen? Heb ze zelf op dit moment tussen de 4 en de 5 duizend zitten. In goede staat uiteraard.


Arne
Mr. Ali
Master
Master
Berichten: 2086
Lid geworden op: wo 04 jun, 2008 10:40 pm
Auto: Mazda 323F BA 1800GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door Mr. Ali »

Lijkt me redelijk, maar toch vraag ik me af of je het er voor zal krijgen. Als men de waarde van de auto niet inziet krijg je het er niet voor. De groep die dat ziet is klein, en zit voornamelijk hier..maar hier heeft men al een F en meestal een beperkt budget :P
1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
pie
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: do 13 aug, 2009 5:00 pm
Auto: 323 f ba 1.8 glx
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: 323F BA Type - R 2.0 KF-ZE 175PK restauratie project

Bericht door pie »

[quote]Wisselbare interval schakelaar [/quote]
[offtopic]kan ik zoo een ook los in mijn eigen ba plaatsen dit gaat toch over de snelheid van de ruitewissers???[/offtopic]
(citaat) ==> Pop i
Weet niet of ik mee ga want het johnygehalte was wel aardig hoog.
(heb geprobeerd met wat mensen te praten daar maar damm wat een arrogante kwallen stonden daarbij.)

:) made my day
Plaats reactie