FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Facebook alleen voor clubgerelateerde dingen gebruiken en geen persoonlijke dingen droppen.

Peiling eindigde op zo 24 jun, 2012 12:55 am

Ja forum gebruiken voor de genoemde topics.
12
57%
nee lekker laten zoals het nu gaat.
9
43%
 
Totaal aantal stemmen: 21

RicardoB
Advanced
Advanced
Berichten: 790
Lid geworden op: wo 02 jun, 2010 3:22 pm
Auto: Mazda 323 1.8 BA GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 31312
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door RicardoB »

Er zit gewoon een kloof tussen het forum en facebook, zoals vele al zeggen. Dit komt puur omdat een berichtje posten of een foto plaatsen via facebook makkelijker gaat dan op het forum.

Binnen het forum bestaat een functie voor het uploaden van foto's, alleen die staat uitgeschakeld omdat we geen aparte opslag hiervoor hebben.

Uiteraard kan dit veranderen, mits we mogelijkheden hebben voor de nodige opslag. Zelf ben ik hier een voorstander van, want ik zie vaak genoeg dat foto's van oude topics het niet meer doen omdat iemand zijn "Mijn Album" weg gooit. En het is uiteraard veel handiger zo'n upload functie.

Punt 2 is dat we het forum toegankelijker moeten maken, een andere stijl kan wellicht het antwoord zijn maar dan hebben we nog steeds niet de juiste integratie met facebook.
Opties die we kunnen proberen:

- inloggen met facebook account
- like button
- reageer box bij ieder topic, met optie om bericht op facebook te zetten
Wilco
Novice
Novice
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 03 apr, 2011 10:38 pm
Auto: Mazda 323F Gti 1.5
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door Wilco »

Dan wordt ik denk ik verkeerd begrepen !

Ik ben ook voorstander van vragen en FAQ shizzel op het forum te houden... anders ben je de bende kwijt! maar de discussie ging er om dat mensen foto's op facebook zetten en niet in hun sync daarom moest alles maar verwijderd worden van facebook !

Laat mensen lekker zelf weten waar ze hun foto's neer zetten. Ga je mensen verplichten een sync bij te houden gaan nog minder mensen het doen! Weet niet waar we met zijn allen naar toe willen dan maar als dat zo word mag mijn sync verwijderd worden ! Laat het gewoon lekker zo rollen als het nu is ik zie de problemen niet ! Ja ik zie dat er een probleem gemaakt word om niets ! Ik had liever gezien dat mensen zich bezig gaan houden van hoe kunnen we inderdaad het forum verbeteren ! Laten we daar over brainstormen ipv problemen zoeken !

Er zit gewoon een kloof tussen het forum en facebook, zoals vele al zeggen. Dit komt puur omdat een berichtje posten of een foto plaatsen via facebook makkelijker gaat dan op het forum.

Binnen het forum bestaat een functie voor het uploaden van foto's, alleen die staat uitgeschakeld omdat we geen aparte opslag hiervoor hebben.

Uiteraard kan dit veranderen, mits we mogelijkheden hebben voor de nodige opslag. Zelf ben ik hier een voorstander van, want ik zie vaak genoeg dat foto's van oude topics het niet meer doen omdat iemand zijn "Mijn Album" weg gooit. En het is uiteraard veel handiger zo'n upload functie.

Punt 2 is dat we het forum toegankelijker moeten maken, een andere stijl kan wellicht het antwoord zijn maar dan hebben we nog steeds niet de juiste integratie met facebook.
Opties die we kunnen proberen:

- inloggen met facebook account
- like button
- reageer box bij ieder topic, met optie om bericht op facebook te zetten


Interne upload zal echt de uitkomst bieden ! Of wat misschien ook heel leuk is ... Kom je weer op integratie van facebook ! Het kunnen koppelen van je FB account aan Forum Account en dat je een extra knopje krijgt waarmee je foto's uit je FB album kunt selecteren om in je post te voegen.. Ik heb wel zoiets op mijn eigen site maar dan met Google Picasa ;-) Wil hier best wel is naar kijken of hier een mogelijkheid voor is. Maar das wel een hele vette integratie !
werkt weer is niet, geweldige mooie nieuwe website waar de helft niet van werkt !
RicardoB
Advanced
Advanced
Berichten: 790
Lid geworden op: wo 02 jun, 2010 3:22 pm
Auto: Mazda 323 1.8 BA GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 31312
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door RicardoB »

Wilco schreef:Interne upload zal echt de uitkomst bieden ! Of wat misschien ook heel leuk is ... Kom je weer op integratie van facebook ! Het kunnen koppelen van je FB account aan Forum Account en dat je een extra knopje krijgt waarmee je foto's uit je FB album kunt selecteren om in je post te voegen.. Ik heb wel zoiets op mijn eigen site maar dan met Google Picasa ;-) Wil hier best wel is naar kijken of hier een mogelijkheid voor is. Maar das wel een hele vette integratie !


Ik verwacht niet dat facebook daar op zit te wachten, in ieder geval het posten van foto's die mag je namelijk alleen binnen facebook gebruiken.
Het is ook typisch facebook weer omdat te mogen bepalen, bij google is dat anders daar kan je nog wel bepalen wat er met je foto's gebeurt.

Waar men mee kan beginnen is een interne upload zoals ik dat omschreef en inloggen met een facebook account op het forum.
Wilco
Novice
Novice
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 03 apr, 2011 10:38 pm
Auto: Mazda 323F Gti 1.5
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door Wilco »

RicardoB schreef:Ik verwacht niet dat facebook daar op zit te wachten, in ieder geval het posten van foto's die mag je namelijk alleen binnen facebook gebruiken.
Het is ook typisch facebook weer omdat te mogen bepalen, bij google is dat anders daar kan je nog wel bepalen wat er met je foto's gebeurt.

Waar men mee kan beginnen is een interne upload zoals ik dat omschreef en inloggen met een facebook account op het forum.


Hey RicardoB,

Dat wist ik niet dat facebook dat niet wil hebben .. Het leek mij wel een prachtig idee qua integratie ;-) . Maar we kunnen natuurlijk idd gewoon simpel beginnen met een koppeling van de FB account aan je forum Account en een like button.

Interne opslag zou niet verkeerd zijn, niet alleen qua deze discussie maar ook gewoon zoals je zelf nu aangeeft en ik ook al eerder heb aangegeven, het verdwijnen van foto's her en der van het forum.

Ik wil hier best mijn steentje in bijdragen dus laat maar horen.
werkt weer is niet, geweldige mooie nieuwe website waar de helft niet van werkt !
djmarcio
Advanced
Advanced
Berichten: 1037
Lid geworden op: di 06 sep, 2011 10:26 pm
Auto: 323F 1.6 BJ 2001
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door djmarcio »

Als dat wat kosten met zich mee brengt en je de club kosten per lid 1 euro omhoog gooi dan is er niemand die er moeilijk over doet neem ik aan?

En ik denk dat we dit punt gewoon in de vergadering moeten opnemen ik heb hem op het lijstje gezet als punt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door pop-i »

Dat is wel een goeie om de contributie te verhogen maar we gaan het erover hebben tijdens de LV en dan horen jullie wel wat er uit komt.
Afbeelding
Cyrax
Novice
Novice
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 14 mar, 2008 5:45 am
Auto: motor veel beter

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door Cyrax »

ik heb niet alles gelezen maar ik vind het wel een goed ding om het ook op facebook te doen ook al zijn er mensen die er niet van houden dan meld jij je ook niet aan

er van ook een disqussie met meegaan met de evenementen zo als koninginndag kerst voetbal (ek/wk)

en ik heb een hekel aan voetbal maar ook daar bij doet de 323fclub gewoon aan mee

hier mee bedoel ik te zeggen dat facebook ook een mooie manier is om incontact te komen met nieuwe mensen die eventueel lid kunnen worden
ik heb geen club nodig in heb mijn vrienden
speedymaster
Novice
Novice
Berichten: 347
Lid geworden op: do 05 apr, 2012 6:18 pm
Auto: mazda 323 f bg

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door speedymaster »

miss wordt het dan ook tijd voor een android app voor op de tel
leef de dag zoals die komt en geniet van t leven
pie
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: do 13 aug, 2009 5:00 pm
Auto: 323 f ba 1.8 glx
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door pie »

Nou dus ik kan nu onderhand rustig zeggen dat ik niet meer zonder facebook kan
De club op fb is gewoon geniaal
Het is meerentijd fun droog humor momenteel ook heet XD
Nee maar vooral snel!
Probleempje zet het op fb en je hebt ongeveer 15 antwoorden in 10 minuten
Gezelige discussies

+ 10 voor fb page club

Icm. Taptalk is dit idiaal
(citaat) ==> Pop i
Weet niet of ik mee ga want het johnygehalte was wel aardig hoog.
(heb geprobeerd met wat mensen te praten daar maar damm wat een arrogante kwallen stonden daarbij.)

:) made my day
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door pop-i »

technische vragen waar een serieus antwoord op gegeven moet worden horen wel op het forum thuis zodat we het nog terug kennen vinden ;)

Voor discussies en zo is het wel geschikt.
Afbeelding
Plaats reactie