FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Facebook alleen voor clubgerelateerde dingen gebruiken en geen persoonlijke dingen droppen.

Peiling eindigde op zo 24 jun, 2012 12:55 am

Ja forum gebruiken voor de genoemde topics.
12
57%
nee lekker laten zoals het nu gaat.
9
43%
 
Totaal aantal stemmen: 21

annotje87
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 09 apr, 2012 12:02 am
Auto: 323f BA 2.5 v6
SYC/ Wie is wie-topic: 36591

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door annotje87 »

Ik vind facebook wel makkelijk. een voorbeeld: ik had afgelopen vrijdag een wiellagerpers nodig en heb het op fb gepost, binnen 2 minuten had ik reactie van jos en de zelfde avond was mijn auto nog klaar. Als je zoiets op het forum post duurt het gewoon langer voordat je een reactie krijgt.
Afbeelding
Lubo
Newbie
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: do 10 feb, 2011 9:23 am
Auto: 323F BA
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door Lubo »

Ik Ben nhet gedeeltelijk eens,
De foto's die geupload worden naar fb (facebook) zijn vaak kleine tussen update's. Ik denk dat die personen die dat doen zelf kunnen beslissen of ze een cyc topic maken/ onderhouden. Als ik naar me zelf kijk post ik wel eens een foto op fb maar hou ik geen cyc topic bij. puur omdat er dan zou staan:
auto gewassen
auto gewassen
apk gehaald
auto gewassen etc.
dit is gewoon niks aan om te lezen, maar voor op fb kan het wel. Waarom? Omdat fb snel voorbij trekt zoals je dat zelf ook al aan gaf.

Over de tech. topics ben ik het met je eens, laat ze op het forum hier horen ze in mijn ogen. Hooguit een link naar het topic op fb.
Dit moet goed te doen zijn denk ik zo.

Om te zorgen dat er idd geen tech. op fb komt moet er een pagina beheerder (mod) zijn om dit netjes te kunnen melden aan die genen. en er moeten regels worden opgesteld voor de fb pagina.

Maar bijde moeten blijven bestaan! :323fclub:

- lubo -
Nog geen onderschrift.
Wilco
Novice
Novice
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 03 apr, 2011 10:38 pm
Auto: Mazda 323F Gti 1.5
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door Wilco »

pop-i schreef:
TSN schreef: De site is gwn niet makkelijk toegankelijk via mijn telefoon. Ik zie sommige dingen niet.op het scherm.

Tapatalk app eens proberen. dat werkt behoorlijk goed mag ik wel zeggen :D


Tapatalk is om te lezen en tekst te schrijven en is betaald. Facebook is gratis en kunt gemakkelijk foto's uploaden. Begrijp me niet verkeerd kraak tapatalk niet af heb het juist zelf aangebracht hier op het forum. Maar er blijft inderdaad een grote kloof tussen het gemak van de facebook app en tapatalk bestaan. En Zoals Thai al zegt veel mensen zitten niet vaak meer achter hun computer omdat de mobiel zo gemakkelijk is.... Dus.... Ik zeg das een kans .. Nu nog kijken wat je met die kans kunt doen !

pop-i schreef:
TSN schreef:Is er iemand zo technisch die fb en de.clubsite kan bridgen oid? Of een app verzinnen die.soortgelijke postfuncties.heeft als.fb?


Dat is niet echt mijn specialiteit maar misschien dat MRjos of ricardoB daar een antwoord op kan geven.


Er zal vast een mogelijkheid voor zijn. Dit zal alleen wel wat tijd gaan kosten. Even een kleine brainstorm ( weet niet of het mogelijk is zou uitzoeken worden ) Facebook en het forum koppelen waardoor je de upload functie van facebook gebruikt en daar ook de foto's op gehost worden ( gezien dit blijkbaar niet mag op het forum ( ruimte gebrek ?? ). Zo kun je beide gemakkelijk blijven gebruiken.

pop-i schreef:
TaB schreef:Kijk wat een ieder in zijn Syc zet is natuurlijk zijn ding. Ik weet niet of je het stimuleert door het Facebook hiervan af te sluiten.

Nou ja dat hoop ik dus te zien dat als het niet meer "makkelijk"op FB gegooit kan worden dat mensen dan wel de moeite nemen om het in hun syc te plaatsen.


Dus jij wilt jou mening verplichten aan anderen en dan denk je dat mensen wel hun sync topick meer gaan updaten ? Ik denk dat je moet kijken waarom mensen dat niet meer zoveel doen. En ik denk zelfs dat het niet zoveel te maken heeft met facebook...

pop-i schreef:
TaB schreef:Maar spreken er dan ook echt daadwerkelijk cijfers dat de sycs achter uit gaan en dergelijke ? Ben ik namelijk wel benieuwd naar.

Nou ja statistieken kan ik je helaas niet geven maar dat het rustiger is aan het worden sinds FB der is dat is denk wel zeker.
of ben ik echt de enigste die dit opvalt???


Het is afgelopen tijd wat rustiger op het forum, helemaal mee eens, maar zoals hierboven genoemd licht dit echt niet alleen aan facebook. Thai gaf al een voorzetje... Het begint hier op de site allemaal te verouderen ! We moeten kijken dat de site wat moderner word. Daarbij overzichtelijker en kijken wat er echt nodig is en wat er ook niet nodig is. Dan kom je ergens.

Het feit blijft dat mensen facebook om een reden meer gebruiken... De reacties die je om de oren schieten geven je gewoon het antwoord al ... dus das niet ver zoeken. Het stukje gemak van de website mist.. Hier liggen de kansen voor het oppakken.
werkt weer is niet, geweldige mooie nieuwe website waar de helft niet van werkt !
Wilco
Novice
Novice
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 03 apr, 2011 10:38 pm
Auto: Mazda 323F Gti 1.5
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door Wilco »

annotje87 schreef:Ik vind facebook wel makkelijk. een voorbeeld: ik had afgelopen vrijdag een wiellagerpers nodig en heb het op fb gepost, binnen 2 minuten had ik reactie van jos en de zelfde avond was mijn auto nog klaar. Als je zoiets op het forum post duurt het gewoon langer voordat je een reactie krijgt.


Dit is inderdaad een prachtig voorbeeld van de super snelle communicatie via facebook ! Heb het allemaal mee gekregen!

Krijgen we zo een systeem draaiende op de website... Zul je zien dat facebook uitsterft ;-)
werkt weer is niet, geweldige mooie nieuwe website waar de helft niet van werkt !
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door pop-i »

@lubo
voor die kleine dingen zoals apk auto wassen etc is dit topic voor
Het Grote kleine wat-heb-jij-vandaag-aan-je-F-gedaan topic

Daar is dat topic voor in het leven geroepen.
Al snap ik wel dat dit soort dingen op FB worden gegooid en daar stoor ik me ook niet echt aan of zo.
annotje87 schreef:Ik vind facebook wel makkelijk. een voorbeeld: ik had afgelopen vrijdag een wiellagerpers nodig en heb het op fb gepost, binnen 2 minuten had ik reactie van jos en de zelfde avond was mijn auto nog klaar. Als je zoiets op het forum post duurt het gewoon langer voordat je een reactie krijgt.


Kijk dat is wel mooi om te horen dat het meteen was opgelost :super:
Maar waarschijnlijk had jos ook wel op het forum gekeken en als hij daar zag staan "wiellagerpers gevraagt" dan had hij waarschijnlijk ook wel gereageerd.

ok misschien niet zo snel als dit keer maar over het algemeen gezien dan he ;)



De site aan het verouderen?
euhm het is een forum, een forum is om informatie te delen met elkaar.
het werkt al jaren zo en der zijn legios fora die met exact dezelfde software werken en dat is zo omdat dit een goedwerkend iets is.

Maar omdat het niet met 2 vingervegen gedaan kan worden moet het meteen ouderwets genoemd worden???

ik heb in 15 seconde ook een foto van me pc op het forum zo ingewikkeld is dat toch niet?

de layout vind ik persoonlijk ook wel overzichtelijk zo.
elk forum werkt er niet voor niets mee.

Wilco schreef:De reacties die je om de oren schieten geven je gewoon het antwoord al ... dus das niet ver zoeken. Het stukje gemak van de website mist.. Hier liggen de kansen voor het oppakken.


ja reacties is 1
goeie antwoorden op bv technische vragen vergt toch echt meer tijd.
en ik ben toch echt niet van plan om elke keer 2 a4tjes te typen omdat iemand het niet kan vinden in het technische gedeelte en het dan maar op FB vraagt.

en als iemand het niet kan vinden dan kunnen de mensen van het forum je ongetwijfeld helpen met het vinden van het juiste topic.

De layout van facebook is inderdaad handig en zeker gebruiksvriendelijk.
maar probeer eens een vraag van 3 maanden terug , terug te vinden?
dan word het al wat minder handig en gebruiksvriendelijk.

of ben ik echt de enigste die dit zo ervaart.
Afbeelding
Wilco
Novice
Novice
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 03 apr, 2011 10:38 pm
Auto: Mazda 323F Gti 1.5
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door Wilco »

Die vragen horen ook op het forum thuis en daar kun je mensen via Facebook ook naar verwijzen ! 't kan zo simpel zijn. En toch wordt het zo een groot probleem.

Forum software werkt ook wel goed, alleen de site er omheen verouderd. Een simpele upload functie op de site zelf doet al wonderen denk ik.. Heb nog niet gekeken maar zijn vast tal van plugins voor te vinden welke direct voor je uploaden ( zelfs extern voor de ruimte besparing / geld besparing ). Dan kom je nog met het stukje .. " Nederland wordt al Mobieler " ja ... daar doe je niets tegen want dat zal alleen nog maar meer worden. Dus wat kun je dan wel doen.. Er in mee gaan. Kijken / zoeken naar een oplossing hoe maken we de site nu ook mobiel goed bereikbaar.

Nou weet ik niet of een app de oplossing is gezien er meerdere besturings systemen zijn IOS Android WindowsMobile enz enz... Maar misschien kijken is er een mogelijkheid om een mobiel thema er naast te gaan draaien welke geschikt is voor touchscreen phones. Ik heb ff snelle google gedaan kom ik dit voorbeeldje tegen... Link. En dan puur als mobiel thema zodat als je met je mobiel hier heen gaat dat je dit thema krijgt. En misschien is een app wel een leuke oplossing maar dan moet je wel mensen hebben die app voor alle besturings- systemen kunnen programmeren want anders trek je natuurlijk een bepaalde groep voor en dat zouden we niet willen hebben.

Dus mijn mening blijft, je zoekt nu in de verkeerde richting. Je moet kijken naar waarom mensen facebook gebruiken en daar een oplossing op vinden / de site op aanpassen ..
werkt weer is niet, geweldige mooie nieuwe website waar de helft niet van werkt !
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door pop-i »

voor software ed kan je beter even wachten op mrjos of ricardo.
Das niet mijn ding. LOL ik klus liever met mijn handen ipv keyboard :lol:

ik gebruik zelf tapatalk op mijn android HTC en dat werkt prima.
grote posts doe ik toch thuis wel als ik achter mijn laptop zit aangezien ik het niet handig vind om hele verhalen te typen op me scherm.

Maar goed heb mijn punt al genoeg verdedigt dacht ik zo en ik hoop dat anderen ook hun mening geven.

:323fclub:
Afbeelding
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door pop-i »

o :oops: had 1 post over het hoofd gezien

Wilco schreef:Tapatalk is om te lezen en tekst te schrijven en is betaald. Facebook is gratis en kunt gemakkelijk foto's uploaden.

ja das idd een nadeel dat het betaald is al had ik die paar euro er wel voor over want het werkt wel en word niet platgegooid met spam.

idd facebook is gratis en zeker makkelijk.
grootste probleem wat ik ermee heb is dat je door de massa niks meer terug kan vinden.

en dan kom ik weer op hetzelfde punt terug.

er zijn een aantal techneuten hier op het forum/facebook
toevallig hoor ik daar ook bij.

ga de rest eens vragen wat hun denken als er weer een vraag komt als
past een 1.5 uitlaat op een 1.8

nou is dat misschien een kort antwoord maar de komen ook FAQ's voorbij waar je niet alleen maar ja of nee op kunt antwoorden.
en dan inderdaad kan ik het gaan zoeken op het forum om de TS dan blij te maken met een topic hier op het forum.
dan ben je toch ook dubbel bezig snap je
?

als facebook wat overzichtelijker gemaakt zou kennen voor dingen terug te vinden dan was het al stuk makkelijker.
Wilco schreef: Facebook en het forum koppelen waardoor je de upload functie van facebook gebruikt en daar ook de foto's op gehost worden ( gezien dit blijkbaar niet mag op het forum ( ruimte gebrek ?? ). Zo kun je beide gemakkelijk blijven gebruiken.


Je kan al je fotos van facebook gebruiken tussen je IMG tag maar of facebook daar blij mee is weet ik niet.

en inderdaad het zal denk wel met ruimtegebrek te maken hebben dat we het niet hier posten want dan heb je het wel over 10000+ fotos schat ik.
maar goed misschien kan mrjos dat beter toelichten.
Wilco schreef:Het is afgelopen tijd wat rustiger op het forum, helemaal mee eens, maar zoals hierboven genoemd licht dit echt niet alleen aan facebook. Thai gaf al een voorzetje... Het begint hier op de site allemaal te verouderen ! We moeten kijken dat de site wat moderner word. Daarbij overzichtelijker en kijken wat er echt nodig is en wat er ook niet nodig is. Dan kom je ergens.

Het feit blijft dat mensen facebook om een reden meer gebruiken... De reacties die je om de oren schieten geven je gewoon het antwoord al ... dus das niet ver zoeken. Het stukje gemak van de website mist.. Hier liggen de kansen voor het oppakken.


ook hierbij moet ik je gaan verwijzen naar mrjos of ricardo.
die weten wat er allemaal mogelijk is.
Ik verdiep me liever in mijn mazzie ;)
Afbeelding
pie
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: do 13 aug, 2009 5:00 pm
Auto: 323 f ba 1.8 glx
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door pie »

Tatalk was gratis voor mij hoor :P kreeg het doorgestuurd via mail weet niet hoe dat moet maar ik opende de mail en hij instaleerde taptalk
(citaat) ==> Pop i
Weet niet of ik mee ga want het johnygehalte was wel aardig hoog.
(heb geprobeerd met wat mensen te praten daar maar damm wat een arrogante kwallen stonden daarbij.)

:) made my day
Wolfje666
Guru
Guru
Berichten: 4268
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:57 pm
Auto: Mazda 5 1.8 Touring
SYC/ Wie is wie-topic: 1750
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: FACEBOOK verrijking of ondergang van forum?

Bericht door Wolfje666 »

Facebook is leuk om is met anderen af te spreken, maar voor vragen e.d. Lees technisch en syc vind ik dat dat op het forum hoort.

Simpelweg omdat dat makkelijker te doorzoeken is.
Ooit wel eens wat op fb proberen te zoeken?
Is echt een crime als dat over een bepaald onderwerp gaat.

Laat dat lekker hier en doe het offtopic dan daar ofzo.
Afbeelding
1e: Mazda323F 1.5 BA 2e: Mazda323F 2.5 V6 KLZE J-Spec 3e: Mazda 5 1.8 Touring
Fiat Stilo Abarth 2.4 - 20V - 170PK
Plaats reactie