anti rice

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

united323f
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: do 24 mei, 2012 10:19 pm
Auto: ba 1.5 r11 1.8 vq

anti rice

Bericht door united323f »

Graag wil ik wel eens weten hoe de mensen hier denken over de wel bekende haters tegen show auto aka hoe zij het noemen rice tuning voor de mensen die niet weten wat rice betekent ( hoe denk jij erover, over de mensen die show auto haten)

riceRace Inspired Cosmetic Enhancements. (R.I.C.E.)Parts put on cars to make them look fast, when they have no internal tuning, and are actually slow as hell. Parts usually consist of excessivley angular bodykits, large rear spoilers, neon, sponsor stickers, chrome rims, fake "coffee can" exhaust tips, and loud, annoying paint jobs and/or vynils. Sometimes parts are do-it-yourself installed and are basically duct taped to the car. Most commonly known for being done to Honda Civics, but can also be done to slow domestic vehicles, such as a Chevy Cavalier, etc."Yo dog, did you see the Civic that guy was rollin' in? it was so rice." "This guy's got nothin' under the hood, it's just rice. Smoke him." "What a riceboy, I bet he thinks his neon add 50hp

Mijn mening haters gonna hate :finga:
Oftewel pappa`s betaalde skyline ( of welke andere auto)
:323fclub:
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: anti rice

Bericht door Riesh »

Er zit een hoop verschil tussen RICE en show , ik weet niet van welke site je deze info hebt?
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
united323f
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: do 24 mei, 2012 10:19 pm
Auto: ba 1.5 r11 1.8 vq

Re: anti rice

Bericht door united323f »

Dat had ik van urban dictionary ik zag toevalig en filmpje van een Honda civic met een co2 purge kit met en bodykit en gelijk zie je in de comments facking rice en al die zooi en dan kijk je hun filmpje en dan rijden ze in een standaard skyline met bodykid of en subaro waar niks aan gedaan is en dan vraag ik me af waarom die haat die purge kit was wel geinig om te zien maar gelijk de volle haat van de jochies die en skyline hebben die 3 van de 5 keer door pappa gekocht is
united323f
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: do 24 mei, 2012 10:19 pm
Auto: ba 1.5 r11 1.8 vq

Re: anti rice

Bericht door united323f »

http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... bp6L0Yggf0

Hier de link en check comments vandaar dat ik vraag wat jullie ervan vinden van de mensen die het rice noemen en het zo haten
robinspeed
Master
Master
Berichten: 1935
Lid geworden op: zo 12 nov, 2006 7:48 pm
Auto: Datsun 260Z
SYC/ Wie is wie-topic: 33420
Contacteer:

Re: anti rice

Bericht door robinspeed »

Dan ben ik een hater.

Vind het ook allemaal niks. Tenzij het matched met de auto. Maar dat is zelden echt goed.
Maar ik gun ieder zn plezier. Ik geef niet meteen commemtaar erover maar denk het vaak wel.
Ricers vind je hier op het forum ook genoeg maar ook op het skyline forum, subaru forum , honde forum en een hoop andere.

En nee ik heb geen skyline.
Afbeelding

Verleden
- 323f BG 1.8 GLX ( EX)
- 323f BG 1.8 GT (EX)

Nu:
- Datsun "fairlady" 260Z
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: anti rice

Bericht door sneakz »

Ik ben zelf ook niet zo'n bumper fanaat, maar ieder z'n ding. Persoonlijk houd ik het liever bij een setje nette velgen en een verlagingsetje.

Dus hater zou ik mezelf niet willen noemen, maar zelf zou ik het niet doen.
Mr. Ali
Master
Master
Berichten: 2086
Lid geworden op: wo 04 jun, 2008 10:40 pm
Auto: Mazda 323F BA 1800GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: anti rice

Bericht door Mr. Ali »

Hier nog een hater!

Dat RICE of Sjonnie gedoe (voor mij vrijwel hetzelfde) vind ik het verkrachten van een mooie auto. Een auto is mooi door zijn stijl, vorm, kleur en kleine subtiele extra's (velgen met name). Al die lelijke bumpers, skirts en spoilers die er opgeplakt moeten worden (vaak slecht gemonteerd en gespoten) is voor mij een pure verkrachting van de auto en oneerbiedig naar de ontwerpers ervan. Helaas is dit type 'styling' of 'tuning' ook hier binnen de club de normaalste zaak van de wereld.. :cry:

Het ontwerpen van een auto gaat niet over een nacht ijs, veel mensen steken hier enorm veel tijd en energie in. Elk type auto heeft weer andere prioriteiten, waarbij deze voor een sportief type (zoals de F) ook op de looks liggen. Jaren aan energie worden dan aan de kant geschoven omdat er een snotneus is die er een andere bumper op moet. Jammer.
Wat het zo lelijk maakt is dat vrijwel alle aftermarket zooi vrijwel altijd totaal niet in dezelfde stijl als de auto is, en het dus totaal niet bij elkaar past.

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen, en mensen die het wel voor elkaar krijgen een auto mooier te maken. Als een autokenner / autoliefhebber (maar niet van dat betreffende merk + type) een aanpassing ziet, en niet of nauwelijks ziet dat dit niet-af-fabriek is, dan is ie mooi! Dus subtiel, en in de stijl en lijn van de auto en het geheel.

Mijn mening. Astu! ;)
1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: anti rice

Bericht door @PM »

Over (gebrek aan) smaak valt niet te twisten :D
OO≡≡V≡≡OO
Brutus
Novice
Novice
Berichten: 533
Lid geworden op: do 03 dec, 2009 12:33 am
Auto: 323f BA 1.8i '94
SYC/ Wie is wie-topic: 28436
Contacteer:

Re: anti rice

Bericht door Brutus »

Snap volkomen wat je bedoel, sjohnie style of rice.
Hoe je het ook noemt, tja mooi is anders.
Maar als de persoon in kwestie mij aanspreek en netjes behandelt.
Zal ik gerust zeggen dat het niet mijn smaak is.
Daar in tegen, ben ik blij iedereen andere golf lengtes heeft.
Zodat je niet het USA gevoel heb waar iedereen in de zelfde kleren lopen, op het zelfde moment de deur uit lopen onderweg na hun werk,en in de zelfde auto's rijden als de rest van de straat waar alles het zelfde is.

Smaken verschillen nu eenmaal, kunt iets zeker niet mooi vinden, maar respecteren hoe een ander denkt, of ziet. Wordt vaak vergeten.

Dat jij! iets niet mooi vind. Zegt niks over de ander.
Respecteer een ander z'n keuze. Ook al is dit in jouw ogen verkrachten of wat voor manier dan ook.

Dan vind ik een jhonnie bak beter,,dan die idiooten die autos rijden, en tanken. En de rest er ondertussen afrot of kapot loop. En geen 1x omkijken na hun eigen auto. Geen onderhoudt, tikkende motor rook uit uitlaat etc.
Daar erger ik mij aan, dat vind ik zonde.

Maar soms lach ik me kapot, als er inderdaad een johnnie persoon naast me staat bij stoplicht, en denk sneller te zijn dan mij ivm met zijn te grote spoilers of bumpers, of geen fatsoenlijke demper. Meestal jut ik hem op, beetje gas geven, en bij groen rij ik vervolgens rustig weg, en meneer moet nog op gang komen meer herrie als pk's.

Dit is mijn mening.. :wink:
Afbeelding.

B.A.S Brutus Auto Service(hulp nodig!! ik kan je helpen)
Sparkle_
Guru
Guru
Berichten: 4754
Lid geworden op: ma 09 jun, 2008 5:03 pm
Auto: FBA1.8T / Focus2
Contacteer:

Re: anti rice

Bericht door Sparkle_ »

Het gaat me niet om rice... maar om de ricer...

Neppe toffe mannetjes die denken dat ze echt super stoer zijn, overal te hard rijden, en dan erg slecht ook nog. Vaak met 4 uitlaten terwijl het motor vermogen niet boven de 100pk komt. Vaak met uitermate lelijke en kwalitatief super slechte producten, omdat dat goedkoper is. Belachelijke items op de auto als een spoiler achterop een FWD die dus niet meer als 100pk heeft. En vooral het toffe gedoe bij het stoplicht.

Over het algemeen geven ricers en van die mannetjes die op een Time Attack event de hele dag bij hun auto staan en een beetje in de begrenzer hangen, kijken hoeveel mensen er naar hun kijken. Terwijl er op de achtergrond een skyline voorbij komt jagen met vlam uit de uitlaat. Hoe krijg je het in je hoofd dat je toffer bent met je neppe laffe gedoe ipv die mensen OP de baan. Maar als ze dan zelf wel durven te gaan rijden, komen ze erachter dat hun ooh zo getuned vleugelbak voor geen k*t rijd als je er echt een keer mee wilt gassen. Want die audio achterin weegt een ton, en dan kan je bijvoorbeeld nog zo'n snel GTX of GTR blokje in je BG hebben liggen, met k*t vering, en nep gedoe kom je er niet.

2 jaar geleden hadden we hier een perfect voorbeeld van... Die tweemaal op de onboards voorbij komt spinnen door kansloos rijgedrag en een totaal ongeschikte auto. En dan vervolgens later op de dag met time attack schilden op de de vleugel deuren met achterklep los en volume op max over het paddock rijden, kijken wie hem ziet... Als mensen je zien op een time attack event komt dat niet door tof doen, maar door hard gaan op de baan.

Dat iemand een auto lelijk tuned is in NL standaard praktijk lijkt het wel, veel auto's ook hier worden verschrikkelijk gemaakt. Soms op marktplaats zeg ik weleens 'ach, errum' tegen autos die erop te koop staan, die echt nog wel nice zijn, maar vreselijk uitgebouwd zijn met van die debiele bumpers waar je geen k*t aan hebt.

Zelf heb ik kwa uiterlijk niets veranderd, wel alles verder. Ik hoef geen rice bumpers erop het werkt niet, je hebt er niets aan. En ik begrijp het fenomeen show auto, maar vaak zijn die vele levels verder kwa hoe ze het maken, de echte show autos zijn ook niet met autostyle gebouwd, maar veel poly en handwerk. Dat vind ik zelf deels nutteloos om met een auto te doen, maar daar zit wel nog vakmanschap in en dat is te waarderen.

Maar vaak het gedrag van den ricer is het ergste, tof lopen doen, en dan gesmoked worden. En uiteindelijk ricer flyby want tsja moeten wel voor hun gevoel winnen ook al zijn ze net bij het licht echt vies gesmoked.

Ik kan het ook nooit laten als er eentje langs me staat, en dan zie je ze in de spiegel kleiner worden. Volgende stoplicht proberen ze het weer, nog harder gesmoked. En dan daarna rijden ze je snel voorbij en kijken ze nog amper. hahahahhaa...

Laatst nog eentje en die is eeecht gesmoked, een opel astra gehad bij het stoplicht, allerhande crap erop... En wat denk je nu zelf 280nm @ 1800rpm... harstikke doeiiiii :wink: :rock: :lol: En hij reed weg met piepende banden ook dus hij deed wel mee. Maar mocht niet echt baten, door tot 140 (1,2,3,4) en nou ik zag em eigenlijk niet meer. :lol: Maar met mijn charade had ik er ook genoeg gesmoked, eigenlijk meer nog als nu, want dan is alles een uitdaging! :) :D Met Fje(s) ook veel gehad, met name de 1.8... Dat word straks ook mooi met 200pk erbij, alleen moet ik wel weg zien te komen... :lol:
Afbeelding
Plaats reactie