CV + Vloeverwarmings kloppend geluid vraag

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spawn
Master
Master
Berichten: 2234
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:52 pm
Auto: BA 2.5 V6
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

CV + Vloeverwarmings kloppend geluid vraag

Bericht door spawn »

Hallo allen,

Denk probeer het hier ook, weet kent iemand het probleem of is CV monteur.

Heb nu sinds begin januari vloerverwarming in mijn huis, maar twee weken terug kreeg ik een aangename verassing (NOT!).
Als de leidiningen op temperatuur komen of de CV slaat aan dan begint de CV te bonken en de leidingen gaan trillen.

De leidingen zitten goed om aangesloten en heb ook alles ontlucht vorige weekeinde.

Nou heb ik mij laten vertellen dat ik een krachtige pomp in mijn CV heb en de vloerverwarming heeft ook een Pomp.

Zal vanavond even kijken voor foto's van de installatie, maar heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ben ook in gesprek met het bedrijf wat de vloerverwarming heeft aangelegd maar dusver nog niet veel vorderingen.

Bedankt alvast voor de hulp/tips.

Groeten,
Michel
"If it doesn't kill you, it makes you stronger!"
Brutus
Novice
Novice
Berichten: 533
Lid geworden op: do 03 dec, 2009 12:33 am
Auto: 323f BA 1.8i '94
SYC/ Wie is wie-topic: 28436
Contacteer:

Re: CV + Vloeverwarmings kloppend geluid vraag

Bericht door Brutus »

Zou ook even alle leidingen nalopen boven de grond, of die goed vast zitten waar het moet, en is niet te hopen je vloer los is gekomen, en zodoende zorgt voor trillen schokken gebonk.
Afbeelding.

B.A.S Brutus Auto Service(hulp nodig!! ik kan je helpen)
Gebruikersavatar
spawn
Master
Master
Berichten: 2234
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:52 pm
Auto: BA 2.5 V6
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: CV + Vloeverwarmings kloppend geluid vraag

Bericht door spawn »

Brutus schreef:Zou ook even alle leidingen nalopen boven de grond, of die goed vast zitten waar het moet, en is niet te hopen je vloer los is gekomen, en zodoende zorgt voor trillen schokken gebonk.


Heb in de vloer niks gezien, alle voegen zitten er nog in.
Het rare is ook, als de stekker van de Vloerverwarming eruit is heb ik 0,0 problemen ermee.

Ook als het gebonk begint en ik haal de stekker eruit wordt het vlot minder en is het weg.
"If it doesn't kill you, it makes you stronger!"
djmarcio
Advanced
Advanced
Berichten: 1037
Lid geworden op: di 06 sep, 2011 10:26 pm
Auto: 323F 1.6 BJ 2001
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: CV + Vloeverwarmings kloppend geluid vraag

Bericht door djmarcio »

zit de pomp/thermostaatkraan in de vv unit goed gemonteeerd, anders zit je pomp in tegengestelde richting tegen je thermostaatkraan aan te drukken.beschikt je installatie over een avdo (by pass) ? mischien ff een fotootje erbij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
spawn
Master
Master
Berichten: 2234
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:52 pm
Auto: BA 2.5 V6
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: CV + Vloeverwarmings kloppend geluid vraag

Bericht door spawn »

djmarcio schreef:zit de pomp/thermostaatkraan in de vv unit goed gemonteeerd, anders zit je pomp in tegengestelde richting tegen je thermostaatkraan aan te drukken.beschikt je installatie over een avdo (by pass) ? mischien ff een fotootje erbij.


Het boekje ligt nog in mijn huis, zal morgen even wat informatie en foto's proberen te plaatsen.
Volgens mij heb ik geen By pass en ze gaven zelf aan dat het goed omzit toen ze kwamen controleren. :?

Hoop echt dat niet gebeurd waar ik bang voor ben, dat ik hier nog maanden mee zit. :roll:
"If it doesn't kill you, it makes you stronger!"
Gebruikersavatar
spawn
Master
Master
Berichten: 2234
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:52 pm
Auto: BA 2.5 V6
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: CV + Vloeverwarmings kloppend geluid vraag

Bericht door spawn »

Nou mogelijk opgelost, de klep zat mogelijk vast en de thermostaat was niet goed geklikt want er gebeurde niks toen het wel moest.
"If it doesn't kill you, it makes you stronger!"
Plaats reactie