Hulp gevraagd !

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Hulp gevraagd !

Bericht door michael1561 »

Hallo Mazda liefhebbers !

Zal mij allereerst even voorstellen :

Ik ben Michael ben 21 jaar en kom uit Dalfsen. ( voor degene die dat niet kennen dat ligt in Overijssel vlakbij Zwolle)

Heb net sinds 3 weken mijn autorijbewijs gehaald en jaja ben een in het trotse bezit van een Mazda 323 F BA 1.5 GLX.

waarom ik jullie hulp vraag is omdat ik nu in een hele nare situatie zit , en jullie mij misschien een beetje kunnen helpen / ondersteunen.

Heeft iemand van jullie misschien informatie / tips voor mij hoe ik mijn mazda toch een beetje degelijk op kan tunen zodat mijn mazda er een stuk beter uiziet , maar ivm mijn situatie heb ik helaas amper geld om dit te kunnen betalen,

Ook ligt mijn koppakking eruit en zal toch voor April een andere motor / koppakking inmoeten omdat mijn Mazda dan de apk moet hebben , en anders daar niet door komt ivm de co2 meting. dus hebben jullie misschien site`s waarop ik onderdelen kan bestellen wat niet teveel kost en mij kan helpen om de mazda in mijn bezit te houden zou ik dat zeer op prijs stellen!

En misschien dat 1 van jullie wel onderdelen heeft waar diegene vanaf wilt / moet en mij daar blij mee zou kunnen maken , zou ik super blij mee zijn !

Zit op dit moment gewoon heel erg in een situatie waarbij ik helaas geen grote bedragen kan uitgeven aan de auto , maar hopelijk gaat dit wel veranderen zodat ook ik mijn Mazda super mooi kan gaan maken! Dan zal die toch eerst de APK door moeten komen in April.

Misschien beetje een heel raar / stom verhaal voor sommigen ,, maar ik weet zeker dat meerdere mensen dit wel hebben meegemaakt of zelf wel kennen.

Mazda liefhebbers , ik wil jullie in ieder geval alvast hartstikke bedanken voor jullie hulp !!

Met Vriendelijke groeten ,

Michael
( Mazda eigenaar die hulp zoekt )
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd !

Bericht door pop-i »

Gegroet Michael

Allereerst van harte welkom hier op ons gezellige :323fclub: forum

The place to B als F rijder :duim:

Tja wat betreft cheap uiterlijk verbeteren zou ik zeggen check een autostyle oid eens.
vaag kleine dingetjes subtiel toevoegen kan al wonderen doen.

en verlagen is altijd wel een must in mijn mening :)

Wat betreft je motor.

heb al iemand geappt voor een motor misschien kan hij je helpen.

Succes iig

groeten
chris
Afbeelding
RedFeather
Novice
Novice
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 mar, 2012 9:11 pm
Auto: 323F BA '98
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd !

Bericht door RedFeather »

Om te beginnen, Welkom! :)
We hebben ook een speciaal onderdeel voor; om je zelf voor te stellen: viewforum.php?f=7 - En voor eventuele styling tuning vragen: viewforum.php?f=3

Ik haal mijn spullen e.d. overal vandaan. En eigenlijk zo goedkoop mogelijk. Low-budget tuning.
Ik heb o.a. remmen e.d. bij Winparts (http://www.winparts.nl/) vandaan.
Als mijn JT Vleugel op marktplaats gescoord. En mijn voorlip (laguna lip) op de sloop gehaald.

Om even bij tekst een plaatje te laten zien:
Afbeelding
Afbeelding

Ook hoor ik van heel veel dat je bij Fordprobestore (http://www.fordprobestore.co.uk/store/) ook heel wat kan halen tegen een goedkope prijs. Wel is de levertijd erg lang.
Ook is autostyle meestal wel goedkoop qua styling dingen.

Wel is raadzaam om bijv een koppakking/kleppendekselpakking e.d. bij de mazda dealer te halen. Dit omdat andere dingen misschien net andere kwaliteit zijn, of andere pasvorm hebben ondanks dat je een 323F BA 1.5 GLX Variant gebruikt o.i.d.

Zelf heb ik nog wel n paar spullen liggen. Dan moet je denken aan:
  • Achterbumper lip. ( Moet wel nog even pas gemaakt worden. Beetje handig met polyester en plamuur en het is gedaan! :) )
  • Een 3 poot's spoiler.
  • Een openluchtfilter
  • En nog wat spul wat ik zo niet uit me hoofd weet.

Mocht je daar interesse in hebben dan kun je me altijd een PM sturen.

Betreft het subtiel stylen - make it your own car! :323fclub:
Zoek dingen uit wat jou echt aanspreekt bijv!

Red-Feather / Sanne Maarten
RedFeather -
323F BA '98 1.5
Twilight Mica 12K
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd !

Bericht door michael1561 »

@ Tuut Tuut

Super om te merken dat er gelukkig ook nog mensen zijn die anderen in dit soort situaties helpen ! en wat betreft je app naar iemand over een motor vind ik al helemaal geweldig! ik doe het liefst mijn Mazda de deur niet meer uit , want zeg eerlijk het is gewoon een super mooie en fijne auto om te hebben !!!

Nogmaals super bedankt voor de tips en als je eventueel nog meer hebt dan hoor ik graag van je :) :)
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd !

Bericht door michael1561 »

@ Redfeather ,

Heej , ook jij super bedankt voor je antwoord ! dat stel ik gigantisch op prijs .

Ook als jij eventueel nog dingen hebt in de toekomst oid dan hoor ik graag van je ! vind het super jammer als ik mijn Mazda de deur uit zal moeten doen want het is gewoon een super fijne en mooie auto! het is nu een beetje donker om foto`s te maken van mijn ''proud'' maar zal dit morgen na mijn werk gelijk doen zodat ook jullie een beeld hebben van mijn mooie Mazda..

Nogmaals hartstikke bedankt voor je hulp !

Michael
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd !

Bericht door michael1561 »

Nog meer mensen die mij willen / kunnen helpen met bepaalde dingen ?
Zou er gigantisch blij mee zijn als ik mijn trouwe Mazda 323F BA nog verder op kan pimpen !! dus alle tiph / hints en meer zijn welkom !!
djmarcio
Advanced
Advanced
Berichten: 1037
Lid geworden op: di 06 sep, 2011 10:26 pm
Auto: 323F 1.6 BJ 2001
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd !

Bericht door djmarcio »

heb hier nog wel een blokje liggen die 97.000 gelopen heeft met papieren!

wel een dure prijs voor sommige.
maar ik denk er bij je hebt weer paar jaar te gaan met zon blokje.

de prijs er van is 350.

en heb je foto's van je f??

dan weet ik van hoe en wat heb hier nog wel wat dingen liggen!
Afbeelding
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd !

Bericht door michael1561 »

@ djmarcio ,

Ik heb zelf ook een kaal motorblok liggen in de schuur waar net 120,000
op de teller staat. alleen moet ik nog veel onderdelen erbij halen :

Koppakkingsset , weet ik zeker dat er een goeie inzit.
Waterpomp.
Distributieset.
Kleppendekselpakking.

Gewoon het gehele plaatje zeg maar zodat ik 100% zeker weet dat ik nog een flink wat jaren met dat blok rijden kan.. alleen is het geld er nu helaas niet voor beschikbaar :(

Foto`s van mijn BA`tje heb ik in het voorstelforum gezet , maar als je wilt kan ik ze ook eventueel wel naar je toesturen via een PM bericht. Laat me maar weten wat je het liefste hebt.

Groet ,

Michael
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd !

Bericht door michael1561 »

Hallo iedereen die dit forum volgt ,

Even een kleine update betreft mijn mazda..

Heb net afgelopen zaterdag onderdelen binnen gekregen om mijn andere blokje compleet te maken ! denk dan aan waterpomp , distributieriem en dergelijke.

Ben nu alleen nog op zoek naar 2 goeie voorbanden maar ook daar heb ik al een adresje voor gevonden waarschijnlijk! maat is 195/50/15 , misschien iemand die nog een setje mooie en of sportieve velgen heeft voor weinig ? steekmaat is 4x100.

Met deze dingen hoop ik mijn mazda door de apk te krijgen , en als ik dan wat breder zit qua budget hoop ik ook mijn mazda snel en zeker heel mooi meeting klaar te kunnen maken !!!

Groetjes uit Dalfsen =)
Plaats reactie