24 volt

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 24 volt

Bericht door michael1561 »

@ Riesh ,

Zo gezegd zo gedaan , hier een foto van het lampje wat in de vrachtwagenlamp zit. : Afbeelding
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: 24 volt

Bericht door @PM »

Zo werkt-ie beter:

Afbeelding

Zo te zien een H3 lamp, als het goed is zit het stekkertje een stukje verderop:

Afbeelding

Is er ook gewoon in 12V. En anders kennen we inderdaad het fenomeen soldeerbout.

Overigens zie ik het verband tussen politie, meetings en landweggetjes nog niet helemaal...
OO≡≡V≡≡OO
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 24 volt

Bericht door michael1561 »

@PM schreef:Zo werkt-ie beter:

Afbeelding

Zo te zien een H3 lamp, als het goed is zit het stekkertje een stukje verderop:

Afbeelding

Is er ook gewoon in 12V. En anders kennen we inderdaad het fenomeen soldeerbout.

Overigens zie ik het verband tussen politie, meetings en landweggetjes nog niet helemaal...


Allereerst het verband tussen Automeeting , Politie en landweggetjes.
Elke zondagavond komen wij ( Noemen ons de Outsiderz ) bij elkaar op het Plein in Hengelo. dat is de parkeerplaats bij de IKEA. Dat wij daar elkaar ontmoeten heeft de Politie geen moeite mee , alleen gaan wij elke avond weer naar verschillende locaties ( Industrieterreinen die 24 / 7 toegankelijk zijn ) . Mensen kunnen daar tegen elkaar sprinten als ze willen en dat is gewoon voor de lol. Politie is daar absoluut niet blij mee , omdat het wettelijk niet is toegestaan . Daarom rijden we ook altijd vanaf de meeting plek naar de plek van de straatrace via landweggetjes omdat de politie daar niet vaak komt , en wij dus langer plezier kunnen hebben bij de straatrace`s . omdat landweggetjes 9 vd 10 keer amper of niet verlicht zijn , en ik ook bijna altijd voorop rijd zijn de lampen ideaal voor op mijn auto! Heb dan namelijk veel meer licht en kan het dus allemaal veel beter zien!

Wat betreft de lampjes , dit zijn inderdaad H3 lampen en zoals wij het zeggen met een steek fitting. Normaliter kun je deze gemakkelijk vervangen door het lampje eruit te pakken en er weer een nieuwe in te doen. alleen bij deze ligt het wat anders namelijk , de + kabel zit namelijk aan 1 van die 2 pootjes gesoldeerd , en de - zit aan het omhulsel van de lamp gesoldeerd. dus dan zal ik minstens de soldeerbout moeten pakken om deze soldeer puntjes eerst los te halen. daarna kan ik het lampje er uithalen en vervangen door een 12V lampje. daarna moet ik de + en de - kabel weer op dezelfde manier solderen en dan is het nog maar de vraag of het soldeer gedeelte weer perfect werkt zodat mijn 12 V lampje fel gaat branden.

Vandaar mijn vraag op dit forum of mensen misschien een goeie oplossing hadden hiervoor , zonder er een omvormer tussen te moeten zetten of een 2e accu bij op aan te sluiten. aangezien er maar 1 accu zal worden bijgeladen door mijn Dynamo , zal de andere accu heel snel leeg gaan en moet ik hem continue opladen. Zit daar ook eigenlijk niet zo op te wachten.

Een super lang verhaal misschien , maar hoop dat je er nu een wat duidelijker beeld bij hebt gekregen. als dit niet het geval is , hoor ik graag van je !
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: 24 volt

Bericht door @PM »

Kijk zo is het een duidelijk verhaal :duim:

Tweede accu bijplaatsen gaat ook niet zomaar (dat zou dan trouwens in serie moeten, niet parallel, anders blijft het 12V), dus het wordt toch solderen of een omvormer. Leuker kunnen we het niet maken en makkelijker ook niet.
OO≡≡V≡≡OO
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 24 volt

Bericht door michael1561 »

@PM schreef:Kijk zo is het een duidelijk verhaal :duim:

Tweede accu bijplaatsen gaat ook niet zomaar (dat zou dan trouwens in serie moeten, niet parallel, anders blijft het 12V), dus het wordt toch solderen of een omvormer. Leuker kunnen we het niet maken en makkelijker ook niet.


Fijn dat het nu een stuk duidelijker is ! Thanx.. Zal voor in de toekomst ook zoveel mogelijk van dit soort beschrijvingen te geven zodat misverstanden zoveel mogelijk voorkomen word haha!

Zal dan op zoek gaan naar een omvormer , want die lampen wil ik wel graag op mijn auto hebben. En natuurlijk goed werkend !
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: 24 volt

Bericht door Kevertje »

Gewoon zo aansluiten op 12V
Werkt ook alleen branden ze minder fel als met 24V

En die lampjes kun je gewoon bij brezan en halfords te krijgen
Volgens mij zelfs action.
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 24 volt

Bericht door michael1561 »

Heb gisteravond 2 lampjes gehaald alleen nu 12V . Ga ze vanavond plaatsen en dan zullen ze me vast een boel extra licht geven! Iedereen bedankt voor het meedenken hierover! Hier kan een slotje op =)
Plaats reactie