Rijstijl ?

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Bericht door @PM »

Soul schreef:Ik neem niet zomaar voorrang, maar als ik het heb geef ik het ook niet zomaar weg!
denk vooral aan fietsers bij rotondes. als ik voorrang moet geven doe ik het. Maar fietsers die voorrang nemen terwijl ik het heb, wil ik nog weleens laten schrikken! ;)
Maar ik rijd wel op heelhouden, dus ik hou altijd wel een marge!


Same here, ook bij gelijkwaardige kruisingen waar verkeer van links nog weleens de neiging heeft om (recht)door te rijden terwijl ze toch echt voor mij dienen te stoppen.

Verder doe ik net alsof 30- en 60-kilometerzones niet bestaan (stil protest i.v.m. wildgroei). Als de omstandigheden er even niet naar zijn om 50 te rijden doe ik dat echter ook niet, maar daar heb ik geen bordje voor nodig waar 30 op staat.

Rechtsinhalen op de snelweg... tja ik heb zo'n periode gehad dat ik eerst achter die linksplakkers bleef hangen, of ging seinen. Aangezien dat 9 van de 10 keer niet helpt kachel ik er gelijk maar langs daar waar ruimte is, via de rechter baan dus (tip: doe dat alleen als er een vluchtstrook is). "Middenplakkers" geef ik idd ook weleens op die manier een stille hint (die ze 9 van de 10 keer niet snappen).

Verder rij ik ook altijd wel harder dan de toegestane snelheid, beetje afhankelijk van de omstandigheden (met name binnen de bebouwde kom zijn er natuurlijk veel verschillende situaties).

Vrachtwagens krijgen van mij alle ruimte als het zo uitkomt.
OO≡≡V≡≡OO
Mazda-Jan
Novice
Novice
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 4:41 pm

Bericht door Mazda-Jan »

Als ik dit allemaal zo lees, dan valt mijn rijstijl nog best wel mee :lol: Het kleven nog een beetje afleren en voor de rest blijf ik lekker zo doorknallen :o
Seat Leon TDI AHF 110pk Bilberryrood metallic 2001

Afbeelding
BOTSSIEE
Newbie
Newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 01 mar, 2006 5:28 pm

Bericht door BOTSSIEE »

ik rij toch wel redelijk goed door :o :wink:


























en vloek op iedereen en alles dat mij in de weg rijd :!: :twisted: :lol:
flapse
Advanced
Advanced
Berichten: 1218
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:26 pm

Bericht door flapse »

vooral dat vloeken...dat doe ik ook... :D
Genuine velocity
Expert
Expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:44 pm

Bericht door Genuine velocity »

ik tsja...

bebouwde kom rijd ik 5 a 10 km te hard. en rustig aan. al dat optrekken en remmen kost me teveel knaken.
wegen waar je 80 mag rijd ik 90 95.
bochtenwerk is ook vol gas, als het lukt.
hier in de buurt ken ik de plaatste waar regelamtig van die foto camera's staan daar houd ik in tot de kust veilig is.

snelweg rijdt ik niet heel veel. zit niet zoveel op de weg, teveel op school :cry:

ken daarom flits patronen niet. rijd dan ook niet snel veel harder dan 130. 140. (zit met dat stomme punten rijbewijs, scheelt zeker wel dat je rustig rijd)

als ik af en toe beetje tegen zit, wil ik nogal opgefokt raken en dan komen de 80 km wegen over als racebanen. en komt ie wel tegen de 130.. niet slim. maar is dan maar goeie 2 km. doe ik alleen hier in de buurt. en niet vaak gelukkit.

over algemeen rijd ik goed door, niet te hard. en kijk vooruit, wat vaak niet van iedereen die ik tegen kom gezegd kan worden.

als er iemand bij mij kleeft ga ik hem iriteren door te zacht gaan rijden, en als ie voorbij wil tegelijk op te trekken. ofzoiets.
Afbeelding
2007 SPL 140,1 dB - Exaust 130,0 dB - 2008 SPL 144.0
pzwart
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 5:07 pm

Bericht door pzwart »

@PM schreef:
Rechtsinhalen op de snelweg... tja ik heb zo'n periode gehad dat ik eerst achter die linksplakkers bleef hangen, of ging seinen. Aangezien dat 9 van de 10 keer niet helpt kachel ik er gelijk maar langs daar waar ruimte is, via de rechter baan dus (tip: doe dat alleen als er een vluchtstrook is). "Middenplakkers" geef ik idd ook weleens op die manier een stille hint (die ze 9 van de 10 keer niet snappen).



Hier precies tzelfde :D

Verder rijd ik heel vaak stukken over de a15 hier, de maximumsnelheid is er slechts 100, wat echt nergens over gaat. Gelukkig is ook de gemeente Rotterdam het wat dat betreft t met me eens, want ik rijd hier a 3 jaar dagelijks 120-130 en kheb er nog geen enkel bonnetje voor gehad :D

Verder rijd ik rustig en most important, ik kijk vooruit! Op de snelweg waar geen files staan hoef je in principe nooit te remmen, als je maar een btje oplet en anticipeert... Als ik ergens moe van wordt zijn het wel mensen voor me die iedere 100 meter hun remlichten ff moeten laten zien!
Mazdarati323F
Forumlid
Forumlid
Berichten: 5998
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:41 pm
Extra parameters: f=7

Bericht door Mazdarati323F »

Model rijder,alles volgens het boekje :wink:
Finalfantasy
Clublid
Clublid
Berichten: 70
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:10 pm

Bericht door Finalfantasy »

Ik heb alleen maar last van een te zware rechter voet (volgens mijn passagiers) maar verder ben ik wel een nette weggebruiker.
TheEnd2u2
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 1:00 am

Bericht door TheEnd2u2 »

ik vloei meestal lekker met t verkeer mee.
wel 99 van de 100 keer te hard dus
10 over binnen de kom en 20 tot 30 buiten de kom en 140 op de snelweg

kwa rijstijl verder
kleven: niet bewust soms wel eens
rechts inhalen: echt aleen als het niet anders kan
verder laat ik t verkeer goed ritsen, houw rekening met vrachtwagens

en natuurlijk op alles en iedereen vloeken

volgens mij t basis profiel voor de meeste hier
2 be updated
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Bericht door @PM »

Mazdarati323F schreef:Model rijder,alles volgens het boekje :wink:


Goed om te lezen dat het ook wél goed kan bij jouw beroepsgroep, aangezien ik gister dit artikel tegenkwam ;)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3495 ... beeld.html
OO≡≡V≡≡OO
Plaats reactie