motorblok opvoeren voor autocross.
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
-
- Newbie
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 08 mei, 2012 12:20 pm
- Auto: bmw 325i en mx3 cros
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
ik zit de heletijd te twijfelen, en je hebt gelijk waarom dan niet meteen hele blok overhangen....
ik blijf bij dit blok, heb t goedkoop kunnen kopen met alles erbij, en heb besloten dat ik hier me vermogen uit ga halen...
zal van de week even langs hurricane, kijken wat de opties zijn en dan laat ik me cilinderkop en alle andere bewerkingen daar uitvoeren, zodat ik iig weet dat het knap is en niet dat ik zelf moet lopen prutsen, kost wel wat maar uiteindelijk hoop fun mee...
ik blijf bij dit blok, heb t goedkoop kunnen kopen met alles erbij, en heb besloten dat ik hier me vermogen uit ga halen...
zal van de week even langs hurricane, kijken wat de opties zijn en dan laat ik me cilinderkop en alle andere bewerkingen daar uitvoeren, zodat ik iig weet dat het knap is en niet dat ik zelf moet lopen prutsen, kost wel wat maar uiteindelijk hoop fun mee...
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
[quote="stephandebeen"]ik zit de heletijd te twijfelen, en je hebt gelijk waarom dan niet meteen hele blok overhangen....
ik blijf bij dit blok, heb t goedkoop kunnen kopen met alles erbij, en heb besloten dat ik hier me vermogen uit ga halen...
zal van de week even langs hurricane, kijken wat de opties zijn en dan laat ik me cilinderkop en alle andere bewerkingen daar uitvoeren, zodat ik iig weet dat het knap is en niet dat ik zelf moet lopen prutsen, kost wel wat maar uiteindelijk hoop fun mee...[/quote]
het zou technisch gezien kunnen maar of je dan daadwerkelijk winst hebt..durf ik niet te zeggen! je kan ook dit blok kwijt proberen te raken en opzoek naar een GT blok
maar aan de andere kant is het ook leuk om zoveel mogelijk vermogen uit de 'standaard' 1.8 te persen
ik blijf bij dit blok, heb t goedkoop kunnen kopen met alles erbij, en heb besloten dat ik hier me vermogen uit ga halen...
zal van de week even langs hurricane, kijken wat de opties zijn en dan laat ik me cilinderkop en alle andere bewerkingen daar uitvoeren, zodat ik iig weet dat het knap is en niet dat ik zelf moet lopen prutsen, kost wel wat maar uiteindelijk hoop fun mee...[/quote]
het zou technisch gezien kunnen maar of je dan daadwerkelijk winst hebt..durf ik niet te zeggen! je kan ook dit blok kwijt proberen te raken en opzoek naar een GT blok
maar aan de andere kant is het ook leuk om zoveel mogelijk vermogen uit de 'standaard' 1.8 te persen
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
-
- Master
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
- Auto: Mazda 6 Sport
- Contacteer:
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
Ik heb hem mijn GT-blok al aangeboden.
Hoeveel PK meer heeft mijn GT t.o.v. een standaard 1.8? blok?
Hoeveel PK meer heeft mijn GT t.o.v. een standaard 1.8? blok?
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
-
- Newbie
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 08 mei, 2012 12:20 pm
- Auto: bmw 325i en mx3 cros
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
[quote]Hoeveel PK meer heeft mijn GT t.o.v. een standaard 1.8? blok?[/quote]
15 pk ofzo?
15 pk ofzo?
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
standaard BA blok zit op ~115pk, GT blok zit op ~130pk
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
-
- Master
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
- Auto: Mazda 6 Sport
- Contacteer:
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
Even opgezoekt:
Met dank aan RDW en de KW-PK omrekenaar.
BA 1.8 = 84 KW = 114 pk
BG-GT = 96 kW = 131 pk
Verschil is 17 PK
En dan nog lekker opvoeren....
Met dank aan RDW en de KW-PK omrekenaar.
BA 1.8 = 84 KW = 114 pk
BG-GT = 96 kW = 131 pk
Verschil is 17 PK
En dan nog lekker opvoeren....
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
-
- Guru
- Berichten: 4609
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
- Auto: BGV6,X9,TL1000R
- SYC/ Wie is wie-topic: 5002
- Contacteer:
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
stephan heeft zijn keuze gemaakt mannen, hij gaat een ba blok kietelen en we gaan hopelijk te weten te komen wat hij heeft gedaan en wat hij er mee wint.
stephan ga je ook nog de dyno op ? of het blok ansich
stephan ga je ook nog de dyno op ? of het blok ansich
[link=http://www.h-p-c.nl][/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
-
- Advanced
- Berichten: 813
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 11:28 am
- Auto: Mazda CX-5 4x4
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
wat kerosine bij de benzine mengen
car history
2002-2003 Mazda 121 DA 1.1 1989
2006-2007 Suzuki Samurai cabrio 1.3 4x4 1993
2003-2013 Mazda 323F BA 1.5 16v Tsi 1997
2013-....... Mazda CX-5 sport 4x4 160pk
2002-2003 Mazda 121 DA 1.1 1989
2006-2007 Suzuki Samurai cabrio 1.3 4x4 1993
2003-2013 Mazda 323F BA 1.5 16v Tsi 1997
2013-....... Mazda CX-5 sport 4x4 160pk
-
- Newbie
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 08 mei, 2012 12:20 pm
- Auto: bmw 325i en mx3 cros
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
[quote="323fDave"]wat kerosine bij de benzine mengen [/quote]
goed idee spoilers op de kop zetten en dan kan ik vliegen!
[quote="HellRacer"]stephan heeft zijn keuze gemaakt mannen, hij gaat een ba blok kietelen en we gaan hopelijk te weten te komen wat hij heeft gedaan en wat hij er mee wint.
stephan ga je ook nog de dyno op ? of het blok ansich[/quote]
Afgelopen vrijdag ben ik met een maat naar hurricane geweest. De kop meegenomen zodat hij even kon kijken wat hij ermee kan.
Hele aardige man, behulpzaam, we zijn een stuk wijzer geworden.
Hij zei dat de kop zich er wel voor leent omdat de poorten al vrij groot zijn en een aardig goede flow hebben.
Wat hij voorstelde en wat nu dus ook het plan is:
- Vliegwiel afdraaien naar ongeveer 4 kg.
- Kop vlakken, compressie verhogen (naar 11:5:1 als ik het goed onthouden heb)
- Eigen nokkenassen laten slijpen: dat houd in, slijpen voor grotere lift, andere nokvolgers, strakkere klepveren, kleppen inslijpen.
- Omdat de lift groter is en de kop gevlakt wordt, moet er naar de zuigers gekeken worden om te voorkomen dat de kleppen tegen de zuigers aankomen. Als dit het geval is, freest hij uitsparingen in de zuigers voor de kleppen.
- Dan zet hij hem op de flowbank om hem door te meten en gaat hij de kop verder flowen.
Dat was het ongeveer. Hij heeft ook 2 testbanken (tot 1000 pk) daar gaat hij ook op als de motor weer in de auto zit en dan gaan we afstellen.
Hij deed een grove schatting over de PK's en had het dan over 150-180 paarden. Dus ik ben heel erg benieuwd!
Ik doe alles in etappes, dus elke keer als ik wat meer weet dan houd ik jullie hier op de hoogte en ik zal proberen overal foto's van te maken.
Ik ben nu bezig met het intekenen van een fles voor op het rs2000 spruitstuk, dus we zitten niet stil!
goed idee spoilers op de kop zetten en dan kan ik vliegen!
[quote="HellRacer"]stephan heeft zijn keuze gemaakt mannen, hij gaat een ba blok kietelen en we gaan hopelijk te weten te komen wat hij heeft gedaan en wat hij er mee wint.
stephan ga je ook nog de dyno op ? of het blok ansich[/quote]
Afgelopen vrijdag ben ik met een maat naar hurricane geweest. De kop meegenomen zodat hij even kon kijken wat hij ermee kan.
Hele aardige man, behulpzaam, we zijn een stuk wijzer geworden.
Hij zei dat de kop zich er wel voor leent omdat de poorten al vrij groot zijn en een aardig goede flow hebben.
Wat hij voorstelde en wat nu dus ook het plan is:
- Vliegwiel afdraaien naar ongeveer 4 kg.
- Kop vlakken, compressie verhogen (naar 11:5:1 als ik het goed onthouden heb)
- Eigen nokkenassen laten slijpen: dat houd in, slijpen voor grotere lift, andere nokvolgers, strakkere klepveren, kleppen inslijpen.
- Omdat de lift groter is en de kop gevlakt wordt, moet er naar de zuigers gekeken worden om te voorkomen dat de kleppen tegen de zuigers aankomen. Als dit het geval is, freest hij uitsparingen in de zuigers voor de kleppen.
- Dan zet hij hem op de flowbank om hem door te meten en gaat hij de kop verder flowen.
Dat was het ongeveer. Hij heeft ook 2 testbanken (tot 1000 pk) daar gaat hij ook op als de motor weer in de auto zit en dan gaan we afstellen.
Hij deed een grove schatting over de PK's en had het dan over 150-180 paarden. Dus ik ben heel erg benieuwd!
Ik doe alles in etappes, dus elke keer als ik wat meer weet dan houd ik jullie hier op de hoogte en ik zal proberen overal foto's van te maken.
Ik ben nu bezig met het intekenen van een fles voor op het rs2000 spruitstuk, dus we zitten niet stil!
- pop-i
- Clublid
- Berichten: 5822
- Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
- Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
- SYC/ Wie is wie-topic: 2369
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: motorblok opvoeren voor autocross.
Kijk dit zijn interessante ontwikkelingen.
Ben heel benieuwd wat je hiermee gaat bereiken kerel!!
Waar zit dat bedrijf met die testbanken?
Ben heel benieuwd wat je hiermee gaat bereiken kerel!!
Waar zit dat bedrijf met die testbanken?