bitumen in de koffer werkt dat.

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Adjeshag
Advanced
Advanced
Berichten: 969
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 5:49 pm

Bericht door Adjeshag »

Elke trilling, rammeltje enz. heeft een bepaalde golflengte. Je muziek heeft ook verschillende golflengtes en frequenties, DIE frequenties wil je behouden en door een andere trilling of rammel worden de frequenties van de muziek beinvloed en dat zorgt ervoor dat het geluid minder zuiver, minder puur is.
Afbeelding
furb
Novice
Novice
Berichten: 576
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:19 am

Bericht door furb »

Voor bitumen kun je ook bij de akoestiekwinkel informeren, www.akoestiekwinkel.nl
Afbeelding
Veilside_red
Expert
Expert
Berichten: 1745
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 11:37 pm

Bericht door Veilside_red »

Waarom zou je trillingen in je auto willen? Je ben de eerste die ik dat hoor zeggen :roll: Bij mij is mijn dakspoiler losgetrild en zodra de bass een beetje open ga dan dans die op de muziek. Echt een afbraak op je geluid.

Alleen niet lullig bedoeld maar volgens mij kan jij nog het beste www.12vhifi.nl doorlezen. Je heb eigenlijk een hoop vragen waarvan de meeste gewoon heel makkelijk te beantwoorden zijn door die site.
Afbeelding
_________________________________
Building a ground zero sq & spl install!!!
Genuine velocity
Expert
Expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:44 pm

Bericht door Genuine velocity »

ik zal idd site nog eens doorkijken,

zover ik weet zijn de bassen lage tonen, die je eigenlijk niet kunt horen alleen voelen, en ik had bedacht dat je alleen dingen kunt voelen als er wat trilt. vandaar dag ik dacht dat je outo moet trillen, maar niet rammelen. (voor de bass geluiden dan he)

als je speakers in het luchtledige zou aanzetten hoor je ze ook niet omdat de lucht niet trilt.
zodoende kwam ik op die gedachte, maar ik zie trillen als wat anders dan rammelen. dat moet eingelijk niks doen aan de auto.
Afbeelding
2007 SPL 140,1 dB - Exaust 130,0 dB - 2008 SPL 144.0
Veilside_red
Expert
Expert
Berichten: 1745
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 11:37 pm

Bericht door Veilside_red »

Bass kan je gelukkig wel horen he anders had die ook zo weinig nut :lol: Maar bij hele lage tonen kan je niet horen waar ze vandaan komen. Daar is ons gehoor niet op gemaakt. Hoge tonen neem je gehoor wel heel goed waar waar ze vandaan komen. Daarom is een goede plaatsing van je speakers ook zo belangrijk.
Afbeelding
_________________________________
Building a ground zero sq & spl install!!!
Genuine velocity
Expert
Expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:44 pm

Bericht door Genuine velocity »

en waar plaats je die dan. tog gewoon in de voordeuren :wink:
en tweeters op dashboard. (ongeveer). klopt het dat tweeters beste tot zijn recht komen als het geluid weerkaatst word via de voorruit?

ik hoor van allerlei mensen uit de omgeving van die dingen, maar die doen vaak of ze er meer verstand van hebben dan ze werkelijk hebben.

ga ook wel op die site kijken tzt, maar heb het op moment druk met school. vandaar dat ik nu zo ff wat rond vraag op forum. kost minder tijd.
en compo set duurt nog tijd voor ik die aanschaf. gok ik :?
Afbeelding
2007 SPL 140,1 dB - Exaust 130,0 dB - 2008 SPL 144.0
hudeck
Novice
Novice
Berichten: 741
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 6:37 pm
Auto: 1.8 323F BA

Bericht door hudeck »

je moet goed om je heen kijken en vooral luisteren.
iedereen heeft een eigen smaak wat geluid betreft...

heb er zelf ook een half jaar over gedaan om alles bij elkaar te krijgen, en nog kom ik betere compo`s tegen enzzz maar dat zal je altijd hebben..

maar luisteren is het beste..
Veilside_red
Expert
Expert
Berichten: 1745
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 11:37 pm

Bericht door Veilside_red »

De plaatsing van je compo is wel degelijk belangrijk. Je tweeters horen toch ook bij je compo... Maar het uitrichten is gewoon een kwestie van je eigen smaak. Ik heb de linker op de ruit gericht staan en de rechter sta richting mijzelf gericht.
Afbeelding
_________________________________
Building a ground zero sq & spl install!!!
Totally_Astinated
Advanced
Advanced
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 6:28 pm
Auto: 323 BA & 323F BG
Contacteer:

Bericht door Totally_Astinated »

Over bitumen plakken in het reserve wielruimte, heeft dat ook een positieve invloed op het uitlaat geluid? Dat je minder van hoort in de auto?
Genuine velocity
Expert
Expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:44 pm

Bericht door Genuine velocity »

hier heb ik een link naar mijn koffer hoe nu de kist vast is gezet.

http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic. ... c&start=60
helemaal onderaan.

de kist komt nog vast aan het frame, het zit nu al opgesloten. eronder is nog redelijk wat ruimte.

maar zijn er meer leden die bitumen in de kofferbak hebben zitten.
ben niet echt van plan sound quality wedstrijden te gaan doen.
en de kist weegt al heel wat. en al het extra gewicht is nadeling op verbruik
Afbeelding
2007 SPL 140,1 dB - Exaust 130,0 dB - 2008 SPL 144.0
Plaats reactie