radio vraag

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

whiterider
Guru
Guru
Berichten: 3146
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 4:03 pm
Auto: mazda 3
Contacteer:

Bericht door whiterider »

pioneer 8)
Shark-Attack
Expert
Expert
Berichten: 1787
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:58 am
Auto: Mazda 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Bericht door Shark-Attack »

Alpine! Qua geluid en afstelling heb je veel meer keuze dan de pioneer! Heb ze allebei gehad en de Alpine vind ik toch beter klinken.

Als ik het ook goed begrijp heeft die pioneer non fading per-outs en de Alpine 2V pre-outs, dat laatste vind een versterker toch ook altijd fijner!

Daar komt bij dat ik een Alpine makkelijk in gebruik vind, dit model weet ik dan niet, maar over het algemeen zijn ze erg makkelijk en hebben ze veel opties die je sound ten goede komen!
Afbeelding
MSN-status: MAfbeelding
RaN-D
Newbie
Newbie
Berichten: 74
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 8:07 pm

Bericht door RaN-D »

ik zou voor deze gaan http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1306

die heb ik zelf namelijk ook :lol: je kan echt van alles instellen echt een topper maarjah als je nie zoveel geld wilt uitgeven dan moet je de andere maar pakken 8)

laterssssss :wink:
Domi84
Rookie
Rookie
Berichten: 162
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:50 pm

Bericht door Domi84 »

Shark-Attack schreef:Alpine! Qua geluid en afstelling heb je veel meer keuze dan de pioneer! Heb ze allebei gehad en de Alpine vind ik toch beter klinken.

Als ik het ook goed begrijp heeft die pioneer non fading per-outs en de Alpine 2V pre-outs, dat laatste vind een versterker toch ook altijd fijner!

Daar komt bij dat ik een Alpine makkelijk in gebruik vind, dit model weet ik dan niet, maar over het algemeen zijn ze erg makkelijk en hebben ze veel opties die je sound ten goede komen!


Ik weet niet precies de specs van deze twee radio´s maar jij geeft aan de dat de 2V pre-out van de alpine beter is voor de versterker. Klopt ook, maar nu dacht ik me te herinneren dat pioneer meer Volt op de pre-outs heeft dan soortegelijke alpines. Dus als je er flink wat achter gaat hangen is dat een punt om heen te kijken.

Verder, zoals iedereen al aangeeft. Pioneer en Alpine liggen op t zelfde niveau. Wat jij dus moet doen is gaan luisteren wat jou persoonlijk t beste klinkt. Technisch gezien zijn ze ongeveer gelijk, nu je persoonlijke beoordeling nog.
GRZ DOMI!!!!
Shark-Attack
Expert
Expert
Berichten: 1787
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:58 am
Auto: Mazda 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Bericht door Shark-Attack »

Domi84 schreef:
Shark-Attack schreef:Als ik het ook goed begrijp heeft die pioneer non fading per-outs en de Alpine 2V pre-outs, dat laatste vind een versterker toch ook altijd fijner!


Ik weet niet precies de specs van deze twee radio´s maar jij geeft aan de dat de 2V pre-out van de alpine beter is voor de versterker. Klopt ook, maar nu dacht ik me te herinneren dat pioneer meer Volt op de pre-outs heeft dan soortegelijke alpines. Dus als je er flink wat achter gaat hangen is dat een punt om heen te kijken.


Wat houdt dat non-fading dan in van die Pioneer, staat er niet voor niks toch? Ik weet het verder ook niet? Mijn Alpine heeft dacht ik 3x4V pre-out.
Afbeelding
MSN-status: MAfbeelding
Domi84
Rookie
Rookie
Berichten: 162
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:50 pm

Bericht door Domi84 »

Non-fading heeft, denk ik, betrekking op de sub-uitgang. Fading is t zelfde als balans maar dan voor voor/achter. Door de sub-uitgang non-fading te maken kun je gewoon t geluid tussen voor en achter regelen zonder je sub gedempt word. Dit heeft die alpine naar alle waarschijnlijkheid ook.
GRZ DOMI!!!!
Boudewijn
Novice
Novice
Berichten: 534
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 3:26 pm

Bericht door Boudewijn »

mmm de 1 zeg dus de alpine en de ander de pioneer :? , maar ik ben bezig met een nieuwe sub en versterker (dat heeft ook al een tijdje terug op het oude forum gestaan, maar toen had ik ineens een niet geplande uitgave dus dat is toen uitgesteld, maar nu zijn de financien weer wat beter) maar dat zou deze sub worden: http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2192 in combinatie met deze versterker: http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1369 die dan ook nog 2 hoedenplank speakers aanstuurt van lanzar (ze zeggen 150 Wrms/300Wmax.) en dan voorin 2 bossman tweeters die voorlopig gewoon direct op de radio komen en dan misschien later nog een JBL composetje. maar ik neem aan dat dat geen enkel probleem mag zijn (voor geen 1 HU.) ook heb ik dan nog een dvd speler der in, maar op beide kan een externe audio bron aangesloten worden meen ik dus dat zou ook geen probleem moeten zijn en anders blijf ik gewoon me fm-modulatortje gebruiken....
Afbeelding
peter
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 9:24 am

Bericht door peter »

JBL...nice...heb ik ook.

Ik draai nog op de decade-versterker van JBL (grootste 4-kanaals die ze toen hadden, ik dacht dat dat 1998 was ofzo?) en een set GTO's in de hoedenplank van 100W RMS/st. . Via mijn radio heb ik die iets afgeknepen zodat alleen tonen boven de 80Hz naar die GTO's gaan en alles daaronder naar een 12" subwoofer van Hifonics. En dat gaat me toch een partij lekker.

M.a.w.: volgens mij gaat dat berelekker klinken met die spulletjes.. :wink:
Driver-X
Advanced
Advanced
Berichten: 1072
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:02 pm

Bericht door Driver-X »

Mijn JVC heeft 5V op de lijn-uitgangen.

Maaruh...qua looks zou ik voor de pioneer gaan, maar ik weet niet welke technisch t best is.
Plaats reactie