Wie heeft ervaring met comfortmodule (raambediening met AB)?

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
323PGLX
Rookie
Rookie
Berichten: 147
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 1:30 am
Auto: 323P GLX 1.5i 16v

Wie heeft ervaring met comfortmodule (raambediening met AB)?

Bericht door 323PGLX »

Wie heeft ervaring met het aansluiten van een comfortmodule of een willekeurige alarm/nonalarm die de ramen aanstuurt om dicht te gaan?

Ik probeer uit te zoeken waar ik dat draadje van mijn lux.pro aan moet sluiten op mijn raambediening.

Wie verlost mij?

Afbeelding
niels86
Novice
Novice
Berichten: 718
Lid geworden op: za 04 nov, 2006 10:46 pm
Auto: MAZDA 323F BA 1.5

Re: Wie heeft ervaring met comfortmodule (raambediening met

Bericht door niels86 »

Als ik die tekening zo eens goed bekeken heb, heeft hij allen een aansturing voor een comfort unit. Je alarm/cv set zelf zal je ramen niet sluiten.
Ik heb wel een comfort unit aangesloten gehad in mijn BA en dat was appart van mijn alarm. maar de draad van je alarm (rood) geeft een puls aan een comfort unit om in werking te treden en de ramen te sluiten.

Kortom, je moet nog een losse comfort unit hebben.
323PGLX
Rookie
Rookie
Berichten: 147
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 1:30 am
Auto: 323P GLX 1.5i 16v

Re: Wie heeft ervaring met comfortmodule (raambediening met

Bericht door 323PGLX »

niels86 schreef:Als ik die tekening zo eens goed bekeken heb, heeft hij allen een aansturing voor een comfort unit. Je alarm/cv set zelf zal je ramen niet sluiten.
Ik heb wel een comfort unit aangesloten gehad in mijn BA en dat was appart van mijn alarm. maar de draad van je alarm (rood) geeft een puls aan een comfort unit om in werking te treden en de ramen te sluiten.

Kortom, je moet nog een losse comfort unit hebben.

Volgens de website cargoods heeft deze unit al een ingebouwde comfort module.
323PGLX
Rookie
Rookie
Berichten: 147
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 1:30 am
Auto: 323P GLX 1.5i 16v

Re: Wie heeft ervaring met comfortmodule (raambediening met

Bericht door 323PGLX »

Ik heb de raambedieningpaneel doorgemeten. 6 draden, 1 plus 1 min 2 draden voor de ene raammotor en 2 draden voor de andere raammotor. 6 draden in totaal dus. Er is geen 1 masterdraad dat alles laat sluiten.

Ik begin te beseffen dat ik misschien wel een comfortmodule nodig heb want ik zou niet weten hoe ik die puls van de raamsluitdraadje kan gebruiken om een raam volledig te sluiten. Stom dat dit weer via een extern apparaat moet, waarom zit het niet gewoon in de ABmodule geintegreerd?

Misschien koop ik een comfortmodule, misschien niet.

Ik wil wel de raambediening werkend hebben zonder de sleutel om te halen. De plusdraadje van de raambediening is erg lastig te volgen en vind ik niet terug op 1 van de stekkertjes of de zekeringunit. (kleur is zwart/wit en de dikte is 6mm2) Hij gaat via de deur door de rubberen slangetje de auto in en daarna raak ik hem kwijt omdat het een plek is wat niet goed te bekijken is, er zit van alles ervoor.

Kan iemand me vertellen waar die zwart/wit draadje uiteindelijk komt? Het is verbonden met de sleutelcontact maar het is toch niet zo dat alle bedrading die met sleutelcontact werken ook daadwerkelijk naar de sleutelcontact toe gaan? Ik neem aan dat ze allemaal naar 1 punt gaan en dan van daaraf 1 draadje naar de sleutelcontact toe gaat?

Wie verlost mij?
323PGLX
Rookie
Rookie
Berichten: 147
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 1:30 am
Auto: 323P GLX 1.5i 16v

Re: Wie heeft ervaring met comfortmodule (raambediening met

Bericht door 323PGLX »

De plusdraad loopt naar de zekeringunit in voeteneind aan de bestuurderskant. Die netjes losgemaakt en de zekering losgehaald en die hergebruikt icm 1 van de 2 vaste spanningen bij de sleutelcontact plus stukkie draad.

Nu werken de ramen gewoon zonder sleutel te moeten omhalen. Eindelijk! :)
Plaats reactie