grotere boxen voordeur???

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
PVos
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 sep, 2012 12:22 am
Auto: Mazda 323f 1.6i

grotere boxen voordeur???

Bericht door PVos »

hallo

heb sinds een week een bg gekocht van een bekende, nog kwa styling en motorisch helemaal standaard niks aan gedaan, nou wouw ik wat kleine dingetjes gaan aanpassen op dit moment, maar even van jullie weten of en hoe dit mogelijk is:

1.in de hoeden plank zitten 2x 500watt pioneer speakers. ik had 2 kleine luidsprekers met papieren conussen in de voordeur zitten, deze zijn helemaal gaar. nou heb ik nog 2x500watt pioneers liggen, aleen ik heb gekeken of ik uit het deurpaneel moest knippen om het telaten passen, dit werd hem zowieso niet met het raam open.... nu is mijn vraag aan jullie: waar kan ik deze speakers neerzetten of inbouwen, want vind het zonde om deze weg te doen of te verkopen, en 2 inferieure speakers weer tekopen.

2.booskijkers of in ieder geval een smalle boog langs de koplampen, is dit mogelijk? omdat je ze er verticaal opplakt, dus krijg je problemen met licht?

bij gebrek aan geld laat ik het hier eerst maar eens bij, ik wacht jullie reactie af en bij voorbaat dank ;)

peter vos
Aftertouch
Master
Master
Berichten: 1984
Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
Auto: Mazda 6 Sport
Contacteer:

Re: grotere boxen voordeur???

Bericht door Aftertouch »

Hey Peter,

goede keus om een BG aan te schaffen! De mooiste auto's die er zijn. :D

Wat betreft de speakers: als je even in de FAQ's kijkt staat er een FAQ met alle mogelijke afmetingen van speakers die in de auto passen.
Eventueel heb ik nog wel een setje SONY speakers die je voor niks mag hebben. (Komen uit een donor vandaan, en ik heb er weinig aan).

Booskijkers zal ongetwijveld mogelijk zijn, maar er is eigenlijk niemand die dat heeft. De enige uitzondering was 'vroeger' -The Red Silence- daar kan je nog wel wat info over vinden in zijn SYC-topic.
Echter had ik deze overgekocht, maar kreeg ze niet goed gemonteerd.
Maar onmogelijk is het dus niet...

Waar kom je eigenlijk vandaan?
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
PVos
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 sep, 2012 12:22 am
Auto: Mazda 323f 1.6i

Re: grotere boxen voordeur???

Bericht door PVos »

haha gelijk heb je ;)

ok ik zal daar even rond kijken.
wat voor speakers zijn dat dan ? als ze passen zou het iig heel tof zijn als je ze kan opsturen :)

ik zal even kijken naar zijn forum. het is dus wel uniek als het me lukt met die booskijkers haha
wat ik wel zie op youtube bijvoorbeeld, zijn de koplampen die maar voor de helft opengaan zodat ze ook 'boos kijken'. maar dit zal wel niet op de weg mogen

ik heb ook al korte wimpers geprobeerd. een test of het lijkt met een oude fiets binnenband, maar dit vond ik niet echt een vooruitgang op zn uiterlijk.

ik ben aleen niet zo blij met de kleur, donkergroen/blauw. , lijkt een beetje cheap naar mijn mening.

en ik mag btw geen ledjes als remlichten in de reflectorplaat plaatsen zeker?

uit westerlee. een klein dorpje in het oosten van groningen, bij winschoten
Aftertouch
Master
Master
Berichten: 1984
Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
Auto: Mazda 6 Sport
Contacteer:

Re: grotere boxen voordeur???

Bericht door Aftertouch »

Zolang je geen derde remlicht hebt, dan mag je gewoon je reflectorplaat verbouwen met andere lampjes.
Mist het maar aan de APK voorwaarden voldoet.

Speakers zal ik ff kijke voor je thuis.
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
PVos
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 sep, 2012 12:22 am
Auto: Mazda 323f 1.6i

Re: grotere boxen voordeur???

Bericht door PVos »

ok super tof, dankje wel, zal even wat info erover opzoeken. hij heeft geen 3e remlicht namelijk, dus het lijkt me wel leuk staan. uitlaat is verrot dus daar ik binnenkort een nieuwe voor, denk van de sloop, dan kost het niet zoveel
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: grotere boxen voordeur???

Bericht door @PM »

Je mag in de reflectorplaat geen derde remlicht maken. Het derde remlicht moet [i]boven[/i] de "gewone" remlichten zitten. Bij een BA zou je dus een derde remlicht bovenin de reflectorplaat kunnen maken (dan zit-ie tussen de knipperlichten), bij een BG mag dat niet.
OO≡≡V≡≡OO
PVos
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 sep, 2012 12:22 am
Auto: Mazda 323f 1.6i

Re: grotere boxen voordeur???

Bericht door PVos »

Hmm okee, ik weet het niet meer, ga het wel bij een APK garage allemaal navragen wat wel en niet mag :axe:

Heb je de speakers nog gevonden btw?
Aftertouch
Master
Master
Berichten: 1984
Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
Auto: Mazda 6 Sport
Contacteer:

Re: grotere boxen voordeur???

Bericht door Aftertouch »

Ik rijd straks weer langs me garage, zal ik ff fotos maken voor je. ;)
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
Plaats reactie