Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Boear »

Dag allemaal,

Ik wil dit topic gaan gebruiken voor meerdere vragen dus vandaar de titel. Vandaag gaat mijn vraag over de keuze van de versterker.

Ik ben al enige tijd aan het rondkijken voor een subwoofer etc. Na in het begin een actieve subwoofer geadviseerd te hebben gekregen hier naar rondgekeken en vrij snel hier weer op teruggekomen dat dit niets is. Toen gaan rondkijken naar setjes in mijn huidige budget wat ik hiervoor kon doen. Vrij snel gemerkt dat er wel setjes te vinden zijn van bijvoorbeeld ground zero of Rockford (instaplijn) maar dit geen echt opmerkelijke verschillen heeft met de actieve kits voor me gevoel...

Nu een maand later ben ik bij verschillende hifi autoshops langs geweest om me te laten informeren. Daardoor neig ik nu momenteel toch naar een goede versterker te nemen, even goed door te sparen en een maandje later een losse kits met subwoofer hieraan te verbinden. Ja ik ben wat duurder uit op deze manier maar ik wil een mooi geluid en de zekerheid van een goede versterker en een subwoofer die ik kan afstemmen op mijn wensen.

Momenteel ben ik na wat wikken en wegen op een merk uitgekomen. Afvallers waren Hertz (nieuw en 2e hands), Rodek, Excalibur, Sony. ik hoop dat jullie mij willen voorzien van feedback wat jullie van deze versterker vinden. Als een soort van objectief panel ;)

Mijn oog is uiteindelijk gevallen op het merk DLS van de Performance lijn.

http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_889

Natuurlijk zijn er nog tal van andere merken en ik wil geen discussie losmaken van welk merk het beste is maar als je eventueel nog andere tips voor me hebt mag je ze altijd noemen.

Mochten jullie een andere DLS 3 kanaals ook voldoende vinden hoor ik dit graag, m.a.w. jullie input stel ik zeer op prijs.
Laatst gewijzigd door Boear op ma 31 dec, 2012 12:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
eBoonstra
Advanced
Advanced
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 2:46 pm
Auto: Fiat Grande Punto JT
SYC/ Wie is wie-topic: 32567
Extra parameters: f=7

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door eBoonstra »

Wat is ongeveer de prijs die je neer wilt leggen? ;)
'06 Fiat Grande Punto 1.9 JTD MultiJet & '13 Vespa LX Touring Quattro Tempi 25 Grigio Apuano
History: '96 BA 1.5 GLX, '95 BA 2.0 KF GT, '95 BA 1.8 GLX, '96 BA 1.8 GLX.

Veel onderdelen -> http://www.323fclub.nl/site/viewtopic.php?f=13&t=36549
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Boear »

Versterker is me budget rond de 200-250 euro als die nieuw is...

Deze van DLS is normaliter volgens mij 350 euro maar kan ik via connecties en de bestaande korting aankomen voor 229 euro (nieuw met garantie natuurlijk)
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Boear »

Niemand feedback?
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Riesh »

Met DLS is niks mis. Ik heb het destijds in mijn eigen winkel ook altijd graag verkocht. Het is niet goedkoop maar je krijgt wel waar voor je geld.
Kijk ook eens naar X-program dat is een speciale lijn van DLS welke net iets betaalbaarder is.
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Kevertje »

Dls is zeker wel goed inderdaad.
Hertz eigenlijk ook haha.
Maar wat is je doel ?
Wil je de ramen eruit knallen of is het puur voor ondersteuning van de overige speakers.
Wat voor muziek draai je?
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Boear »

Geen ramen eruit knallen, gewoon lekker goede bass en een goede balans in mijn geluid.

Daarnaast draai ik eigenlijk van alles, van hiphop tot hardstyle, soms jazz en soms staat ook gewoon rock aan... Vrij gevarieerd maar laatste vooral mixtapes aanstaan zoals die van Yellow Claw...

Voor de keuze en afstemming van de sub is dit wel van belang....
De hertz kost trouwens 200 euro... dus iets goedkoper maar dan de de DLS
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Riesh »

Als je alle soorten muziek wilt kunnen spelen dan raad ik aan om een 10 of 12 inch sub in een gesloten kistje te nemen. Dan heb je geen moeilijke afstelling en kan je alles draaien.
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Boear »

[quote="Riesh"]Als je alle soorten muziek wilt kunnen spelen dan raad ik aan om een 10 of 12 inch sub in een gesloten kistje te nemen. Dan heb je geen moeilijke afstelling en kan je alles draaien.[/quote]

Dankjewel voor je reactie, morgen eerst maar eens bellen voor die versterker.. en om te kijken wanneer ze open zijn met deze dagen ;)

Gesloten kist versus een gepoorte kist moet ik nog even goed nakijken, kun jij mij het verschil wellicht uitleggen aangezien het op basis van muziekkeus je antwoord gebaseerd lijkt te zijn?. Ik kan namelijk een gepoorte kist overkopen van iemand voor een spotprijs. Namelijk een starburst 130. Voor mijn gevoel zit er geen verschil tussen een gesloten en een gepoorte namelijk maar hoor het graag. Dit is die ik kan overnemen:

http://saudi.souq.com/sa-en/raveland-st ... -436081/i/" onclick="window.open(this.href);return false;
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Boear: Versterker - Subwoofer vragen

Bericht door Riesh »

Die starburst van Raveland zou ik lekker laten liggen. Dat is een bandpass kist van een low budget merk. De kans dat dat mooi speelt is nihil.

http://www.12vhifi.nl/subwoofers.html


Site is van een goede bekende van mij, er staat heel veel goede info op.

Wil je een leuke sub voor heel erg weinig dan zou ik een Aviator AW250 nemen, zolang ze nog leverbaar zijn.:
http://www.caradio.nl/index.php?page=pr ... ubgroep=28
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Plaats reactie