Magnat 360 classic versterker

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door Kevertje »

Of dat er een bout los is gehaald en de kabel een stuk gestript zo onder die bout weer vast gezet is

Vaak word ook de extra massa kabel vanaf de accu naar het chassis vergeten (die zal niet voor jouw storing zorgen overigens maar wel merkbaar op hogere volumes)

Dat er massa wordt weggehaald op een stuk blik wat met paar kleine puntlasjes aan de auto vastzit.

Het beste blijft toch om een massa direct van de accu te halen
En anders zou ik de kabel met een goede kabeloog onder de bout van de achtergordel zetten.
Gladschuren hoort daar inderdaad bij zodat de verf eraf is :duim:
Wel weer even als de bout weer vast zit met een lakstiftje erover heen tegen roest ;)

Ik kan nog wel even doorgaan met wat ik in auto's tegen gekomen ben hoor,
Ben echt de mafste dingen ondertussen al tegen gekomen met alle wedstrijden die ik (en Riesh ook wel denk ik) gejureerd heb(ben)
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door Kevertje »

michael1561 schreef:Als je de kofferbak sluiting hebt en je daar de kap omheen weg haalt ,, zitten daaronder nog 2 gaten als ik het zo uit mijn hoofd doe. 1 met schroefdraad en 1 zonder. heb een ( volgens mij m8 bout voor gepakt en een ring bij gedaan. de dikke - kabel onder de bout en tegen het frame aan vast gezet. dus de kabel maakt rechtstreeks contact met mijn autoframe.


Zonder kabeloog ?

:?
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door michael1561 »

@ Riesj , wat heb ik nou eigenlijk aan je antwoord ? wil graag weten hoe ik dit op kan lossen zodat de versterker wel goed functioneert in mijn auto ! @ kevertje , heb zelfs een minkabel vanaf mijn accu op het chassis aangesloten , dit omdat de weerstand 4 ohm was voor die tijd , en nu met de minkabel aan het chassis is de weerstand 0.4 ohm. dus 10x beter qua weerstand ,, aleen baal ik er gigantisch van dat ik die versterker niet werkend krijg.

Pluskabel is goed , zekering is ook heel.
Massa kabel = goed bevestigd op kaal gedeelte van mijn chassis.
Remote kabel , naja ook als ik em doorverbind doet die het niet..

Verder nog dingen die ik kan doen om te kijken of het werkt?
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door michael1561 »

zonder een kabeloog inderdaad , maar daarom heb ik die ring erbij achter gedaan zodat ik zeker wist dat de kabel goed contact met mijn chassis zou maken. de meesten zullen alleen die kabel wel onder de bout doen ofzo , maar heb er een ring bij gedaan zodat de kabel goed op mijn chassis word gedrukt...
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door Kevertje »

Als jouw versterker het dus wel doet op een externe voeding.

Maar niet in jouw auto......

Dan heb je of een externe voeding met magische krachten
Of een versterker die gewoon niet in een auto aangesloten wenst te worden en dit jou op deze manier duidelijk probeert te maken.
Of een slechte voeding in de auto.

Een kabel zonder kabeloog onder een ring op die plek vast zetten zorgt daar dus onder andere ook voor.

Zelf vermoed ik ook dat de plek die je gekozen hebt voor de massa dus zo'n gepuntlast deel betreft. maar aangezien ik niet superbekend ben met jouw type auto kan ik dat niet met zekerheid zeggen.

Ik vind het jammer dat je zo ver uit de buurt woont want ik had er graag naar gekeken voor je
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door michael1561 »

Dan denk ik dat de versterker niet wenst om in een auto gemonteerd te worden.. heb zelf ook al met een koperen kabel geprobeert om rechtstreeks vanaf mijn accu naar de versterker toe en dan kijken of dit misschien hielp. maar die k*t versterker blijft maar in de protect stand staana.. helaas
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door Kevertje »

michael1561 schreef:Dan denk ik dat de versterker niet wenst om in een auto gemonteerd te worden.. heb zelf ook al met een koperen kabel geprobeert om rechtstreeks vanaf mijn accu naar de versterker toe en dan kijken of dit misschien hielp. maar die k*t versterker blijft maar in de protect stand staana.. helaas


En op een externe voeding doet hij het nog wel.
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door michael1561 »

zal gelijk de versterker eens weer even uit de auto halen en aansluiten op het spanningskastje , kijken of het lampje dan wel weer aan gaat ... met 5 minuten heb ik het antwoord voor je
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door michael1561 »

sta met stomheid te kijken naar het lampje als ik deze heb aangesloten op de externe voeding , maar die begint vrolijk te branden als ik hem daar op aan sluit.. misschien dat ik een idee heb wat er kan zijn en ga dit gelijk eventjes uittesten zodat ik het zeker weet en kan uitsluiten of niet...
michael1561
Newbie
Newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 7:48 pm
Auto: Mazda 323 F 1.5 GLX
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Magnat 360 classic versterker

Bericht door michael1561 »

Helaas , dacht dat misschien het schroefje waarmee de minkabel zit bevestigd aan de versterker niet goed was . waar door die slechte massa maakt., maar helaas doet die hier niets op uit, dus nog totaal niet verder gekomen...
Plaats reactie