dynamoruis

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Veilside_red
Expert
Expert
Berichten: 1745
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 11:37 pm

Bericht door Veilside_red »

[quote="RED_FURY"]
Waar haal jij die kennis vandaan? HIer heb ik nog nooit van gehoord :?[/quote]

Vraag maar na bij JM car hifi in Rotterdam. Die hebben het mij zo uitgelegd. En dit is echt wel een zaak waar veel kennis zit.
redhound
Newbie
Newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: do 02 mar, 2006 12:57 am

Bericht door redhound »

heb het nog niet goed

heb de rca kabels door het midden lopen kabels van de voorspeakers links en de pluskabel nu 20mm2 linkslangs heb ook massa van de accu naar frame gelecht en dikke massakabel van versterker naar het frame.

werkt dat echt met de rckabels dat dunnekabeltje??

Grz redhound
Veilside_red
Expert
Expert
Berichten: 1745
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 11:37 pm

Bericht door Veilside_red »

Het is niet gezegd maar in sommige gevallen los je daar het probleem mee op. Ik heb hem er ook gewoon voor de zekerheid vastgezet. Kwaad kan het alvast niet he ;)
delerium
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:43 pm
Auto: mazda 323 F bg
Contacteer:

Bericht door delerium »

dat van die remote heb ik nog nooit van gehoord dus op het frame van de radio en op het frame van de versterker... dat kan toch niet, dan gaat je versterker niet aan???? staat gewoon spanning op de remote kabel zonder werkt je versterker niet remote kabel kun je beter apart leggen dus niet zoals al die standaards kabel setje waarbij die vast tussen de rca kabels zit.

en probeer maar eens een andere radio. denk dat je uigang achter in je radio niet meer goed is, aangezien je je geplop hoord...
Veilside_red
Expert
Expert
Berichten: 1745
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 11:37 pm

Bericht door Veilside_red »

Dat bedoelen we ook niet. Je moet dan een aparte remote aanleggen. Dat dunne kabeltje doe je inderdaad op de min van je versterker en die zet je vast op je radio. Dit is voor het ontstoren.
vdhoeve
Rookie
Rookie
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 5:48 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Bericht door vdhoeve »

[quote="Veilside_red"]Dat bedoelen we ook niet. Je moet dan een aparte remote aanleggen. Dat dunne kabeltje doe je inderdaad op de min van je versterker en die zet je vast op je radio. Dit is voor het ontstoren.[/quote]

yup, zo heb ik het ook aangesloten bij m'n broer en nog paar andere mensen. Bij de zaak waar ik het heb gehoord, is dit om een eventueel potentiaalverschil tussen de radio en versterker op te heffen.
silvereye
Advanced
Advanced
Berichten: 975
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 2:54 am
Auto: Seat Ibiza 1.6 FR
Contacteer:

Bericht door silvereye »

[quote="vdhoeve"][quote="Veilside_red"]Dat bedoelen we ook niet. Je moet dan een aparte remote aanleggen. Dat dunne kabeltje doe je inderdaad op de min van je versterker en die zet je vast op je radio. Dit is voor het ontstoren.[/quote]

yup, zo heb ik het ook aangesloten bij m'n broer en nog paar andere mensen. Bij de zaak waar ik het heb gehoord, is dit om een eventueel potentiaalverschil tussen de radio en versterker op te heffen.[/quote]

dat zou kunnen, omdat je de massa's van 2 punten af haalt kan het zijn dat je potentieaalverschil krijgt maar "normaal" zou dit niks mogen uitmaken...
Zelf je Camco inbouwen? kijk hier:
http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4448
delerium
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:43 pm
Auto: mazda 323 F bg
Contacteer:

Bericht door delerium »

dan haal je gewoon het spannings verschil er uit... maar heb je al gekeken naar je radio. mss uitgang kapot ff testen door een andere radio er op aan te sluiten.
tja anders mss je gain wat verder dicht draaien dat die ongeveer een 2 tiende open staan of zo.. kijken of die dan nog zo stoort.. want hoe verder je de gain open draait des te meer kans dat je storingen hoort.

toevallig vandaag een signat rom5 in en vrachtwagen gebouwd.. alle kabels langa elkaar lopen... plus, speakerdraden. 3 setjes rca kabels remote kabeltje... en hij stoort gewoon niet(gain voor ongeveer 2 tiende open gedraait), zodra we de gain verder open zette, kreeg je storingen als je bijv de lampen aanzette of de ruitenwissers en zo..


en altijd een aparte remote trekken dus geen 1 die vast aan de rca kabels zit
redhound
Newbie
Newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: do 02 mar, 2006 12:57 am

Bericht door redhound »

hallo,

ben naar caraudio zaak geweest

heb de versterker na laten kijken is week weggeweest en nu heb ik hem terug waren wat storingscondensatoren kapot zij hij kosten me F*cking € 50,- :evil:

ik baal er onweis van.

heb het weer aangesloten en doet het nogsteeds

heb nog geen kabeltje van RCA aan massa en frame van radio gelegd ga ik denk ik zo effe doen dan horen jullie wel weer van me

tanx voor jullie reacties

ps kan de condensator van de dynamo niet kapot zijn???
delerium
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:43 pm
Auto: mazda 323 F bg
Contacteer:

Bericht door delerium »

heb je al geprobeerd er een andere radio achter te zetten. zo nee doe dat maar eens zeer waarschijnlijk dat je een uitgang achter de radio kapot is
Plaats reactie