Yellowtop leeg

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

whiterider
Guru
Guru
Berichten: 3146
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 4:03 pm
Auto: mazda 3
Contacteer:

Bericht door whiterider »

RED_FURY schreef:
whiterider schreef:probeer je yellowtop igg niet met een gewoone acculader op te laden, daarmee maak je hem nog verrotter.


Als je me nu gelijk erbij vertelt hoe wel dan, maak je me een stuk blijer :wink:


moet je een speciale lader voor hebben, tis volgens mij ook nog een snellader.. meer weet ik er ook niet van. weet igg wel zeker dat het niet goed is als je het met een gewoone lader doet.
Psy Pro
Master
Master
Berichten: 2703
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:57 am
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Bericht door Psy Pro »

Het beste is aanduwen! Zow een acculader verrot em en zow een boost ding ook... Ook niet met startkabels doen want das ook niet goed! Je kunt hem het beste aanduwen dan...
Afbeelding
http://www.VT-sports.com 1st price BA contest 2006 :-D
Veilside_red
Expert
Expert
Berichten: 1745
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 11:37 pm

Bericht door Veilside_red »

Ik vind het eerlijk gezegd ondingen die yellowtops. Maar waarom zou je hem niet gewoon op een normale lader kunnen zetten. Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Ik heb zelf slechte ervaringen met overkopen van een yellowtop. Die van mij deed het ook gewoon goed en ik had hem nog laten testen waar die er ook goed uit kwam. Een keertje mijn verlichting aan laten staan en de yellowtop leeggetrokken. Gevolg: 5 van de 6 cellen kapot.
Afbeelding
_________________________________
Building a ground zero sq & spl install!!!
silvereye
Advanced
Advanced
Berichten: 975
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 2:54 am
Auto: Seat Ibiza 1.6 FR
Contacteer:

Bericht door silvereye »

je kan wel een gewone lader gebruiken alleen moet die lader een druppel functie hebben wanneer de accu bijna vol is, zo wordt de accu het minst belast bij het laden.

Als een yellow top helemaal leeg is geweest krijg je hem nooit meer voller dan 70% en dat merk je gauw!!
Zelf je Camco inbouwen? kijk hier:
http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4448
Psy Pro
Master
Master
Berichten: 2703
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:57 am
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Bericht door Psy Pro »

silvereye schreef:je kan wel een gewone lader gebruiken alleen moet die lader een druppel functie hebben wanneer de accu bijna vol is, zo wordt de accu het minst belast bij het laden.

Als een yellow top helemaal leeg is geweest krijg je hem nooit meer voller dan 70% en dat merk je gauw!!


Juist een druppellader je had et me nog verteld toen :-) ahaha vergeten ;-)
Afbeelding
http://www.VT-sports.com 1st price BA contest 2006 :-D
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Bericht door @PM »

Shark-Attack schreef:Jah dit is heel erg voor een Gelaccu


Een Yellowtop is geen gelaccu.
OO≡≡V≡≡OO
Shark-Attack
Expert
Expert
Berichten: 1787
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:58 am
Auto: Mazda 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Bericht door Shark-Attack »

Celaccu, wat jij wilt.
Afbeelding
MSN-status: MAfbeelding
RED_FURY
Expert
Expert
Berichten: 1372
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 9:33 pm
Auto: Mazda 323F BG GT(X)

Bericht door RED_FURY »

Nu moet ik wel erbij zeggen dat hij niet helemaal leeg was. Als je de sleutel omdraaide hoorde je wel de startmotor langzaam ronddraaien, maar net niet snel genoeg voor de motor aan te laten slaan.
Afbeelding
Shark-Attack
Expert
Expert
Berichten: 1787
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:58 am
Auto: Mazda 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Bericht door Shark-Attack »

Je kan er nog even mee doen denk ik dan. Starten en heel lang rond rijden. als de auto warm is, een paar flink hoog in de toeren blijven rijden, bijv. 4500-5000 toeren, lekker doortrekken, dan laadt ie wel weer bij. en ook alles uithouden, geen radio/verlichting/blowers.
Afbeelding
MSN-status: MAfbeelding
silvereye
Advanced
Advanced
Berichten: 975
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 2:54 am
Auto: Seat Ibiza 1.6 FR
Contacteer:

Bericht door silvereye »

Shark-Attack schreef:Je kan er nog even mee doen denk ik dan. Starten en heel lang rond rijden. als de auto warm is, een paar flink hoog in de toeren blijven rijden, bijv. 4500-5000 toeren, lekker doortrekken, dan laadt ie wel weer bij. en ook alles uithouden, geen radio/verlichting/blowers.


een dynamo kan een accu nooit vol krijgen (hoe gek dit ook klinkt) daarom moet je hem aan een druppellader zetten :wink:
Zelf je Camco inbouwen? kijk hier:
http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4448
Plaats reactie