welke composet

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Genuine velocity
Expert
Expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:44 pm

Bericht door Genuine velocity »

is idd ook wel zo. zit nu een Pioneer radio in, was destijds 300 euro. zal hij nu niet meer zijn. was net op begin van de MP3 radio's. het is niet veel aparts. maar zeker ook geen slechte kwaliteit, hij heeft mij nog niet in de steek gelaten

en ik kijk nu ook rond of er iets op de markt is wat net stapje beter is. vool als ik een nieuwe radio zou moeten aanschaffen.
ik blijf dan wel denk ik bij pioneer, maar zeker ook alpine houd ik in de gaten. maar deze vind ik er net iets minder mooi (te druk) uit zien.
Afbeelding
2007 SPL 140,1 dB - Exaust 130,0 dB - 2008 SPL 144.0
Boudewijn
Novice
Novice
Berichten: 534
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 3:26 pm

Bericht door Boudewijn »

ik heb zelf net me audio allemaal aangepast en heb ook een niwue radio aangeschaft. ik ben uitgekomen bij de pioneer DEH-6800MP ik heb nu tijdelijk z'n voorganger der in zitten en dat speelt al strak terwijl ik hem nog niet eens helemaal heb afgesteld, want dat doe ik straks wel met die nieuwe, maarmisschien vind je dat wat.... anders kom je bij die radio's van €400,- uit.........
Afbeelding
Genuine velocity
Expert
Expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:44 pm

Bericht door Genuine velocity »

had idd in de gaten dat het prijzige HU zijn, maar ik wil dat mijn ICE naar verloop van tijd gewoon heel helder zuiver en als het kan hard speelt. dan geef ik niet zo heel veel om 400 euro. maar ben nog maar student, dus moet eigenlijk iedere euro 2 keer omdraaien. het word lange weg voor ik alles heb.

het word langer termijn plan en kan niet alle tegelijk aanschaffen. heb nu goede versterker in huis. met leuke hoedelplank speaker.
mijn woofers zijn als ik ze kan vertrouwen zeker niet slecht en houden het nog hele tijd vol). dit moet nog allemaal ingebouwd worden. als dat gedaan is ga ik kijken voor composet. en blijkt dan dat de radio het niet meer trekt gaan we daar voor kijken.

maar om ff on-topic te blijven.
hoe zijn de bevindingen van de audio system compo setjes.
zijn er mensen die ze ook hebben, en zijn jullie tevreden
Afbeelding
2007 SPL 140,1 dB - Exaust 130,0 dB - 2008 SPL 144.0
Veilside_red
Expert
Expert
Berichten: 1745
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 11:37 pm

Bericht door Veilside_red »

Ridderkerk is ver weg voor jou he? Daar hebben ze bij le car de rx 165 in de kast en dan nog die serie van 150 euro. Wat ik zelf een goed geluid vind hebbben is:

Focal (heb ik zelf ook), nieuwe serie's van alpine zijn ook echt super, die witte compo van hifonics en in de goedkope klasse: ik weet niet welke serie meer het was maar het was een compo van kenwood die niet al te duur was en die speelde erg goed vond ik zelf.

Merk wat ik tegen vind vallen zijn: JBL gti compo, polk momo, hertz (2 instapversies, top serie is weer erg goed)en de instapseries van rockford, de duurdere serie's zijn wel weer goed.


EDIT: dit betekend uiteraard niet of ze goed of slecht zijn. Er zullen heus ook mensen zijn die ze wel goed vinden. Het is gewoon zo smaak afhankelijk.
whiterider
Guru
Guru
Berichten: 3146
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 4:03 pm
Auto: mazda 3
Contacteer:

Bericht door whiterider »

wat ik zou doen is alles is bij 1 merk gaan houden, ik krijg de indruk dat jij een heel zooitje verschillende merken hebt. het geluid is zoiezo al veel mooier als je alles van 1of 2 merken hebt. en nu ga je kijken voor een compo die je over een tijdje pas gaat aanschaffen :? sorry hoor, maar als je hte toch niet nu gelijk aanschaf ga er dan ook niet voor kijken, tegen de tijd dat je hem gaat kopen is er misschien alweer een nieuw model van die speaker uit ofzo.

je moet het zoiezo zelf weten hoor, ik bedoel dit echt niet afkrakent ofzo. maar dit is mijn mening :wink:
Genuine velocity
Expert
Expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:44 pm

Bericht door Genuine velocity »

ik snap je ook wel.

heb nu idd verschillende merken dit wil ik op ten duur allemaal oplossen. daarom blijf ik nu ook bij audio system hangen, verwacht ik. heb ik nu ook versterker van. daarvan komt ook de compo set. en mochten de woofers het begeven komen er ook van deze woofers.

en idd. is vroeg, maar zoals ik zei. heb vaak de neiging te snel geld uit te geven. en als ik geld heb kijk ik niet genoeg. omdat ik nu niet veel geld heb koop ik niks. heb ik dus de tijd te kijken overal.

zo snel ik weer wat geld heb koop ik weer teveel, slechte eigenschap
Afbeelding
2007 SPL 140,1 dB - Exaust 130,0 dB - 2008 SPL 144.0
Genuine velocity
Expert
Expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:44 pm

Bericht door Genuine velocity »

wil ook niet iedereen hier zijn commentaar de grond in boren, snap al jullie reacties ook wel. en weet dat ik eerst moet luisteren.

maar de hoofd vraag was eigenlijk hoe jullie ervaring is met audio system, ik heb niet veel mensen gezien met dit merk in de auto. vaak is het dan of een slecht merk. of juist heel goed.

dat was beetje mijn vraag eigenlijk. :wink:
Afbeelding
2007 SPL 140,1 dB - Exaust 130,0 dB - 2008 SPL 144.0
wampe
Rookie
Rookie
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 10:41 pm

Bericht door wampe »

Ik heb de BX serie van audio system in mijn moeders BG.

Ik heb nog maar 1 vd 2 aangesloten (gebeurd als het buiten weer fatsoenlijk droog is) Maar nu knalt het al. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de versterker die erop zit, want die AS lusten wel wat vermogen.

Ik heb er goede ervaringen mee, gewoon een goede prijs / kwaliteit verhouding. Simon 84 heeft ook een compo van AS (PX geloof ik) en die heeft er 2x 175 watt rms op staan. Dus vermogen kunnen ze wel mee omgaan. De klank vindt ik redelijk neutraal en maar wel vol en een lekkere kickbass. Tweets vond ik vergeleken met mtx minder schel en rustiger aan de oren.

Ik zou als ik jou was wel even gaan luisteren naar AS. Maar ga eerst de setje luisteren die dichter in de buurt zitten zodat als je bij de AS dealer bent en ze goed klinken meteen mee kan nemen en niet later terug hoeft te komen.

Los beluisteren in je auto geeft naar mijn idee geen goed beeld want de kickbass en klank van de speaker is erg afhankelijk van de kwaliteit van de inbouw en massa die achter de speaker zit.

Afgezien van het feit of de klank je bevalt denk ik niet dat je een miskoop kan doen met AS.

succes met de keuze.
UItverkoop: Signat Ram 3 MkII - MTX RT-X01A Crossover - Impulse SD-500
Plaats reactie