Jappie, nieuwe daily @ P9
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
-
- Expert
- Berichten: 1478
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:45 pm
- Auto: Mazda 3 active 2.0
Re: Jappie, it's been a while.. (P7)
Dat is heel wat anders dan je eerst had.
ziet er wel erg strak uit.
ziet er wel erg strak uit.
www.lekocar.nl Meguiars dealer en meer
-
- Rookie
- Berichten: 264
- Lid geworden op: ma 29 mei, 2006 9:21 pm
Re: Jappie, it's been a while.. (P7)
Nice!! Véél plezier ermee man!
-
- Guru
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
- Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
- Contacteer:
Re: Jappie, it's been a while.. (P7)
Ook al post ik op dit forum niet zo veel meer, ik lees nog wel bijna dagelijks mee Ik heb deze zomer, hoe slecht ie ook was, toch 13.000 km kunnen rijden in de S. Verder weinig nieuws, ik heb alleen het dash vervangen en regulier onderhoud gepleegd.
Er zaten wat gaten in het dash wegens een TFT schermpje. Ook al was de mogelijkheid er, ik heb nog nooit een DVD in de auto gekeken dus die heb ik er uit gehaald.
Kale bedoeling:
Vervolgens het hele handeltje weer geïnstalleerd, inclusief olietemperatuur en oliedrukmeters in A-stijl.
Afgelopen zomer heb ik wegens het snel faden al eens de achterste remmerij helemaal los gehad. De klauwen heb ik toen uit elkaar gehad en voorzien van nieuwe rubbers en een nieuw zwart verflaagje. Er zat nog meer dan genoeg voering op de remblokken en schijven waren halverwege. Ook de remcilinder bleek nog in goede staat dus ik heb verder niks vervangen. Vervolgens het spul weer gemonteerd met stalen remleidingen van Goodridge. Aangezien ik toen weer snel wou rijden heb ik de voorkant eerst even laten zitten.
In september ben ik nog een midweekje naar de Eifel geweest (o.a. Nurburgring en IAA Frankfurt). Hierbij een foto tijdens mijn 1001 bochtentour, gedownload van http://www.gps-tracks.nl.
Na thuiskomst begonnen de voorste remmen echter hevig te piepen. Na het loshalen van de voorste velgen bleek het al snel een setje remblokken te zijn die een beetje op waren... Tevens zag ik een enorm roestige remzuiger. Dit is een kwaaltje van de S2000. Het is verder ongeveer hetzelfde systeem als de 323F BA overigens.
Dus afgelopen weekend ook de voorste klauwen helemaal uit elkaar gehad. Via de dealer heb ik 2 nieuwe zuigers aangeschaft, de remklauw heb ik weer netjes kunnen krijgen. Nieuwe remblokken zijn de Ferodo DS2500, snel en redelijk goedkoop te verkrijgen bij Fineline imports :Thumb: Uiteraard nu aan de voorzijde ook stalen remleidingen gemonteerd.
Zowel links als rechts zagen de zuigers er zo uit:
Vervolgens afgelopen dinsdag weer in elkaar gezet en ontluchten. Aangezien er enorm smerige blubber uit de klauw kwam zetten heb ik direct maar 2 liter remvloeistof opgehaald. In totaal iets meer als één fles gebruikt met het doorspoelen :p
Helaas wel de mooi weer dagen gemist vorig weekend, maar de S remt nu weer goed en zonder gepiep
De Lexus is overigens ook een paar maandjes geleden verkocht, ik heb daarom een nieuwe winter slet aangeschaft
Er zaten wat gaten in het dash wegens een TFT schermpje. Ook al was de mogelijkheid er, ik heb nog nooit een DVD in de auto gekeken dus die heb ik er uit gehaald.
Kale bedoeling:
Vervolgens het hele handeltje weer geïnstalleerd, inclusief olietemperatuur en oliedrukmeters in A-stijl.
Afgelopen zomer heb ik wegens het snel faden al eens de achterste remmerij helemaal los gehad. De klauwen heb ik toen uit elkaar gehad en voorzien van nieuwe rubbers en een nieuw zwart verflaagje. Er zat nog meer dan genoeg voering op de remblokken en schijven waren halverwege. Ook de remcilinder bleek nog in goede staat dus ik heb verder niks vervangen. Vervolgens het spul weer gemonteerd met stalen remleidingen van Goodridge. Aangezien ik toen weer snel wou rijden heb ik de voorkant eerst even laten zitten.
In september ben ik nog een midweekje naar de Eifel geweest (o.a. Nurburgring en IAA Frankfurt). Hierbij een foto tijdens mijn 1001 bochtentour, gedownload van http://www.gps-tracks.nl.
Na thuiskomst begonnen de voorste remmen echter hevig te piepen. Na het loshalen van de voorste velgen bleek het al snel een setje remblokken te zijn die een beetje op waren... Tevens zag ik een enorm roestige remzuiger. Dit is een kwaaltje van de S2000. Het is verder ongeveer hetzelfde systeem als de 323F BA overigens.
Dus afgelopen weekend ook de voorste klauwen helemaal uit elkaar gehad. Via de dealer heb ik 2 nieuwe zuigers aangeschaft, de remklauw heb ik weer netjes kunnen krijgen. Nieuwe remblokken zijn de Ferodo DS2500, snel en redelijk goedkoop te verkrijgen bij Fineline imports :Thumb: Uiteraard nu aan de voorzijde ook stalen remleidingen gemonteerd.
Zowel links als rechts zagen de zuigers er zo uit:
Vervolgens afgelopen dinsdag weer in elkaar gezet en ontluchten. Aangezien er enorm smerige blubber uit de klauw kwam zetten heb ik direct maar 2 liter remvloeistof opgehaald. In totaal iets meer als één fles gebruikt met het doorspoelen :p
Helaas wel de mooi weer dagen gemist vorig weekend, maar de S remt nu weer goed en zonder gepiep
De Lexus is overigens ook een paar maandjes geleden verkocht, ik heb daarom een nieuwe winter slet aangeschaft
-
- Guru
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: do 02 mar, 2006 5:39 pm
- Auto: BMW 320i E90 2005
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: Jappie S2000, kleine update P9
Mooie update! Kleine update noemt ie dat
Zo'n CRX blijft een dolle bak!
Zo'n CRX blijft een dolle bak!
1e prijs mooiste BG en 1e prijs mooiste ICE op SG 2008
-
- Novice
- Berichten: 442
- Lid geworden op: ma 07 jul, 2008 7:27 pm
- Auto: MX3 klze
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
Re: Jappie S2000, kleine update P9
mooie s2000, ben ook aan het sparen voor die auto.
-
- Guru
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
- Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
- Contacteer:
Re: Jappie S2000, kleine update P9
Thanks! Ik weet niet hoe ver je daar mee bent, maar er staat nu een LHD op marktplaats welke je absoluut niet moet bekijken:
http://link.marktplaats.nl/492504022
Deze auto heeft nogal een historie met foute kilometerstanden en schade (zowel motor als plaatwerk).
http://link.marktplaats.nl/492504022
Deze auto heeft nogal een historie met foute kilometerstanden en schade (zowel motor als plaatwerk).
-
- Novice
- Berichten: 442
- Lid geworden op: ma 07 jul, 2008 7:27 pm
- Auto: MX3 klze
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
Re: Jappie S2000, kleine update P9
ach ja, heb nog wel even te sparen. maar bedankt dat je het even meld.
btw, ik zou nooit een s2000 kopen met 2xx.xxx km stand en een dikke powerfilter wat eigenlijk al genoeg zegt.
btw, ik zou nooit een s2000 kopen met 2xx.xxx km stand en een dikke powerfilter wat eigenlijk al genoeg zegt.
-
- Guru
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
- Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
- Contacteer:
Re: Jappie S2000, kleine update P9
Aangezien ik hier meer diesels en gasbakken voorbij heb zien komen zal ik mijn nieuwe daily ook even laten zien. Ik ben beetje van m'n geloof gestapt... Mijn eerste diesel en eerste niet-Japanse auto
Ik werk voor een tijdje in Ede en dan is een lawaaiige CRX met 0,0 comfort en een gebruik van 1 op 10 geen ideale auto meer. Dus die heeft 2 maandjes geleden het veld geruimd om plaats te maken voor deze Seat Ibiza TDI FR. Mijn eisen: auto moest snel en comfortabel zijn maar toch goed voor de portemonnee. Door een chip op maat van JD Engineering heeft ie 170 pk / 370 nm, maar rijdt hij toch zo'n 17 a 18 km op 1 liter diesel. Als je overal keurig 110-120 rijd is 1 op 20 ook mogelijk. Verder valt hij met een gewicht van 1149 kg ideaal onder de 1150 kg grens van de wegenbelasting
En nu balen dat ik met dit weer pas overmorgen weer in de S2000 kan rijden
Ik werk voor een tijdje in Ede en dan is een lawaaiige CRX met 0,0 comfort en een gebruik van 1 op 10 geen ideale auto meer. Dus die heeft 2 maandjes geleden het veld geruimd om plaats te maken voor deze Seat Ibiza TDI FR. Mijn eisen: auto moest snel en comfortabel zijn maar toch goed voor de portemonnee. Door een chip op maat van JD Engineering heeft ie 170 pk / 370 nm, maar rijdt hij toch zo'n 17 a 18 km op 1 liter diesel. Als je overal keurig 110-120 rijd is 1 op 20 ook mogelijk. Verder valt hij met een gewicht van 1149 kg ideaal onder de 1150 kg grens van de wegenbelasting
En nu balen dat ik met dit weer pas overmorgen weer in de S2000 kan rijden
- pop-i
- Clublid
- Berichten: 5822
- Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
- Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
- SYC/ Wie is wie-topic: 2369
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Jappie, nieuwe daily @ P9
jammer dat je die CRX weg heb moeten doen. blijven leuke gebakkies
Maar dit is vast ook geen straf om in te rijden.
zeker niet met 170pk
Die s2000 is vetttttttttttt
kom je ook naar de SG?
Maar dit is vast ook geen straf om in te rijden.
zeker niet met 170pk
Die s2000 is vetttttttttttt
kom je ook naar de SG?
-
- Guru
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
- Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
- Contacteer:
Re: Jappie, nieuwe daily @ P9
Als het lekker weer is en een beetje mooi uitkomt met m'n werk dan kom ik misschien wel even langs om wat oude gezichten te zien. Ik ben in ieder geval weer terug van vakantie op de datum van de SG