Jappie, nieuwe daily @ P9

Stel jezelf en evt je auto (geen Mazda 323F/ 3) hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Soul Surfer
Expert
Expert
Berichten: 1478
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:45 pm
Auto: Mazda 3 active 2.0

Re: Jappie, it's been a while.. (P7)

Bericht door Soul Surfer »

Dat is heel wat anders dan je eerst had.
ziet er wel erg strak uit.
Afbeelding
www.lekocar.nl Meguiars dealer en meer
ghostface
Rookie
Rookie
Berichten: 264
Lid geworden op: ma 29 mei, 2006 9:21 pm

Re: Jappie, it's been a while.. (P7)

Bericht door ghostface »

Nice!! Véél plezier ermee man! :D
Jappie
Guru
Guru
Berichten: 4349
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
Contacteer:

Re: Jappie, it's been a while.. (P7)

Bericht door Jappie »

Ook al post ik op dit forum niet zo veel meer, ik lees nog wel bijna dagelijks mee :) Ik heb deze zomer, hoe slecht ie ook was, toch 13.000 km kunnen rijden in de S. Verder weinig nieuws, ik heb alleen het dash vervangen en regulier onderhoud gepleegd.

Er zaten wat gaten in het dash wegens een TFT schermpje. Ook al was de mogelijkheid er, ik heb nog nooit een DVD in de auto gekeken dus die heb ik er uit gehaald.

Afbeelding

Kale bedoeling:

Afbeelding

Vervolgens het hele handeltje weer geïnstalleerd, inclusief olietemperatuur en oliedrukmeters in A-stijl.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen zomer heb ik wegens het snel faden al eens de achterste remmerij helemaal los gehad. De klauwen heb ik toen uit elkaar gehad en voorzien van nieuwe rubbers en een nieuw zwart verflaagje. Er zat nog meer dan genoeg voering op de remblokken en schijven waren halverwege. Ook de remcilinder bleek nog in goede staat dus ik heb verder niks vervangen. Vervolgens het spul weer gemonteerd met stalen remleidingen van Goodridge. Aangezien ik toen weer snel wou rijden heb ik de voorkant eerst even laten zitten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In september ben ik nog een midweekje naar de Eifel geweest (o.a. Nurburgring en IAA Frankfurt). Hierbij een foto tijdens mijn 1001 bochtentour, gedownload van http://www.gps-tracks.nl.

Afbeelding

Na thuiskomst begonnen de voorste remmen echter hevig te piepen. Na het loshalen van de voorste velgen bleek het al snel een setje remblokken te zijn die een beetje op waren... :roll: Tevens zag ik een enorm roestige remzuiger. Dit is een kwaaltje van de S2000. Het is verder ongeveer hetzelfde systeem als de 323F BA overigens.

Dus afgelopen weekend ook de voorste klauwen helemaal uit elkaar gehad. Via de dealer heb ik 2 nieuwe zuigers aangeschaft, de remklauw heb ik weer netjes kunnen krijgen. Nieuwe remblokken zijn de Ferodo DS2500, snel en redelijk goedkoop te verkrijgen bij Fineline imports :Thumb: Uiteraard nu aan de voorzijde ook stalen remleidingen gemonteerd.

Afbeelding

Zowel links als rechts zagen de zuigers er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens afgelopen dinsdag weer in elkaar gezet en ontluchten. Aangezien er enorm smerige blubber uit de klauw kwam zetten heb ik direct maar 2 liter remvloeistof opgehaald. In totaal iets meer als één fles gebruikt met het doorspoelen :p

Helaas wel de mooi weer dagen gemist vorig weekend, maar de S remt nu weer goed en zonder gepiep :)

De Lexus is overigens ook een paar maandjes geleden verkocht, ik heb daarom een nieuwe winter slet aangeschaft :D

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
The Red Silence
Guru
Guru
Berichten: 4681
Lid geworden op: do 02 mar, 2006 5:39 pm
Auto: BMW 320i E90 2005
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Jappie S2000, kleine update P9

Bericht door The Red Silence »

Mooie update! Kleine update noemt ie dat :wink:
Zo'n CRX blijft een dolle bak!
Afbeelding
1e prijs mooiste BG en 1e prijs mooiste ICE op SG 2008
CreonPower
Novice
Novice
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 07 jul, 2008 7:27 pm
Auto: MX3 klze
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Jappie S2000, kleine update P9

Bericht door CreonPower »

mooie s2000, ben ook aan het sparen voor die auto.



:mrgreen:
Jappie
Guru
Guru
Berichten: 4349
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
Contacteer:

Re: Jappie S2000, kleine update P9

Bericht door Jappie »

Thanks! Ik weet niet hoe ver je daar mee bent, maar er staat nu een LHD op marktplaats welke je absoluut niet moet bekijken:

http://link.marktplaats.nl/492504022

Deze auto heeft nogal een historie met foute kilometerstanden en schade (zowel motor als plaatwerk).
AfbeeldingAfbeelding
CreonPower
Novice
Novice
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 07 jul, 2008 7:27 pm
Auto: MX3 klze
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Jappie S2000, kleine update P9

Bericht door CreonPower »

ach ja, heb nog wel even te sparen. maar bedankt dat je het even meld.

btw, ik zou nooit een s2000 kopen met 2xx.xxx km stand en een dikke powerfilter wat eigenlijk al genoeg zegt.
Jappie
Guru
Guru
Berichten: 4349
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
Contacteer:

Re: Jappie S2000, kleine update P9

Bericht door Jappie »

Aangezien ik hier meer diesels en gasbakken voorbij heb zien komen zal ik mijn nieuwe daily ook even laten zien. Ik ben beetje van m'n geloof gestapt... Mijn eerste diesel en eerste niet-Japanse auto :)

Ik werk voor een tijdje in Ede en dan is een lawaaiige CRX met 0,0 comfort en een gebruik van 1 op 10 geen ideale auto meer. Dus die heeft 2 maandjes geleden het veld geruimd om plaats te maken voor deze Seat Ibiza TDI FR. Mijn eisen: auto moest snel en comfortabel zijn maar toch goed voor de portemonnee. Door een chip op maat van JD Engineering heeft ie 170 pk / 370 nm, maar rijdt hij toch zo'n 17 a 18 km op 1 liter diesel. Als je overal keurig 110-120 rijd is 1 op 20 ook mogelijk. Verder valt hij met een gewicht van 1149 kg ideaal onder de 1150 kg grens van de wegenbelasting :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu balen dat ik met dit weer pas overmorgen weer in de S2000 kan rijden :P
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Jappie, nieuwe daily @ P9

Bericht door pop-i »

jammer dat je die CRX weg heb moeten doen. blijven leuke gebakkies :P
Maar dit is vast ook geen straf om in te rijden.
zeker niet met 170pk :slobber:

Die s2000 is vetttttttttttt :super:
kom je ook naar de SG?
Afbeelding
Jappie
Guru
Guru
Berichten: 4349
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
Contacteer:

Re: Jappie, nieuwe daily @ P9

Bericht door Jappie »

Als het lekker weer is en een beetje mooi uitkomt met m'n werk dan kom ik misschien wel even langs om wat oude gezichten te zien. Ik ben in ieder geval weer terug van vakantie op de datum van de SG :)
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie