Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Stel jezelf en evt je auto (geen Mazda 323F/ 3) hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Astination
Expert
Expert
Berichten: 1474
Lid geworden op: wo 01 mar, 2006 7:25 pm
Auto: mazda 323 Coupé
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door Astination »

Geweldig, Alfa maakt vaak wel emotie's los. In hun lange geschiedenis hebben ze prachtige wagens gemaakt en nog steeds :finga: . Helemaal geweldig, Arnout!!!

Greetz Willem
Coole Coupé
Tjoho
Novice
Novice
Berichten: 653
Lid geworden op: do 01 jun, 2006 12:56 am
Auto: autoongeluk '05

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door Tjoho »

Geweldig mooie auto @rnout Apm echt gruwelijk gewoon zeer mooi dat rode leer der ook in staat um goed

Greetz Tjoho
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door @PM »

Dank u, dank u :D

Tjoho schreef:@rnout Apm


:lol:
OO≡≡V≡≡OO
Jappie
Guru
Guru
Berichten: 4349
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
Contacteer:

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door Jappie »

Mooie auto Arnout! Zoiets kon mij ook wel doen voor dagelijks :wink:

Wat doet zo'n gasinstallatie nu voor de import. Moet je er extra bpm voor betalen? Zijn er verder nog extra regels voor het invoeren van een lpg auto?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door @PM »

Nee, de installatie is later ingebouwd. De BPM geldt alleen voor de nieuwprijs, en voor accessoires die er vanaf nieuw al in zitten.

Stel dat je een Bi-fuel auto zou kopen, dan zou dat wel moeten (de LPG-installatie zit dan immers bij de catalogusprijs in).

Hoe dat zit bij een LPG-installatie die vóór eerste tenaamstelling is ingebouwd, durf ik niet te zeggen. In Nederland gebeurt dat niet om e.e.a. buiten de BPM te houden, maar bvb in Duitsland maakt dat natuurlijk geen moer uit omdat ze daar niet zoiets hebben.

Een aandachtspunt is wel dat je mogelijk niet in aanmerking komt voor een G3-verklaring. De combinatie van auto + LPG-installatie moet namelijk hiervoor goedgekeurd zijn. G3 is iets typisch Nederlands namelijk. Waarschijnlijk gaat het mij niet lukken, omdat er in mijn auto onderdelen zijn gebruikt van merken waar de gemiddelde Nederlander die wat van LPG afweet nog nooit van heeft gehoord. Ik ga het nog wel proberen uiteraard (niet geschoten is altijd mis), maar anders heb ik gewoon vette pech en betaal ik € 35 / maand meer.

Rekensommetje maken dus en met name als je in de buurt van het omslagpunt zit goed uitpluizen of G3 mogelijk is vóór je de auto koopt. Met deze auto, die één op slurp rijdt, kan het evengoed nog uit, ook al rij ik niet zo gek veel.
OO≡≡V≡≡OO
Jappie
Guru
Guru
Berichten: 4349
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
Contacteer:

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door Jappie »

Duidelijk. Ben benieuwd of het je lukt om er G3 van te maken. Welke instantie keurt dit, het RDW neem ik aan? Je hebt hem eerst maar ingevoerd onder het mom van dan kunnen we rijden en dat G3 verhaal zien we later wel? Of moet een inbouw gecertificeerde lpg boer dit bepalen?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door @PM »

De gecertificeerde LPG-boer moet idd die verklaring afgeven. Het is me alleen niet helemaal duidelijk (ook niet met zoveel woorden naar gevraagd), of er dan een RDW-controleur langs komt bij die LPG-boer (al dan niet steekproefsgewijs zoals bij de APK), of dat ik me met auto + G3-verklaring zelf weer moet melden bij de RDW.

Inderdaad heb ik hem eerst maar eens ingevoerd om ermee te kunnen rijden. De komende drie weken heb ik vrij, dus alle tijd om eens een paar LPG-boeren te bezoeken. Moet toch ook nog ff op zoek naar een passende LPG-nippel, heb er gister wel eentje gekocht bij de Cartal, maar die is te kort en komt tegen het plaatwerk aan als ik die erop probeer te draaien, laat staan dat vulslang er dan nog op past.

De aansluiting in Duitsland is anders dan die in Nederland namelijk, en bij mijn auto zit de vulaansluiting weggewerkt in een hoekje achter de tankklep. Waar je dus een verloopstuk op moet draaien om de vulslang weer op aan te sluiten. En om nou het meegeleverde verloopstuk, dan het Duits-Nederlandse verloopstuk en dan pas de slang erop te zetten, dat wordt ook zo'n bouwwerk elke keer.

Overigens ook alvast een setje nummerplaten aanbetaald, zodra het kenteken is afgegeven (te zien via de website van de RDW) kan ik dat doorbellen en als ik dan het kentekenbewijs in huis heb, kan ik gelijk de platen ophalen. Anders duurt dat ook weer een dag (luxe platen).
OO≡≡V≡≡OO
BlueDevil
Advanced
Advanced
Berichten: 901
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 8:40 am
Auto: Peugeot 207 1.6HDI
SYC/ Wie is wie-topic: 4923
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door BlueDevil »

Mooi wagentje heb je er weer bij Arnout :323fclub:
Raakt de oprit nog niet vol?
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door @PM »

Oprit is 13 meter (nouja, 14, maar dan kan de kanteldeur van de garage niet meer open), dus drie auto's passen net :lol:
OO≡≡V≡≡OO
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nog een GT erbij - Update P3: en nóg een GT

Bericht door pop-i »

hahaha wat moeten die buren wel niet denken "Huh heeft die malloot er NOG 1 bijgekocht"

:lol:

niks dan :respect: kerel!
schitterend om te zien dat er nog altijd mensen veel tijd en geld in die mooie BGtjuhs steken :super:
Afbeelding
Plaats reactie