Frisian met zijn Mazda 323 P 1.3 LX uit 1998

Stel jezelf en evt je auto (geen Mazda 323F/ 3) hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
frisian
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 sep, 2014 3:43 pm
Auto: Mazda 323 P 1.3 LX
Extra parameters: f=7

Frisian met zijn Mazda 323 P 1.3 LX uit 1998

Bericht door frisian »

Hallo Allen,

Ik ben Frisian uit hoe kan het ook anders Friesland. 26 jaar en heb als hobby auto de Mazda 323 P 1.3 LX uit 1998 van mijn Opa overgenomen. Deze auto met een maagdelijke kilometerstand van 44.350 km zal binnengestald worden en voor af en toe gebruikt worden.

Mijn bedoeling is om de 323 uit te rusten met de originele opties welke op de GLX standard waren.
Inmiddels ben ik in het bezit van de originele brochure en een vraagbaak echter zit ik nog met een paar vragen.

1: Elektrische ramen: Tot hoever is de kabelboom voorbereid? (De motoren heb ik inmiddels. net als de knoppen voor in de deur)
2: Centrale deurvergrendeling: Waar zit de cv module en heft iemand daar een foto van? (De motoren heb ik inmiddels maar het lijkt erop dat ik ook de deurvangers nodig ben)
3: Dashboard verlichting dimmer, hoever moet ik de kabelboom uit een glx halen en is het mogelijk voor een auto zonder toerenteller. (dimmer schakelaar heb ik)
4: Elektrische spiegels: Zit hier nog een module tussen ? of ben ik klaar als ik de bedrading uit de deur omwissel?

Een korte auto geschiedenis van mij:
In februari 2007 ben ik begonnen met deze Peugeot 106 XSI 1.4 95PK uit 1992. Gekocht met 166.000 km op te teller laten slopen met 198.750 km na er eerst een circuitdag mee te hebben gedaan. (motor opgeblazen)

Afbeelding

Vervolgens in de zomer van 2008 na een APK met 10 afkeurpunten voor de Peugeot als opvolger een Seat Ibiza 1.6 GLX uit 1997 gekocht. Deze had bij aanschaf 99.027 km gelopen. Echter heb ik deze wat korter gemaakt in een kettingbotsing bij Amsterdam. De eindkilometerstand was +/- 145.000 km.


Afbeelding


Na de kettingbotsing kon ik vanwege de lange afstanden (dagelijks Heerenveen - Amsterdam op en neer) beter een diesel gaan rijden en heb ik een Ford Focus Trend Wagon 1.6 TDCI 109 PK geimporteerd vanuit Duitsland. Deze auto heb ik van Maart 2010 tot en met November 2010 van 45.000 km tot 75.000 km gereden.


Afbeelding


In November 2010 kreeg ik een nieuwe baan waar een auto van de zaak bij was in begrepen. Keuze was er niet, er stond een Volkswagen Golf 5d Trendline 2.0 TDI 110 PK voor mij klaar met reeds 95.000 km op de klok. Deze auto heb ik van November 2010 tot en met Februari 2012 gereden. In die periode is de kilometerstand van 95.000 km tot 190.007 opgelopen.


Afbeelding


Nadat "mijn" Golf uit het leasecontract liep mocht er een nieuwe auto uitgezocht worden. Dit is een Ford Mondeo Titanium Wagon 1.6 TDCI Econetic geworden met 10 KM op de klok. Deze uit werd in Februari 2012 aan mij afgeleverd en staat vandaag op 158.563 km. Over 1.5 maand moet deze auto vervangen worden omdat het leasecontract afloopt.


Afbeelding


In de tussentijd heb ik Mei 2013 een oldtimer gekocht. Het gaat hier om een Peugeot 190 S Camionnette Tolee uit 1929. Met een 695 cc 14 pk sterk 4 cilinder benzine motor.


Afbeelding


De opvolger van mijn Ford Mondeo zal naar alle waarschijnlijkheid geen Mondeo meer worden. Het nieuwe model komt te laat en na 165.000 km wil ik wel eens wat anders proberen. Ik hoop dat mijn werkgever mij toestemming geeft een Volvo V60 D4 Momentum te leasen.
Mazda 323P 1.3 LX uit 1998

To do: GLX + upgrade
Elektrische ramen : 60%
Centrale vergrendeling : 50%
Regelbare dashboardverlichting: 50%
Elektrische spiegels: 60%
Kaartleeslampje: 10%
Mistlampen voor
Kantelbare stuurkolom
Stoel hoogteverstelling
Airco
Bleutooth carkit
Audio upgrade
Dual Airbag
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Frisian met zijn Mazda 323 P 1.3 LX uit 1998

Bericht door @PM »

Welkom! De voor dit forum belangrijkste foto's ben je vergeten :mazda:

Al vind ik stiekem die oldtimer veel leuker ;)
OO≡≡V≡≡OO
Gebruikersavatar
John
Novice
Novice
Berichten: 368
Lid geworden op: di 13 apr, 2010 7:51 pm
Auto: 323 fastbreak bj
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Frisian met zijn Mazda 323 P 1.3 LX uit 1998

Bericht door John »

welkom op ons forum
en we hopen dat je lang plezier mag hebben van je mazda

mijn mazda een 323fastbreak war voorbereid tot waar de stekker uit de stijl komt waar je deurvanger in vast zit

dus als je die stekker hebt die dan je deur in gaat moet het lukken
Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!
frisian
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 sep, 2014 3:43 pm
Auto: Mazda 323 P 1.3 LX
Extra parameters: f=7

Re: Frisian met zijn Mazda 323 P 1.3 LX uit 1998

Bericht door frisian »

@PM:

De Mazda moet ik nog even ergens online zetten zodat ik hem kan linken.

@John,

Ik heb gister op de sloop bijna de gehele kabelboom uit een 323 GLX gevist. Omdat ik niet wist tot waar het voorbereid was.

Nadeel is nu alleen dat ik met een aantal problemen zit.

Hoe haal ik op een nette krasvrije manier het dashboard uitelkaar?
En hoe haal ik de schakelaars links van het stuur er netjes uit.

Het dashboard van de Mazda is zodannig hard plastic dat dit wel heel snel krast.
Mazda 323P 1.3 LX uit 1998

To do: GLX + upgrade
Elektrische ramen : 60%
Centrale vergrendeling : 50%
Regelbare dashboardverlichting: 50%
Elektrische spiegels: 60%
Kaartleeslampje: 10%
Mistlampen voor
Kantelbare stuurkolom
Stoel hoogteverstelling
Airco
Bleutooth carkit
Audio upgrade
Dual Airbag
frisian
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 sep, 2014 3:43 pm
Auto: Mazda 323 P 1.3 LX
Extra parameters: f=7

Re: Frisian met zijn Mazda 323 P 1.3 LX uit 1998

Bericht door frisian »

John,

Het lijkt erop dat je gelijk hebt! Afgelopen zaterdag had ik al de gehele kabelboom onder het dashboard weggehaald van een 323 GLX voor de accessoires.

Inmiddels heb ik de kabelboom omgewisselt in de linker deur. Hierna deed het elektrische raam het. :duim:

Eind van de avond zal ik weten of de centrale deurvergrendeling ook werkt. Aangezien je hier 2 motoren voor nodig bent :wink:

Ik had nog een setje speakers liggen van 16,5 cm echter zijn deze qua inbouwdiepte te groot en komen tegen de raamgeleiders aan. Dat wordt dus zoeken naar een nieuwe set. :evil:

Aangezien ik graag een originele look wil behouden en er niet van hou om kabels door te knippen, zijn er verloopstekkers voor de deurspeakers te verkrijgen of moet ik die zelf maken?
Mazda 323P 1.3 LX uit 1998

To do: GLX + upgrade
Elektrische ramen : 60%
Centrale vergrendeling : 50%
Regelbare dashboardverlichting: 50%
Elektrische spiegels: 60%
Kaartleeslampje: 10%
Mistlampen voor
Kantelbare stuurkolom
Stoel hoogteverstelling
Airco
Bleutooth carkit
Audio upgrade
Dual Airbag
Plaats reactie