323 sedan 2001

Stel jezelf en evt je auto (geen Mazda 323F/ 3) hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
323F2001
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za 02 mei, 2015 10:10 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

323 sedan 2001

Bericht door 323F2001 »

Hoi allemaal,

Ik heet Armand, kom uit het zuiden van het land en heb onderstaande 323 sedan 2 weken geleden aangeschaft, echt een ouwe lullenbak maar vind hem lekker rijden, had ik eigenlijk niet verwacht.

Onderstaande tekst maar even van het Mada 323 forum geplukt, daar reageert niemand meer.


De auto is binnen en ik heb de eerste paar honderd km's ermee gereden.
Ik sta eigenlijk verbaasd over de stabiliteit van de auto en het gemak waarmee hij rijd, zeker een ondergewaardeerde soort !
De bestuurdersstoel lijkt iets doorgezakt, maar heb er nu nog geen last van, stoelen geven goed steun, echt een heerlijke toerauto.
Verbruik tot nu toe is moeilijk te zeggen, ben nog van alles aan het uitproberen, acceleratie bergop (heuvelland), topsnelheid ( Duitsland ligt om de hoek), veel binnendoor en autobaan met een wat zware voet...ik vermoed dat ik de 550km met deze tank wel nog ga halen. ( update, is makkelijk gelukt)

Ik moet alleen nog wat wennen aan de stuurbekrachtiging op hogere snelheid in strakke bochten..

Uiteraard komen er wel wat zaken naar boven die wat aandacht vereisen:

*Check Engine Light, springt met koude motor altijd aan en blijft aan, start ik de auto nog een keer met warme motor is deze uit.( Update, bleek de pingelsensor te zijn, gereset en nu al 2 dagen geen melding meer, hoop dat het een tijdelijke misfire was)

*Water onder passagiersstoel ( Ik zag een aantal kleine ronde gaatjes onder de auto ter hoogte van de passagiersstoel...iemand enig idee of
dat het kan zijn of zijn er nog andere plekken bekend bij de 323 ?
(update: heeft volgens mij met de airco te maken, wordt aan gewerkt)

* Er moeten nog boxen aangeschaft worden voor de achterdeur en hoedenplank, ik zag de kabeltjes onder de hoedenplank al hangen,
dus dat is mooi, maar weet iemand of deze ook al voorbereid in de achterdeur zitten ?
Misschien dat het raadzaam is de voordeuren ook te voorzien van een upgrade...wat is er mogelijk qua maten ?
( Update: had nog een oude set van een vriend in de hoedplank gegooid, klinkt aardig)

* Voor de rest is het een kwestie van eens goed poetsen, buiten en binnen, de linkerbuitenspiegel moet vervangen worden, over een maand
grote beurt met nieuwe voorbanden, ik vermoed nieuwe remblokken voor en dan zou de Mazda er weer een tijd tegen moeten kunnen.

Ben er tot nu toe blij mee, rijd heerlijk.
Laatst gewijzigd door 323F2001 op di 30 jun, 2015 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jermaniac
Clublid
Clublid
Berichten: 257
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
Auto: 1991 BG 1.6 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 38584
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 323 sedan 2001

Bericht door Jermaniac »

Mooi kleurtje!
Nooit gezien dat dat ook in het interieur wordt doorgetrokken.
En die strakke wegligging, tja het is een Japanner. Komt pas echt tot zijn recht als je er 15"/16" lichtmetalen velgen onder legt. Oogt ook gelijk niet meer zo oudbollig.

Bekende plekken van de facelift zijn de wielkastranden achter. Stabilisatiestangetjes kom je nog wel eens tegen, maar dat hoort er gewoon bij. Regelmatig de randen van de wielkasten schoonspuiten en de laag modder erafhalen doet al een hoop!

Speakers voor zijn 5x7", achter is gewoon 16,5cm.
Voor zou je ringen kunnen kopen om er 13cm in te hangen, maar 5x7 is op zich genoeg voor te vinden, maar niet altijd goedkoop. JBL heeft een goeie prijs-kwaliteit verhouding.

Wat bedoel je met wennen aan de stuurbekrachtiging in snelle bochten? Is wat licht zeker :p

In ieder geval veel plezier met de wagen, goed onderhouden heb je er een zeer goede onderschatte auto aan!
Famillia Guy

323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic

121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
323F2001
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za 02 mei, 2015 10:10 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: 323 sedan 2001

Bericht door 323F2001 »

Hoi Jermaniac,

Bedankt voor je reactie, begon al bijna te denken dat ook dit forum bijna uitgestorven was :wink:

Ik ben niet onbekend met Japanners: Toyota Celica WRC look, Toyota Supra en haha de laatste jaren een Nissan Micra uit 1986 :mrgreen:

Inderdaad, wat grotere velgen zou mooi zijn, neig erg naar klassieke BBS velgen, zwart hart met gepolijst randje...maar is ook nog wel prijzig...en dan is nog de vraag, 15 of 17", 17 oogt natuurlijk "beter", en dan moet er ook weer wat aan de ophanging gedaan worden om het af te maken...

[img]http://cargallerytrends.info/wp-content ... trends.jpg[/img]

Links achter heeft de wielkastrand al wat kleine blaasjes, aandachtspuntje

De speakers voor mogen wel een upgrade...achter klinkt aardig nu.

De stuurbekrachtiging is inderdaad wat licht/erg gevoelig...maar dat is een kwestie van wennen.
Plaats reactie