Joseph's [BG Creon] Met GT blok P12
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
-
- Newbie
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za 13 dec, 2008 11:21 pm
- Auto: 323F BG Creon
Excuus dat ik de topic zo abrupt verstoor, maar ik vroeg me af.
Heb je nog enkele onderdelen van de oude creon over? Er heeft een bus tegen mijn rechterkant aangezeten, waardoor mijn rechtervoorkant in de kreukels lag, ben opzoek naar het motorisch gedeelte en eventueel de rechterkoplamp ( om het kapje over te zetten ) nodig.
Eventueel kan ik ook die apparaten van het raam gebruiken, motortjes die hem omhoog en naar benden schuifen, die van mij zijn bejaard en hebben er geen trek meer in
Heb je nog enkele onderdelen van de oude creon over? Er heeft een bus tegen mijn rechterkant aangezeten, waardoor mijn rechtervoorkant in de kreukels lag, ben opzoek naar het motorisch gedeelte en eventueel de rechterkoplamp ( om het kapje over te zetten ) nodig.
Eventueel kan ik ook die apparaten van het raam gebruiken, motortjes die hem omhoog en naar benden schuifen, die van mij zijn bejaard en hebben er geen trek meer in
-
- Novice
- Berichten: 341
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 11:21 am
@ Hopla Wow dat lijkt me wel sick veel herrie maken Nee ik hou de cat en de middendemper maar lekker zoals het is Thnx btw
@ Pug, geeft niks, motorisch kan Hellracer het beste antwoord geven, ik weet niet exact wat er nog goed is aan mn ouwe Creonblok, Ik weet wel dat Hellracer hem kan repareren (tegen schappelijke prijzen ook).
Voor de rest kan ik je niet helpen denk ik, alle body delen die ik heb zitten aan m'n auto.. geldt ook voor m'n electrische ramen
Heb je al een Te koop Gevraagd topic aangemaakt?
@ Pug, geeft niks, motorisch kan Hellracer het beste antwoord geven, ik weet niet exact wat er nog goed is aan mn ouwe Creonblok, Ik weet wel dat Hellracer hem kan repareren (tegen schappelijke prijzen ook).
Voor de rest kan ik je niet helpen denk ik, alle body delen die ik heb zitten aan m'n auto.. geldt ook voor m'n electrische ramen
Heb je al een Te koop Gevraagd topic aangemaakt?
Mijn 1.8i BG Creon/GT: http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=17893
-
- Newbie
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za 13 dec, 2008 11:21 pm
- Auto: 323F BG Creon
-
- Novice
- Berichten: 341
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 11:21 am
Dat blok zal denkik op Wieringwerf blijven
Maar daarvoor kan je het best een PM naar Hellracer sturen
Maar daarvoor kan je het best een PM naar Hellracer sturen
Mijn 1.8i BG Creon/GT: http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=17893
-
- Novice
- Berichten: 341
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 11:21 am
En toen ha dik *EINDELIJK* M'n MZD weer terug
Zo, en dat heb ik geweten zeg.. ik zei al dat hij veel sneller en vele lekkerder koppelde bij Adri cruisend door de polders/dorpjes.
Maar de echt power kwam ik veel later pas achter.
Eerst ging het helemaal mis, relais van de cooling fan begaf het nadat ik gedacht had gezegt tegen de fantstische mensen die net werk hebben verricht voor m'n creon de reanimatie
Gelukkig merkte ik het deze keer wel op tijd op, m'n blok was alweer warmer dan had moeten zijn. Ik was er als een haas bij en kon vrijwel direct stoppen voor de deur van een maat van me.
Adri tipt me een bypass mogelijkheid voor die fan, die werkte.. gelukkig had ik kabeltjes bij me!!
Omdat ik alles nogal 'ad hoc' had aangesloten besloot ik tussen Utrecht en Vlissingen tussenstops bij alle P's te maken om te kijken of de fan nog draaiende was.
Hij bleef perfect draaien ondanks de aansluiting en ik vertrouwde het er op een gegeven moment op.
(ERG LETTEND OP MN TEMP METER!)
Ik kwam op een P (ik deed het laaste stukje om de 2 P's) met nogal veel licht. ik starte m'n auto en nu komt het leuke pas..
Ik vond mijn auto al veel sneller..
Wat zag ik onder het blok? Allemaal vonken op mn CAI buis.. wtf.
ik zet mn motor uit. blijk ik al die tijd op 3 bougies gereden te hebben.
Ik d8 gewoon dat hij een beetje raar deed ivm kou, en afstellingen gaskleppenhuis o.i.d. toeren schommelden een beetje ik dacht dat hij in choke knalde steeds door de kou.
Dus ja ik knal die 4e bougie vast, start de auto.. en voÃÂla perfect afgesteld netjes stationair.. Myeah cool d8 ik, ook weer opgelost.
en ik rij de snel weg op.. MEEEEN DAT GING HARD O_O
blij dat ik een engine swap heb laten doen
Thnx Adri!!
(zal nog foto's maken)
myeah en the cooling fan, ik kwam thuis.. ik d8 no sweat ik heb van alle relais en zekeringen reserves liggen.. ja dus niet.. die liggen bij ThaOne...
moet ik nog even achteraan dus want het is wle knullig dat ik met draadjes loop te kutten elke ochtend dat ik naar mn werk moet
Zo, en dat heb ik geweten zeg.. ik zei al dat hij veel sneller en vele lekkerder koppelde bij Adri cruisend door de polders/dorpjes.
Maar de echt power kwam ik veel later pas achter.
Eerst ging het helemaal mis, relais van de cooling fan begaf het nadat ik gedacht had gezegt tegen de fantstische mensen die net werk hebben verricht voor m'n creon de reanimatie
Gelukkig merkte ik het deze keer wel op tijd op, m'n blok was alweer warmer dan had moeten zijn. Ik was er als een haas bij en kon vrijwel direct stoppen voor de deur van een maat van me.
Adri tipt me een bypass mogelijkheid voor die fan, die werkte.. gelukkig had ik kabeltjes bij me!!
Omdat ik alles nogal 'ad hoc' had aangesloten besloot ik tussen Utrecht en Vlissingen tussenstops bij alle P's te maken om te kijken of de fan nog draaiende was.
Hij bleef perfect draaien ondanks de aansluiting en ik vertrouwde het er op een gegeven moment op.
(ERG LETTEND OP MN TEMP METER!)
Ik kwam op een P (ik deed het laaste stukje om de 2 P's) met nogal veel licht. ik starte m'n auto en nu komt het leuke pas..
Ik vond mijn auto al veel sneller..
Wat zag ik onder het blok? Allemaal vonken op mn CAI buis.. wtf.
ik zet mn motor uit. blijk ik al die tijd op 3 bougies gereden te hebben.
Ik d8 gewoon dat hij een beetje raar deed ivm kou, en afstellingen gaskleppenhuis o.i.d. toeren schommelden een beetje ik dacht dat hij in choke knalde steeds door de kou.
Dus ja ik knal die 4e bougie vast, start de auto.. en voÃÂla perfect afgesteld netjes stationair.. Myeah cool d8 ik, ook weer opgelost.
en ik rij de snel weg op.. MEEEEN DAT GING HARD O_O
blij dat ik een engine swap heb laten doen
Thnx Adri!!
(zal nog foto's maken)
myeah en the cooling fan, ik kwam thuis.. ik d8 no sweat ik heb van alle relais en zekeringen reserves liggen.. ja dus niet.. die liggen bij ThaOne...
moet ik nog even achteraan dus want het is wle knullig dat ik met draadjes loop te kutten elke ochtend dat ik naar mn werk moet
Mijn 1.8i BG Creon/GT: http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=17893
-
- Guru
- Berichten: 4609
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
- Auto: BGV6,X9,TL1000R
- SYC/ Wie is wie-topic: 5002
- Contacteer:
[quote="Joseph"]Wat zag ik onder het blok? Allemaal vonken op mn CAI buis.. wtf.
ik zet mn motor uit. blijk ik al die tijd op 3 bougies gereden te hebben.
Dus ja ik knal die 4e bougie vast, start de auto.. en voÃÂla perfect afgesteld netjes stationair.. Myeah cool d8 ik, ook weer opgelost.
en ik rij de snel weg op.. MEEEEN DAT GING HARD O_O
blij dat ik een engine swap heb laten doen
Thnx Adri!!
(zal nog foto's maken)
moet ik nog even achteraan dus want het is wle knullig dat ik met draadjes loop te kutten elke ochtend dat ik naar mn werk moet[/quote]
BEn blij dat je thuis gekomen bent , ik zal je een relais of 2 opsturen die ik nog heb liggen moet je even je adres mailen. Mischien dat je daar wat mee kan. En met die Bougiekabels.... dat zal dan net gebeurt zijn dat we nog eventjes naar die CAI keken denk ik... dat het daardoor wat los is geraakt. Maargoed hij doet het en idd Loop als een zonnetje en rijd als een trein !
Ik hoor het wel van je als er wat is.
ik zet mn motor uit. blijk ik al die tijd op 3 bougies gereden te hebben.
Dus ja ik knal die 4e bougie vast, start de auto.. en voÃÂla perfect afgesteld netjes stationair.. Myeah cool d8 ik, ook weer opgelost.
en ik rij de snel weg op.. MEEEEN DAT GING HARD O_O
blij dat ik een engine swap heb laten doen
Thnx Adri!!
(zal nog foto's maken)
moet ik nog even achteraan dus want het is wle knullig dat ik met draadjes loop te kutten elke ochtend dat ik naar mn werk moet[/quote]
BEn blij dat je thuis gekomen bent , ik zal je een relais of 2 opsturen die ik nog heb liggen moet je even je adres mailen. Mischien dat je daar wat mee kan. En met die Bougiekabels.... dat zal dan net gebeurt zijn dat we nog eventjes naar die CAI keken denk ik... dat het daardoor wat los is geraakt. Maargoed hij doet het en idd Loop als een zonnetje en rijd als een trein !
Ik hoor het wel van je als er wat is.
[link=http://www.h-p-c.nl][/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
-
- Master
- Berichten: 2687
- Lid geworden op: vr 14 sep, 2007 5:18 pm
- Auto: obruT 2MR
Ik dacht dat neluz die kabelboom ging doormeten? Het is namelijk mijn oude gt boompje.
Meet anders zelf even de kabel van de coolfan door tot aan de ecu ( of waar hij uit komt) Als je er niets op kan krijgen verleg hem even want het is wel cruciaal dat dat ding werkt!
Fijn datie weer rijd man, en nogal een verschil met je sohc blokje he, dit gaat als de brandweer haha!
Post snel een paar pics van het hartje!
Meet anders zelf even de kabel van de coolfan door tot aan de ecu ( of waar hij uit komt) Als je er niets op kan krijgen verleg hem even want het is wel cruciaal dat dat ding werkt!
Fijn datie weer rijd man, en nogal een verschil met je sohc blokje he, dit gaat als de brandweer haha!
Post snel een paar pics van het hartje!
2000 TWINCAM 16
ceramics power
twin entry turbo
ceramics power
twin entry turbo
-
- Server Beheerder
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
[quote="h0pla"]Ik dacht dat neluz die kabelboom ging doormeten? Het is namelijk mijn oude gt boompje.
Meet anders zelf even de kabel van de coolfan door tot aan de ecu ( of waar hij uit komt) Als je er niets op kan krijgen verleg hem even want het is wel cruciaal dat dat ding werkt!
Fijn datie weer rijd man, en nogal een verschil met je sohc blokje he, dit gaat als de brandweer haha!
Post snel een paar pics van het hartje![/quote]
kabelboompie is niet de jouwe uiteindelijk geworden. er zit kennelijk wel een verschil in de boom van voor en na de facelift, alleen wat hebben we niet uit kunnen zoeken, lijkt op iets bij de zekeringkast.
maar blokje liep als een naaimachientje
oja aron ik weet niet of adri het al aangegeven had, je orginele blok had per cilinder 5 a 6 bar compressie, dus die was wel aardig krom
Meet anders zelf even de kabel van de coolfan door tot aan de ecu ( of waar hij uit komt) Als je er niets op kan krijgen verleg hem even want het is wel cruciaal dat dat ding werkt!
Fijn datie weer rijd man, en nogal een verschil met je sohc blokje he, dit gaat als de brandweer haha!
Post snel een paar pics van het hartje![/quote]
kabelboompie is niet de jouwe uiteindelijk geworden. er zit kennelijk wel een verschil in de boom van voor en na de facelift, alleen wat hebben we niet uit kunnen zoeken, lijkt op iets bij de zekeringkast.
maar blokje liep als een naaimachientje
oja aron ik weet niet of adri het al aangegeven had, je orginele blok had per cilinder 5 a 6 bar compressie, dus die was wel aardig krom
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
-
- Novice
- Berichten: 341
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 11:21 am
Yeah denk dat het gebeurd is toen we nog eventjes bezig waren daar idd.
Thnx dat je me die relaitjes op wil sturen ^^ hoop dat ik het zo oplos. Ga er eigenlijk wel vanuit want als ik heb gewoon + geef draait hij verder prima en blijft hij stabiel koel.
Het rijdt idd als een brandweer h0pla! maar dan wel 1 met zwaailichten aan >< Ik MOEST er vandaag mee naar m'n werk ik heb geen alternatief vervoersmiddel meer.. maar met dat kabeltje gaat dat prima, heb hem ff goed vast gemaakt. Maar het was totaaal niet erg weer in m'n eigen autootje te zitten met toch een stukkie meer pit
myeah dat oude blokje was idd goed kapot dat zeiden ze bij de garage ookal.. het kon ook niet anders want de klap die het maakte was echt immens er kwam zelfs zwarte rook uit op een gegeven moment..
Ik ga denkik maar even een temperatuur metertje repareren op 1e gelegenheid :$
Thnx dat je me die relaitjes op wil sturen ^^ hoop dat ik het zo oplos. Ga er eigenlijk wel vanuit want als ik heb gewoon + geef draait hij verder prima en blijft hij stabiel koel.
Het rijdt idd als een brandweer h0pla! maar dan wel 1 met zwaailichten aan >< Ik MOEST er vandaag mee naar m'n werk ik heb geen alternatief vervoersmiddel meer.. maar met dat kabeltje gaat dat prima, heb hem ff goed vast gemaakt. Maar het was totaaal niet erg weer in m'n eigen autootje te zitten met toch een stukkie meer pit
myeah dat oude blokje was idd goed kapot dat zeiden ze bij de garage ookal.. het kon ook niet anders want de klap die het maakte was echt immens er kwam zelfs zwarte rook uit op een gegeven moment..
Ik ga denkik maar even een temperatuur metertje repareren op 1e gelegenheid :$
Mijn 1.8i BG Creon/GT: http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=17893
-
- Expert
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 8:45 am
- Contacteer:
[quote="barreljan"]. er zit kennelijk wel een verschil in de boom van voor en na de facelift, alleen wat hebben we niet uit kunnen zoeken, lijkt op iets bij de zekeringkast.
[/quote]
Zie het je toch, was mijn probleem ook
Heb je toevallig nog gekeken naar het voltage? zit ide ook tussen de 14 en 14.9?
[/quote]
Zie het je toch, was mijn probleem ook
Heb je toevallig nog gekeken naar het voltage? zit ide ook tussen de 14 en 14.9?