Joseph's [BG Creon] Met GT blok P12

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Bericht door barreljan »

met de na-de-face-lift boom bleef het op 14,4 zoals het hoort in tegenstelling tot de 15,1+ eerder :?

ook de lampjes op het dash deden weer normaal. geen remlicht en geen accu lampje... adri en ik zijn nu zoekende naar nieuw materiaal om duidelijk uit te zoeken wat het is :)


@ Joseph

Kan je de kleppendeksel pakking een paar dagen in de gaten houden? Deze is ook vervangen en vaak als het bij een garage gedaan is lekken ze toch weer (meeste GT's met wat slechter onderhoud zijn zeiknat voorop), nu hebben we gelukkig wel door hoe het moet maar toch, even voor het idee :)
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
h0pla
Master
Master
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 14 sep, 2007 5:18 pm
Auto: obruT 2MR

Bericht door h0pla »

Zelfde verhaal als lazy-g dus met die kabelboom? Dan moet er wel verschil in zitten!
Goed joseph dat je weer gaat man, beste keuze wat je had kunnen nemen denk ik he?

@ bj , dat kleppendeksel moet ook met moment worden aangehaald he!
Mijn gt deed het eerst ook, na ee nieuwe pakking en de bouten met beleid aangedraaid te hebben was het helemaal over!
2000 TWINCAM 16
ceramics power
twin entry turbo
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Bericht door barreljan »

[quote="h0pla"]Zelfde verhaal als lazy-g dus met die kabelboom? Dan moet er wel verschil in zitten!
Goed joseph dat je weer gaat man, beste keuze wat je had kunnen nemen denk ik he?

@ bj , dat kleppendeksel moet ook met moment worden aangehaald he!
Mijn gt deed het eerst ook, na ee nieuwe pakking en de bouten met beleid aangedraaid te hebben was het helemaal over![/quote]
dat klopt ook, het rubber moet afdichten niet de deksel ;) maar gaat ook om de vloeibare pakking in de scherpe hoekjes .


Ik denk dat het motorblokje echt nog ff wakker moet worden, in het begin was ie nog niet zo vlot maar wel veel koppel al, later begon-ie het wat te begrijpen :)
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
h0pla
Master
Master
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 14 sep, 2007 5:18 pm
Auto: obruT 2MR

Bericht door h0pla »

Ik heb het zelf ook gedaan en geen vloeibare pakking in de hoekjes gedaan, maar heb tot op heden nergens last van dat hij rond de afdichting weer gaat lekken :roll: .

Dat had mijn gt ook toen ik hem na de reanimatie weer de straat op trapte.
Eerst wel even vorozichtig zijn met veel en lang hoge toeren draaien. Moeten ze ook aan wennen natuurlijk :shock:
2000 TWINCAM 16
ceramics power
twin entry turbo
Joseph
Novice
Novice
Berichten: 341
Lid geworden op: do 31 jan, 2008 11:21 am

Bericht door Joseph »

ik zal de kleppendekselpakking ook in de gaten houden dan thnx!
Het blokje begrijpt het wel denkik ik heb hem net weer even voorgedaan hoe het moest :P echt sicksicksick! idd de beste keus die ik had kunnen maken h0pla, grappige is dat jij dit had al had gezegt toen ik m'n Creon in 1 kleur had :P

thnx voor alle reacties ^^
GeoffreyR
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 11:44 am

Bericht door GeoffreyR »

Sweet! :twisted:

Blij dat die t weer doet voor je Aron :)

Super Adri !


Kenk m niet terugkopen ? :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Bericht door @PM »

[quote="barreljan"]met de na-de-face-lift boom bleef het op 14,4 zoals het hoort in tegenstelling tot de 15,1+ eerder :?

ook de lampjes op het dash deden weer normaal. geen remlicht en geen accu lampje... adri en ik zijn nu zoekende naar nieuw materiaal om duidelijk uit te zoeken wat het is :)[/quote]

Ik heb vorige week 7 cm kijk- en leesvoer opgehaald bij Michiel323F, waaronder de schema's van voor en na de facelift. Ik zal me er dus ook es in verdiepen binnenkort.
OO≡≡V≡≡OO
h0pla
Master
Master
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 14 sep, 2007 5:18 pm
Auto: obruT 2MR

Bericht door h0pla »

[quote="Joseph"]ik zal de kleppendekselpakking ook in de gaten houden dan thnx!
Het blokje begrijpt het wel denkik ik heb hem net weer even voorgedaan hoe het moest :P echt sicksicksick! idd de beste keus die ik had kunnen maken h0pla, grappige is dat jij dit had al had gezegt toen ik m'n Creon in 1 kleur had :P

thnx voor alle reacties ^^[/quote]

Haha ik ben er wel achter gekomen toen ik zelf gt ben gaan rijden :lol: , heerlijk gevoel is het als je vanaf 4,5 k rpm gaat als de brandweer :P.

En geloof me ,nu wil je alleen maar harder :P.
2000 TWINCAM 16
ceramics power
twin entry turbo
CreonPower
Novice
Novice
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 07 jul, 2008 7:27 pm
Auto: MX3 klze
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Bericht door CreonPower »

Wil je sneller gaan rijden?? koop dan een Impreza :twisted:
HellRacer
Guru
Guru
Berichten: 4609
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
Auto: BGV6,X9,TL1000R
SYC/ Wie is wie-topic: 5002
Contacteer:

Bericht door HellRacer »

[quote="CreonPower"]Wil je sneller gaan rijden?? koop dan een Impreza :twisted:[/quote]


JAAAAH alsof een impreza alles is... duzzzz trap gewoon een 4,4liter mazda motor er in
[link=http://www.h-p-c.nl]Afbeelding[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
Plaats reactie