mijn BG GT! Nieuwe velgen + banden P.8

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! LOOPT! volg. week keuren

Bericht door willymichiels »

helaas niet. Heb vandaag gewerkt en morgen moet ik ook de hele dag werken. Als maandag de brug vrij is kan ik vanaf dan rijden. En dan komende week naar de APK. Alleen nog even kijken naar de lampen, die gaan niet omhoog. Waarschijnlijk gewoon een stekkertje los...
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! LOOPT! volg. week keuren

Bericht door willymichiels »

Eventjes een update, de zwarte F is goedgekeurd en staat te koop.
De wielkasten voor zijn gelast en de wielkastrand rechtsachter is ook gelast.
[url]http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=35109[/url]

De rode F staat nog steeds stil. Het enige dat nog moet gebeuren is de schakelstangen vervangen voor die van de GT en de V-bak vullen voor de APK.
Daarna nog achteras+schijfremmen eronderbouwen, RVS uitlaat eronder schroeven+katvv, en velgen opnieuw spuiten +banden opleggen (TOYO T1-R ipv bridgestone RE050-A vanwege het aardige prijsverschil.
Elektrische ramen inbouwen, elektr. sportspiegels erop, bodykit, spuiten.

Alleen op dit moment gebeurt er weinig zit met gescheurde enkelbanden thuis...
hopelijk kan mijn vader de auto binnenkort APK klaar maken zodat de auto in ieder geval weer thuis staat.
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! LOOPT! volg. week keuren

Bericht door willymichiels »

En de auto is gekeurd en al, dus kan weer rijden. Ik heb de zwarte auto ook meteen verkocht. Spuiten gaat volgend jaar pas gebeuren als het weer wat warmer wordt.
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! LOOPT! volg. week keuren

Bericht door willymichiels »

Velgen laten poedercoaten en spuiten @ Meulendijks Helmond. Meteen nieuwe bandjes erop laten zetten ;)

[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7755_n.jpg[/img]
BlazeRed
Rookie
Rookie
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 25 sep, 2009 9:18 pm
Auto: 323f BG 1.8 GT 1994
SYC/ Wie is wie-topic: 35059
Contacteer:

Re: mijn BG GT! Nieuwe velgen + banden P.8

Bericht door BlazeRed »

goed bezig man :323fclub: wat voor kleur word je gt nou in gespoten :D
en heb je nog foto's hoe hij er nu bij staat :mrgreen:
#1e JAF 2011 zandvoort Best car of show
#2e Show and Shine Summergathering 2011
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! Nieuwe velgen + banden P.8

Bericht door willymichiels »

Niks verouderd topic. pff, ik ben ook een keer werken, typ nog een hele reactie, sprint die site weg. Kan iemand dat even aanpassen en gewoon ff dit topic als mijn syc topic zetten.

Ik dank u zeer!

En JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


Ik heb nog steeds het enige volledig onbeschadigde originele 1990 bg gt interieur in NL voor zover ik weet :P
Dus ook de wang niet op de best stoel.

Kans bestaat dat ik er weer een keer aan ga beginnen.
Heb een eigen huis nu en de ruimte. (onder carport) kunnen toch nog zo een stuk of 4 autos bij, hebben we niet...

Nu ik er vaker mee rijd, want ja de vriendin is klaar met dr studie, en die kan natuurlijk absoluut niet met een mazda aankomen. Nee, die heeft mijn bmw e60 dus mee..,
Hij krijgt binnenkort eerst maar eens even een beurt, en een goeie ook.

Spuiten? Wie weet, vind nog steeds die kleur blauw mooi Zie veerpootbruggen.

Of ik ga er wat geks mee doen we kijken wel. Wordt gewoon 100% rice. Alleen die mannen daar ergens links boven in het land moeten dat blokje nog een keertje voorzien van een leuke turbo. doel zo'n 250-300pk En hele blok gewoon opnieuw opbouwen met wat betere onderdelen. Als ik alleen al naar gemiddels 1,5k laskosten per jaar kijk. WAAROM NIET???

OF hij wordt vanonder zeg maar gewoon 100% nieuw, dwz ieder spatje roest dat maar bespeurt wordt eruit, en vervangen die hap. Dat die over een jaar of 20 pas weer zijn eerste plekjes krijgt.Ik heb altijd gezegd dat die ooit, nog heel veel geld waard gaat zijn. En ik hou hem dan ook.

Ben nog steeds druk werken overigens. En nog steeds clublid, tenzij iemand de administratie niet goed doet, dat ging automatisch meende ik met automatische verlenging, dat was wel de bedoeling immers :P
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: mijn BG GT! Nieuwe velgen + banden P.8

Bericht door Mylo2010 »

Nieuwe foto's!!! :duim: :duim:
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! Nieuwe velgen + banden P.8

Bericht door willymichiels »

Ik zal tijdens het onderhoud sowieso foto's maken, misschien filmpjes.
Heb laatst bijvoorbeeld een bougie die vervangen moest worden, maar niet direct verkrijgbaar was.
Schoongemaakt en als nieuw gekregen (scooter had al 2 jaar niet zo lekker gelopen, niet de mijne overigens, sinds 2011 geen onderhoud aan gedaan... :P)
Benodigdheden: youtube, remmenreiniger, benzine, azijn + zout, creme brulee brander of andere gasbrander, lange tang om vast te houden.

Nooit gedacht dat het zou lukken, anders was dat een mooie DIY geworden.
Moet toch even oefenen met de camera (Nikon D3300) aangezien ik foto's en filmpjes voor de webshop ga doen. Daaronder ook reparaties ed. van esigaretten, maar electronica is electronica.

Verder staat hij erbij zoals 4 jaar geleden, halve interieur gestript, berg onderdelen liggen, heel veel laswerk aan geweest (niet zelf gedaan)

En de linker bestuurdersdeur blijkt onder de lak al flink heen. Dus spuiten kom ik niet onderuit. Eerst is even kijken hoe we de carport dicht gaan maken, zodat we eigenlijk een extra garage krijgen. Zal zeil op maat worden, en een houten of metalen geraamte zodat hij altijd open kan, handig met het verplaatsen van grote spullen. Dicht timmeren kost veel (dat kan ik niet zelf) en ga ik spijt van krijgen. Kleine kans dat er iemand door het zeil gaat om 20-26 jaar oude mazda onderdelen te jatten (jaja mijn GT blokje +vbak zijn 26 jaartjes oud)

Als het weer mooi is, ik de auto gepoetst heb, zal ik van die bestuurdersstoel zonder slijtage toch even een plaatje schieten, die is uniek :D Iedereen heeft die linkerwang kapot...
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! Nieuwe velgen + banden P.8

Bericht door willymichiels »

btw, injectoren reinigen, wilde ik ook maar meteen doen, niet zo'n heel moeilijk klusje. Hoor je nooit iets over eigenlijk... Iemand van jullie wel eens gedaan? Hoe lang gaan die dingen normaal mee? De donor GT waar het blok van komt is tot ik hem kocht altijd dealer onderhouden geweest en had er ong 140 opstaan (zijn er misschien 20 bij gekomen in die jaren)

Verbruikt 0,0 olie, dus die is echt over tijd, alleen al wegens leeftijd. Valvoline 10W40 van de action, lekker goedkoop, en merkolie. Maakt dan geen zak uit welk merk, zegt men... Incl. de onderdelenzaak, garage etc.

Doen of niet doen? (de 10W40)

De bmw heeft een liter per 5k nodig ongeveer, zonder lekkages, hij verbruikt het gewoon zonder zichtbare gevolgen, is normaal voor die blokken, dus die is altijd vers. Dat 'voordeel' heeft de Mazda niet.

Na 1 blik onder de radiatordop zal de koelvloeistof ongeveer volgens dit voorbeeld gedaan worden: https://youtu.be/s--5ft5YiHg
en extra een tuinslang op de ingang/uitgang die de auto ingaat naar de kachel. Heb nog een CAI liggen, mooi moment om die meteen te installeren. Jammer dat die LMM ertussen moet blijven.... Als iemand iets weet om dat lelijke blok voor een alternatief te vervangen, van welke auto dan ook, als het maar kleiner is en verder net zo goed functioneert...
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: mijn BG GT! Nieuwe velgen + banden P.8

Bericht door Mylo2010 »

Hoi Willy, mijn ervaring met 10w40 is dat de gt behoorlijk olie verbruikt.(1l op 1000km) 15w40 is prima. Van de LMM kom je helaas niet af, maar je kunt hem natuurlijk wel verplaatsen.
Oh ja hier mijn gt stoelen uit 92. :yeah:
[album]4267[/album]
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Plaats reactie