Sneakz z'n bevindingen *versnellingsbak project!*
Moderators: Bestuursleden, Junior Administrator, Moderators
Forum rules
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!

Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
-
- Rookie
- Auto: Mazda 323F BJ GTI
- SYC/ Wie is wie-topic: 37739
- Extra parameters: f=7
Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*
Mooi ding! Ben benieuwd naar de vorderingen!
Proud Owner of a Mazda 323F BJ 1.5 GTI
-
- Server Beheerder
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
Re: Sneakz z'n bevindingen *wagen erbij gekocht +foto*
[quote="pop-i"]
4: uitlaat niet boven de 86Db (is vaste waarde van de BA)
[/quote]
Bij Adri zn BG werd de uitlaat niet eens gemeten ? Zat op dat moment een Laser Deeptone sportdemper onder.
[/quote]
Bij Adri zn BG werd de uitlaat niet eens gemeten ? Zat op dat moment een Laser Deeptone sportdemper onder.

Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
-
- Novice
- Auto: 323F BA
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
[quote="pop-i"]
Vandaar dat je dus beter je remmerij na de keuring kan aanpassen dat is geen probleem want je komt gewoon door de apk omdat het toch type goedgekeurde remmerij is. [/quote]
Klinkt aannemelijk inderdaad maar is het niet zo dat de v6 remmerij ook gewoon type goedkeuring heeft? Misschien dat het alleen is met remmerij van een ander type auto zoals bijv mazda 6 oid. Ik vind het namelijk ronduit gevaarlijk om met die remmerij te gaan rijden, nou ligt het natuurlijk wel aan je rechter voet en zou je natuurlijk gewoon naar de rdw kunnen sukkelen en hetzelfde weekend alles ombouwen. Ik ga dat in ieder geval nog even nabellen maar zeker bedankt voor de tip, Lelystad kom ik liever niet!
Arne
Vandaar dat je dus beter je remmerij na de keuring kan aanpassen dat is geen probleem want je komt gewoon door de apk omdat het toch type goedgekeurde remmerij is. [/quote]
Klinkt aannemelijk inderdaad maar is het niet zo dat de v6 remmerij ook gewoon type goedkeuring heeft? Misschien dat het alleen is met remmerij van een ander type auto zoals bijv mazda 6 oid. Ik vind het namelijk ronduit gevaarlijk om met die remmerij te gaan rijden, nou ligt het natuurlijk wel aan je rechter voet en zou je natuurlijk gewoon naar de rdw kunnen sukkelen en hetzelfde weekend alles ombouwen. Ik ga dat in ieder geval nog even nabellen maar zeker bedankt voor de tip, Lelystad kom ik liever niet!

Arne
- pop-i
- Clublid
- Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
- SYC/ Wie is wie-topic: 2369
barreljan wrote:pop-i wrote:
Ik had mijn silencer erin en bij mij ook niet gemeten maar aan de telefoon gaven ze die eis erbij.
sneakz wrote:pop-i wrote:Vandaar dat je dus beter je remmerij na de keuring kan aanpassen dat is geen probleem want je komt gewoon door de apk omdat het toch type goedgekeurde remmerij is.
Arne
Tja ik heb het risico niet genomen en inderdaad gewoon niet te gek gereden met die 1.8 remmerij.
Grote kans dat ze het niet eens zien dat het v6 remmerij is als jij het niet verteld maar ik heb voor de veiligste optie gekozen en het later gedaan.

-
- Novice
Nieuwe update gaat maandag op de post vanuit de UK. Foto's volgen als het erin zit 
Arne

Arne
-
- Advanced
- Auto: Mazda CX-5 4x4
hey Arne
veel plezier met je nieuwe onderdelen
ben benieuwd naar de update's van je F
veel plezier met je nieuwe onderdelen

ben benieuwd naar de update's van je F

car history
2002-2003 Mazda 121 DA 1.1 1989
2006-2007 Suzuki Samurai cabrio 1.3 4x4 1993
2003-2013 Mazda 323F BA 1.5 16v Tsi 1997
2013-....... Mazda CX-5 sport 4x4 160pk
-
- Novice
Bedankt voor de onderdelen die komen goed van pas. 
En de updates zijn onderweg
Vandaag alleen even mn in kleur gespoten spiegels gemonteerd, beetje kleur verschil maar was mn eerste keer ooit iets in kleur te spuiten. Behalve dan ruitenwissers even zwart blazen. Dus al met al best tevreden met het resultaat. Dakspoiler moet nog een keer in de blanke lak dus die gaat er van de week op.
Ook gisteren gelijk de headlight protectors erop gezet en een mooi kn inlegfilter. De mazdaspeed olie dop ook ook erop maar die komt op zn kop uit haha beetje jammer.

En de updates zijn onderweg

Vandaag alleen even mn in kleur gespoten spiegels gemonteerd, beetje kleur verschil maar was mn eerste keer ooit iets in kleur te spuiten. Behalve dan ruitenwissers even zwart blazen. Dus al met al best tevreden met het resultaat. Dakspoiler moet nog een keer in de blanke lak dus die gaat er van de week op.
Ook gisteren gelijk de headlight protectors erop gezet en een mooi kn inlegfilter. De mazdaspeed olie dop ook ook erop maar die komt op zn kop uit haha beetje jammer.

-
- Master
- Auto: Demio / Micra
voorzichtig het stickertje loshalen en opnieuw terugplakken...
-
- Advanced
- Auto: Mazda CX-5 4x4
sneakz wrote:Bedankt voor de onderdelen die komen goed van pas.
. De mazdaspeed olie dop ook ook erop maar die komt op zn kop uit haha beetje jammer.
dat is gek van die oliedop, want op mijn F stond de tekst er op de juiste manier op, waarschijnlijk is niet elke F hetzelfde
je kan inderdaad misschien proberen om de sticker voorzichtig eraf te halen en opnieuw te plakken.
car history
-
- Novice
Ik ben met wat dingetjes bezig geweest voordat de motorswap eraan komt. Ben bezig geweest om de remmen helemaal aan de pakken voor v6 spullen en daarmee ook gelijk steek 5x114.3. Helaas was de wiellager van de fusee die ik had versleten maar toen ik die wilde laten vervangen bleek dat er al zolang was doorgereden met de versleten lager dat nu de hele naaf ingesleten was en daarom paste de nieuwe lager niet goed meer. Nu dus op zoek naar een nieuwe v6 fusee.
Ben bezig geweest om de achteras te vervangen voor de remschijven ipv trommels. Ging niet geheel van harte. Één van de lange bouten van de achteras brak af toen ik hem eraf wilde halen, gelukkig de boel uit kunnen boren en nieuw draad getapt en een maatje grotere bout kunnen gebruiken. Toen de as er eenmaal onder zat begonnen met de remmen zelf, nieuwe schijven en blokken lagen klaar, de stalen remleidingen zijn besteld maar helaas nog niet binnen dus maar even de oude er weer op. Zat er vrij snel allemaal op maar helaas met ontluchten draaide ik de nippel iets te strak aan en brak deze…heel erg lastig om uit te boren maar gelukkig wel gelukt en met wat gevogel alles er heel uit gekregen zonder en een nieuwe nippel erin kunnen draaien. Door al dit gekloot ook de klauwen uit elkaar gehaald en toen tot de conclusie gekomen dat de binnenste seal niet helemaal 100% meer was en dus maar gelijk een revisiesetje gekocht voor de beide remklauwen.
Helaas duurt hier door een middagje klussen ondertussen al meer als een week, maar goed
Nog een paar fotootjes
Begin

Halverwege

Verse laag RX5 en RX10 om het mooi zwart te krijgen en steenslag bestendig.

Gemonteerd met nieuwe schijf, blokken en een nieuwe hitte/stof schild. Klauw is gestraald en vers gespoten. Ook de schroefset gelijk eronder voor een testfit.

De 5x114.3 velgen een snelle respray gegeven, niet te veel moeite gedaan. Als ik daar nog een maandje of 2 op kan rijden is het veel, daarna gaan ze er toch af voor de winterbanden en dan heb ik heel de winter om ze netjes te maken.

Stance is best wel nice zo, geen moeite gedaan om te banden af te plakken omdat er een nieuwe set Falken ZE914 klaar liggen in de schuur. Die worden gemonteerd zodra de motor erin ligt en ik weer kan gaan rijden.

En een snelle foto van het nieuwe beige leren interieur dat ik van een engels forumlid heb overgenomen. Let niet op de dakdragers, even helpen met de verhuizing van mijn zusje naar haar eigen huis in Vlissingen.

Dit weekend de 1.5 eruit en de airco inbouwen en dan hopelijk volgende week de KL erin hangen maar helaas is ook hier Hofstadter's law van toepassing.
Ben bezig geweest om de achteras te vervangen voor de remschijven ipv trommels. Ging niet geheel van harte. Één van de lange bouten van de achteras brak af toen ik hem eraf wilde halen, gelukkig de boel uit kunnen boren en nieuw draad getapt en een maatje grotere bout kunnen gebruiken. Toen de as er eenmaal onder zat begonnen met de remmen zelf, nieuwe schijven en blokken lagen klaar, de stalen remleidingen zijn besteld maar helaas nog niet binnen dus maar even de oude er weer op. Zat er vrij snel allemaal op maar helaas met ontluchten draaide ik de nippel iets te strak aan en brak deze…heel erg lastig om uit te boren maar gelukkig wel gelukt en met wat gevogel alles er heel uit gekregen zonder en een nieuwe nippel erin kunnen draaien. Door al dit gekloot ook de klauwen uit elkaar gehaald en toen tot de conclusie gekomen dat de binnenste seal niet helemaal 100% meer was en dus maar gelijk een revisiesetje gekocht voor de beide remklauwen.
Helaas duurt hier door een middagje klussen ondertussen al meer als een week, maar goed
Nog een paar fotootjes
Begin

Halverwege

Verse laag RX5 en RX10 om het mooi zwart te krijgen en steenslag bestendig.

Gemonteerd met nieuwe schijf, blokken en een nieuwe hitte/stof schild. Klauw is gestraald en vers gespoten. Ook de schroefset gelijk eronder voor een testfit.

De 5x114.3 velgen een snelle respray gegeven, niet te veel moeite gedaan. Als ik daar nog een maandje of 2 op kan rijden is het veel, daarna gaan ze er toch af voor de winterbanden en dan heb ik heel de winter om ze netjes te maken.

Stance is best wel nice zo, geen moeite gedaan om te banden af te plakken omdat er een nieuwe set Falken ZE914 klaar liggen in de schuur. Die worden gemonteerd zodra de motor erin ligt en ik weer kan gaan rijden.

En een snelle foto van het nieuwe beige leren interieur dat ik van een engels forumlid heb overgenomen. Let niet op de dakdragers, even helpen met de verhuizing van mijn zusje naar haar eigen huis in Vlissingen.

Dit weekend de 1.5 eruit en de airco inbouwen en dan hopelijk volgende week de KL erin hangen maar helaas is ook hier Hofstadter's law van toepassing.