Sneakz z'n bevindingen *versnellingsbak project!*

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Plaats reactie
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Sneakz z'n bevindingen *versnellingsbak project!*

Bericht door sneakz »

Hey allemaal,
Na een aantal maanden rondhangen en hier en daar wat lezen toch maar besloten om even voor te stellen. Ik rijd op dit moment een Mazda 323F BA 1.5 ’94 in het groen. De wagen heeft iets minder dan 115.000 gelopen dus dat is nog lekker laag. De mazda is op dit moment van mijn schoonmoeder(ja lach maar :p maar ik betaal lekker geen wegenbelasting of verzekering) ze hebben hem sinds 1998 in hun bezit dus er zit ook onderhoudshistorie bij e.d. wel veel stads kilometers gelopen. De auto loopt erg netjes stationair en zit er van binnen nog bijna perfect uit. Aan de buitenkant wel een aantal plekjes van inparkereren enzo(tsjaa het blijft je schoonmoeders auto hè) en de blanke lak laat op een aantal plaatsen los.
Er zijn een aantal dingen die ik van plan ben met de auto te beginnen met de remblokken en schijven te vervangen voor een paar sportschijven / blokken aangezien hij best wel remt als een krant. Daarna het motorruim een beetje opknappen de kleppendeksel even een beetje opknappen die is nogal verweerd en de slang die naar het gasklephuis loopt zitten een aantal kleine scheurtjes in. Als die er toch afligt maar gelijk gasklephuis even schoonmaken. Als dat gebeurd is een sportuitlaatje (geen herrie pijp maar iets met wat meer looks dan dit pvc blaaspijpje) en een sportstuurtje lijkt me ook wel lekker en is goed te doen aangezien ik toch geen airbag stuur heb.

Ook even wat plaatjes ! :D

[img]http://img259.imageshack.us/img259/4016/dsc0244t.jpg[/img]
[img]http://img801.imageshack.us/img801/2725/dsc0233t.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door sneakz op di 11 nov, 2014 3:10 pm, 28 keer totaal gewijzigd.
mr.egg
Rookie
Rookie
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 23 jun, 2010 8:54 pm
Auto: mazda 323f bg
SYC/ Wie is wie-topic: 30680

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door mr.egg »

Welkom! En zit er zeer netjes uit! :D
Slang naar gasklephuis...je bedoelt intakebuis? :shock: Als daar scheurtjes inzitten, gelijk nieuwe kopen of een beetje tape over de scheurtjes!
Groetjes mike! :wink:
AfbeeldingElke lak is niet perfect, vooral de mijne niet ;)
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door sneakz »

[quote="mr.egg"]Slang naar gasklephuis...je bedoelt intakebuis? :shock: [/quote]

ja die bedoel ik inderdaad. De scheuren zijn niet helemaal door maar het zijn meer droogte scheurtjes zegmaar maar om te voorkomen dat het wel doorscheurd gelijk even maken.
mr.egg
Rookie
Rookie
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 23 jun, 2010 8:54 pm
Auto: mazda 323f bg
SYC/ Wie is wie-topic: 30680

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door mr.egg »

[quote="sneakz"][quote="mr.egg"]Slang naar gasklephuis...je bedoelt intakebuis? :shock: [/quote]

ja die bedoel ik inderdaad. De scheuren zijn niet helemaal door maar het zijn meer droogte scheurtjes zegmaar maar om te voorkomen dat het wel doorscheurd gelijk even maken.[/quote]

Moet je wel fixe voordat hij scheurt want als er dikke scheur in zit gaat ie valse lucht zuigen..slecht voor je motor.
AfbeeldingElke lak is niet perfect, vooral de mijne niet ;)
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door sneakz »

Eerste kleine update: Morgen even een linkerachterlicht ophalen want die van mij zit een barstje in en loopt met een flinke regenbui vol en heb dus in een jaar al 3x me achterlicht moeten maken omdat ik geen unit kon vinden.

Arne
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door sneakz »

Even een foto gemaakt van het voorspatbord waar de blanke lak vanaf bladdert. Zou ik hier gewoon de blanke lak kunnen afschuren en dan ontvetten en blankelak spuiten? Of moet ik hem opnieuw spuiten vanaf de grondlaag?

zie de foto(verwijderd werkte niet meer)

En dan heb ik ook nog de spoiler waar een stuk aan de onderkant kapot is de lak is eraf en het en deel kapot zou ik dit netjes kunnen plamuren en dan
opnieuw spuiten?

*foto ook verwijderd*

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Arne
Laatst gewijzigd door sneakz op di 05 apr, 2011 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ghostface
Rookie
Rookie
Berichten: 264
Lid geworden op: ma 29 mei, 2006 9:21 pm

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door ghostface »

Ik heb geen idee gozer. Vraag het even na bij een spuiter zou ik zeggen. K'heb dit nooit gezien op een BA moet ik zeggen.
mr.egg
Rookie
Rookie
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 23 jun, 2010 8:54 pm
Auto: mazda 323f bg
SYC/ Wie is wie-topic: 30680

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door mr.egg »

[quote="sneakz"]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DNTNB6K.jpg[/img][/quote]


:shock: :shock:

Ik heb ook geen idee. Wacht rustig af want veel weten het wel hier op dit forum :wink: komt vanzelf een reactie.
AfbeeldingElke lak is niet perfect, vooral de mijne niet ;)
Lantis
Master
Master
Berichten: 2542
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 5:18 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 20548
Contacteer:

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door Lantis »

Haal gewoon ff 2e hands spatbord op, Sparkle Green vindt je geregeld via forum of sloop. Goedkoper als spuiten, evenals de achterspoiler, ff via de sloop doen. :wink:

Leuke auto, en goed begin. Voor nette uitlaat, ga dan voor een Remus, Sebring of Laser. Via de groupbuy op dit forum kun je een Remus of Sebring kopen voor een nette prijs :wink:
Gebruikersavatar
Blue Impulse
Novice
Novice
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 26 feb, 2010 8:08 pm
Auto: 323F BJ 1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 30021
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Nieuw hier even voorstellen

Bericht door Blue Impulse »

Mooi autotje :D Idd wel jammer van de lak op sommige punten. En net wat Lantis zegt: Gewoon Remus of Sebring doen, heb ik er zelf ook onder. Het is niet te schreeuwerig... Gewoon een mooi subtiel grommetje :wink:
15-01-2010 / 08-01-2013 Mazda 323F BA 1997
04-01-2013 / Present Mazda 323F BJ 2003
Plaats reactie