Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Boear »

Mylo2010 schreef:Keurig strak beschaafd BA'tje.
Complimenten! :duim:
:rock:

Dankjewel, ik heb ook geen tuning intenties zoals de meeste hier. Dus beschaaf is een mooie verwoording.

pop-i schreef:Zo zo druk bezig geweest kerel :respect: :super: :duim:

Ziet er inderdaad mooi uit :leuk: mooi rood isnie lelijk 8-)

Tja die stootstrips kunnen inderdaad flink vast zitten ja. vaak spuiten mensen er superkit achter want dan komen ze vast niet meer los denken ze dan. alleen jammer als je ze er dan ooit af wilt halen haha. (ik had het bij mijn skirts die heb ik moeten slopen)

Dankjewel, gelukkig heb ik een goede maat van me die een brug te leen had in de garage wat gelukkig een hoop heeft gescheeld. Tja het nadeel ervan is dat ik nu echt mijn auto eens goed moet polishen maar zowel financieel als met de tijd gezien laat dit het niet toe deze maand. Dat moet waarschijnlijk toch echt machinaal om het mooi te krijgen en te houden Dus kom met een wat minder nette BA naar de meeting. (zal em wel gewoon wassen) maar helaas niet in polish en wax.



ToDo lijst:
# Ruitenwisser armen "ontroesten" en spuiten Ja nog steeds jou ruitenwisser pop-i, lang verhaal ;)
# Spiegels schuren en spuiten.
# Auto polijsten en waxen.
# Velgen plastidippen
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door pop-i »

Boear schreef:ik heb ook geen tuning intenties zoals de meeste hier. Dus beschaaf is een mooie verwoording.



Laat 1 ding heel duidelijk zijn voor diegene die denken dat je je hele F moet verbouwen om hier reacties te krijgen!!!

We zijn een liefhebbersclub :club: Tuurlijk kan ik/wij een volledig uitgebouwde F waarderen maar vind het ook schitterend om te zien dat mensen hun standaard F vertroetelen met allerlei middeltjes om hem zo mooi mogelijk te houden :respect:

En er dan uiteraard met trots inrijden :mazda:

Boear schreef:Dus kom met een wat minder nette BA naar de meeting. (zal em wel gewoon wassen) maar helaas niet in polish en wax.



Nou wees gerust die van mij is totaal niet netjes. ik ben zeer happy met mijn cheapo action spuitbus matzwart haha hoef ik me niet druk te maken over een krasje meer of minder :lol:

+ hij word er niet sneller van :evil:
Afbeelding
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Boear »

pop-i schreef:Laat 1 ding heel duidelijk zijn voor diegene die denken dat je je hele F moet verbouwen om hier reacties te krijgen!!!
We zijn een liefhebbersclub :club:


Ow dat gevoel krijg ik ook niet hoor, bovendien vind ik de mensen die hun F wel tunen ook prachtig (zowel optisch als jouw motorisch geweld). Ik kom echter grappig genoeg dan ook naar meeting om de kunstwerken van andere te bekijken en de mijne meestal in een hoekje te zetten.


pop-i schreef:Nou wees gerust die van mij is totaal niet netjes. ik ben zeer happy met mijn cheapo action spuitbus matzwart haha hoef ik me niet druk te maken over een krasje meer of minder :lol:

+ hij word er niet sneller van :evil:

Dan moet je ook de action racematten pakken, die zorgen voor een PK boost ;)
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Boear »

Tijdje geen updates gehad wegens drukte met werk, van de week ging mijn motor raar lopen. Liep te stijgeren, stotteren inhouden etc, vermogen verlies. Kortom grote kans dat die op 3 cillinders liep.Aangezien ik morgen met de auto een behoorlijk eind moet rijden maar besloten gelijk ff langs de garage te brengen om te kijken wat het is.

De bougies waren behoorlijk vuil en de kabels waren al behoorlijk versleten. Met even vlug wat kabels overzetten van de garage merkten we al een dusdanig groot verschil dat maar besloten hebben om een nieuwe set bougiekabels erop te zetten en gelijk alle bougies te vervangen. Die lagen niet op voorraad dus de auto bleef een nachtje slapen. Ga me gelijk de kans voor een ander kleinigheidje wat ik helemaal vergeten was. De schakelaar van de mistlampen voor gefikst. Die zaten er namelijk eerst echt voor de sier maar nu werken ze ook. Ik moet zeggen daar komt toch een behoorlijke bak licht vanaf zeg:

[album]1301[/album]

Vandaag auto opgehaald na het werk, loopt weer als een zonnetje. Daarnaast vonden ze dat mijn stoel wat los zat en dat hij wipte. Ik heb dit nooit zo ervaren en dacht dan ook dat ze een grapje maakte. Als vriendendienst hebben ze gelijk even de stoel weer goed vastgemaakt en een stukje gelast voor me en voor mijn gevoel zit de stoel nog precies hetzelfde. Wellicht is er in de afgelopen 2 dagen iets gebeurd met de stoel maar ik hoef er niet voor te betalen dus ik heb er ook geen last van. Compressie test gedaan die ook weer goed was, afrekenen en de F rijd weer zoals het hoort :duim:
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Boear »

Gisteravond vlak na de vorige post even langs mijn ouders gegaan, helaas niemand thuis dus ik rijd oprit weer gelijk af en draai de weg op en hoor opeens KOINK en er valt iets... :oops: Daar lag mijn openluchtfilter op straat.....

In het donker zonder gereedschap er weer provisorisch op proberen te krijgen en langzaam weggereden. Vervolgens thuis maar even tijdelijk vast gemaakt met een tairip. Wat bleek de monteur van de garage had er wellicht per ongeluk aangetikt waardoor die wat los zat. Ik kreeg het er niet heel goed vast meer op maar hij viel er niet meer af. Dus ik denk die zit goed vast.. Wel zo handig want ik moest de dag erna vroeg weg voor een retourtje Almere.

Vandaag ruim 250 km met de F gereden, snelweg, hobbels, drempels, gaten in de weg, hoge snelheden en lage snelheden etc. 250 km niets gebeurd met mijn luchtfilter. Sterker nog door de nieuwe bougies en bougiekabel juist heerlijk gereden !!!Dus ik denk dan zit het wel weer goed. Ik rijd vervolgens mijn straat in en ben 200 meter van huis verwijderd en ik hoor weer KOINK

Jullie raden het al, weer de filter eronder uit, alleen deze keer was die niet alleen eraf gevallen maar is die ook verder kaduk gegaan. Vanmiddag dus maar gelijk even een nieuwe gehaald, dit stond al op de planning door gisteren maar nu helemaal natuurlijk. Ondertussen zit alles er weer netjes op.

Voor de ramptoeristen:

[album]1303[/album]


Ik ben overigens zeer gelukkig dat die er in het dorp waar ik woon uitviel, op de snelweg met zo'n 130 km per uur wil ik niet raden wat er was gebeurt als die daar eraf was gegaan....
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Mylo2010 »

Oei dan heb je vet mzzl gehad. En het kan geen kwaad om af en toe een vers filtertje erop te zetten.
Echt een sjiek F'je hoor! En je bent er zuinig op! :duim:
Ik heb ook gewoon een originele BG's en ben er trots op!
:rock:
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Boear »

Laatste post is alweer enige tijd geleden en voor mijn gevoel had ik onderstaande al eens gedeeld. Aangezien ik trots ben op resultaat toch maar even delen.

In de tussentijd mijn volledige TODO list afgewerkt afgezien van het spuiten van mijn velgen met plastidip. De auto is ook weer probleemloos door de APK gekomen.

De auto geheel gepolijst (vandaar dat op foto 1 de spoiler van de kofferbak is). De schijven en klauwen van een likje verf voorzien en tenslotte eindelijk de verroeste ruitenwisser armen aangepakt. Resultaat mag er zijn. Aangezien de ouders van een vriend van mij een garage hebben zijn de foto's daar genomen. Immers de ideale locatie om even rustig de puntjes op de I te kunnen zetten.

[album]4058[/album][album]4057[/album]
[album]4056[/album][album]4054[/album]
[album]4055[/album][album]4034[/album]
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Mylo2010 »

Wow waar vind je nog zo een strakke originele ongetjoende BA! :ba: :ba: :ba: :ba: :ba: :mrblue:
Strak hoor, echte liefhebber. :mazda:
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Paddy22 »

wauw een hele nette wagen :ba: :duim:
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Plaats reactie